2023 a fost anul de cotitură, în care Google Analytics a renunțat la versiunea gratuită de Universal Analytics pentru majoritatea clienților. Același lucru se va întâmpla anul acesta și cu clienții premium de analytics.
Sunt 15 ani de când fac rezumate anuale cu cele mai importante modificări aduse de Google Analytics, precum și de alte produse oferite de Google în suita de analytics.
Puteți găsi versiunile anterioare aici: 2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. În 2023, am scris 35 de articole pe blog cu noutățile aduse de produse de analytics. Găsiți mai jos cele mai importante noutăți aduse la produsele Google.
Google Analytics
Ultimul an a adus multe modificări importante la Google Analytics 4:
- eCommerce: Metrice și dimensiuni noi în GA4
- Landing Page în raportul standard din GA4
- (other) în Google Analytics 4
- Canale de trafic personalizate în GA4
- Unassigned în Google Analytics 4
- Noi date din GA4 în BigQuery
- Funnel pentru „User Purchase Journey” în GA4
- Mai puține modele de atribuire a conversiilor în GA4
- Audiențe noi în Google Analytics 4
- Integrarea AdSense cu GA4
- Google Analytics 4 pe pagini AMP
- GA4 în Power BI
- Indicatori de eCommerce în rapoartele personalizate din GA4
- GA4 în Google Sheets
- „Checkout journey” funnel în GA4
- Parametrii personalizați din GA4 în BigQuery
- Rapoartele GA4 trimise prin email
- Alte modificări la Google Analytics 4
Google Looker Studio
A trecut ceva timp de când Data Studio a fost redenumit în Looker Studio, dar mulți dintre utilizatori încă preferă vechiul nume. Cel mai important este că acest produs se dezvoltă constant. Am scris articole cu principalele actualizări ale acestuia din ultimul an:
- Limitele dashboard-urilor GA4 și soluția Looker Studio
- Vizualizări noi în Looker Studio
- Actualizare la conectorul GA4 pentru Looker Studio
- Alegerea dimensiunii în Looker Studio
- Drill Data în Looker Studio
- Filtre rapide în Looker Studio
Google Tag Manager
Google Tag Manager a continuat dezoltarea produsului server-side. În partea de știri „pentru toată lumea”, adică și pentru cei care folosesc GTM clasic, avem:
Alte produse Google
Există și produse care nu sunt de digital analytics, dar care ne pot influența actuvitatea, după cum o să vedeți mai jos:
- Chrome oferă mai puține date despre utilizatori
- Noutățile anului de la Google Cloud, BigQuery și Looker
Alte produse non-Google
Nu puteam să scriu în acest rezumat despre Chrome și să nu scriu despre Firefox, așa că, în premieră, am introdus și această secțiune cu alte informații utile în zona de analytics, dar nu de la Google:
- Python: A apărut pandas 2.0.0
- R: Versiunea 4.3.0
- Măsurarea campaniilor în iOS 17
- Huawei AppGallery vs Google Play în Appsflyer Analytics
- Protecții la tracking în Firefox 120
2024
2023 a fost un an cel puțin interesant în zona de digital analytics. Au dispărut Universal Analytics și Google Optimize. Anul acesta se anunță cel puțin la fel de interesant. Universal Analytics va dispărea de tot, dar până atunci Google trebuie să facă anumite actualizări importante la GA4. Utilizatorii vor avea tot mai multe protecții în browser, nu prea mai poți face analytics fără BigQuery și fără câteva sisteme de dashboard-ing, unde bătălia pare a fi câștigată de Microsoft Power BI.