Filtre noi în Hotjar

Hotjar este un instrument pentru studiat comportamentul utilizatorilor în site-uri web. Este mai accesibil decât alte produse din categorie, ceea ce l-a făcut popular, inclusiv în România. Pe site-ul propriu este descris drept calea rapidă și vizuală pentru înțelegerea utilizatorilor. Prețurile pentru companii încep de la €89 / lună.

Principalele funcționalități sunt heatmaps, recordings, funnels, forms și polls. Da, le-am mai întâlnit și la alte produse 🙂 Dar revin la ce spuneam înainte, Hotjar este mai accesibil.

Recent, acest produs a primit câteva update-uri care îl fac mai ușor de folosit, iar cei care analizează informațiile de la Hotjar vor economisi timp.

Continue reading →

Tags: , , ,

Google Surveys din România

Google Consumer Surveys a fost anunțat prima dată în martie 2012. Interesant estă că în martie 2016, când s-a anunțat prima dată suita Google Analytics, acesta nu era unul dintre produsele din listă. A fost aduăgat până la finalul anului, în octombrie, când i s-a făcut public și noul nume. Luna aceasta a devenit disponibil în mai multe țări și mai multe limbi.

Astfel, de câteva zile, România este în lista celor 25 de țări din care poate fi folosit Google Surveys. Pe de altă parte, produsul nu este deocamdată în limba română. Dar problema e alta: în acest moment, chiar dacă ne putem face cont din România, nu putem targeta în sondaje utilizatori din România. Mai multe detalii, în continuarea articolului.

Continue reading →

Tags: , , ,

Content Grouping în Google Analytics

Gruparea conținutului este o funcționalitate majoră apărută anul acesta în Google Analytics. De la început trebuie clarificat că gruparea de conținut este diferită de dimensiunile / variabilele customizate, deși funcționează asemănător. Mai jos o sa vedem asemănări și diferențe, precum și când trebuie folosită fiecare dintre acestea.

Într-un profil de GA avem la dispoziție 5 grupări, dar fiecare grupare poate conține un număr nelimitat de grupuri. Altfel spus, grupările sunt un fel de categorii pentru grupurile alese. La rândul lor, grupurile conțin pagini. Este important de știut că o pagină poate fi într-un singur grup la un moment dat. Continue reading →

Tags: , , ,

Insight-uri din Site Search

Căutările interne sunt o sursă inepuizabilă de informații. Plecând de la cuvintele pe care utilizatorii le-au scris în căsuța de căutare meniu-site-searchdin site-ul nostru, putem afla ce îi interesează și ce așteptări au de la site. Am mai scris pe acest subiect articole despre cum se setează rapoartele în Google Analytics și cum să interpretăm informațiile oferite de acestea.

Curățarea rezultatelor

Înainte de a ne apuca de analiză, trebuie să ne asigurăm că avem date corecte. Pe lângă problemele de implementare, ne mai putem lovi aici de diverși parametri care duplică anumite căutări (aceeași căutare cu diverși parametri e văzută ca mai multe căutări diferite). Continue reading →

Tags: , , , , , , ,

Notorietatea de brand

Brand awareness sau notorietatea de brand este un indicator care nu apare în Google Analytics, HootSuite sau Moz, motiv pentru care este de multe ori ignorat în marketing online.

Notorietatea este capacitatea consumatorului de a își reaminti sau recunoaște un stimul suficient de bine pentru a reacționa la el. Recunoașterea are loc în prezența stimulului, dar reamintirea este mai puternică pentru că are loc și fără stimul. Cumpărarea unui produs are loc după ce consumatorii devin conștienți de el, ceea ce face notorietatea unul dintre cei mai puternici indicatori din marketing. Continue reading →

Tags: , , , , , , ,