Anul 2023 se termină cu mai multe anuțuri cel puțin interesante pentru datele colectate de Google Analytics 4. În ultimele trei zile, Google a anunțat mai multe schimbări la modul în care va afișa datele în GA4. Le voi prezenta în continuarea acestui articol.

Actualizare la datele setate în rapoarte Explore

Rapoartele personalizate, pe care le creăm în secțiunea Explore din Google Analytics 4, vor avea date calendaristice mai bune decât până acum.

Un raport pe care îl setam să ne arate ultimele 28 de zile, ne arăta acest lucru, dar raportat la ziua în care a fost creat. De acum, acest lucru se va face raportat la ziua în care ne uităm, ceea ce este mult mai util pentru cei care urmăresc acel raport, mai ales dacă sunt alte persoane decât cea care l-a creat, pentru că aceștia nu pot schimba data.

Informațiile Google Signals dispar din raportare

Google Analytics a anunțat oficial toți utiliztorii că datele din Google Signals vor dispărea din rapoarte, începând cu februarie 2024. Este un lucru important, pentru că Signals schimba inclusiv numărul de unici pe care îi are un site sau o aplicație urmărite prin GA.

Dincolo de confuzia inițială, cred că este un lucru bun că informațiile din Google Signals nu vor mai apărea. Până acum, acestea creau multă confuzie. Aveai un număr de utilizatori unici în interfața Google Analytics și un alt număr dacă urmăreai același indicator Google Analytics, dar prin Google BigQuery.

Mulți clienți de Google Analytics nu înteleg care dintre datele prezentate acolo sunt reale și care sunt estimări, punându-le pe toate în aceeași barcă. Dacă vor dispărea aceste date estimate, cred că va fi mult mai clar și mai simplu pentru toată lumea să înțeleagă datele din GA.

Pe lângă simplificarea rapoartelor, cred că Google a luat această măsură având în vedere legislația și regulamentele privind intimitatea utilizatorilor din diverse zone și țări. Așa cum știm, în Uniunea Europeană avem GDPR, care a cazat ceva probleme pentru proprietarii de site-uri sau aplicații care folosesc Google Analytics.

Audiențe Google Analytics create în Google Ads

Măsura de mai sus exclude datele Google Signals din raportarea Google Analytics. Asta nu înseamnă că Google Signals dispare. În continuare, utilizatorii vor fi catalogați în funcție de interese și demografice după datele colectate în Google Signals. Dispare raportarea (rămâne să vedem mai multe detalii aici), dar rămân audienâele create pe baza acestor informații.

Astfel, tot zilele acestea, Google a anunțat că vom putea crea audiențe pe baza Google Analytics 4 și din Google Ads. Desigur, aceasta funcționalitate va merge doar daca avem implementat… Google Signals.

Pentru început, contul de Google Ads trebuie să fie legat de proprietatea de Google Analytics 4. Legătura dintre cele două trebuie să accepte și auto-tagging. Pentru a crea noi audiențe, utilizatorul are nevoie de drepturi administrative la Google Ads și de acces , cel puțin de nivelul Marketer, la Google Analytics.

Noile audiențe se pot crea din campanii, atunci când adaugi audiențe (butonul + New Audience), dar și din secțiunea Tools, unde avem Audience Manager în zona de Shared Library (vezi imaginea de deasupra articolului).

Audiențe și segmente în Google Analytics 4

Audiențele din Google Analytics nu doar că se pot crea din Google Ads, dar devin și ceva mai interesante, pentru că se adaugă noi dimensiuni care stau la baza acestora.

Anul acesta, Google a venit cu mai multe actualizări la crearea de audiențe din Google Analytics 4.

Săptămâna aceasta au introdus noi dimensiuni la nivel de produs (item-scoped dimensions) care ne vor ajuta la segmente și audiențe în GA4.

Dimensiuni la nivel de produs adugate la crearea de segmente:

  • Item ID
  • Item name
  • Item brand
  • Item variant
  • Item affiliation
  • Item category
  • Item category
  • Item category 2
  • Item category 3
  • Item category 4
  • Item category 5
  • Item promotion name
  • Item promotion creative slot
  • Item promotion creative name
  • Item list ID
  • Item list name
  • Item list position
  • Item location ID

Dimensiuni la nivel de produs adăugate la crearea de audiențe:

  • Item list ID
  • Item list position
  • Item location ID
  • Item promotion creative name
  • Item promotion creative slot
  • Item promotion name

Export audiențe 1P către Google Ad Manager

Audiențele create în Google Analytics 4 pot fi importate și în Google Ad Manager, iar acolo pot fi folosite ca segmente first-party, folosind Publisher provided identifiers (PPID).

Sunt multe schimbări făcute de Google Analytics într-un timp foarte scurt. Unele dintre acestea sunt foarte bune, precum datele din rapoarte Explore sau noile tipuri de audiențe. Altele par promițătoare, cum ar fi dispariția datelor Google Signals din raportare, dar așteptăm să le vedem pe toate implementate pentru a afla detalii.