Nu am apucat să scriu bine despre noutățile aduse de suita de produse Google Analytics în anul 2022, că deja a apărut și prima actualizare din 2023, iar aceasta este una importantă!

Google Analytics 4 a introdus mai multe dimensiuni și metrice noi în zona de eCommerce. În plus, acestea vor fi grupate în două tipuri majore de acum înainte.

Dimensiuni și metrice la nivel de produs

Pentru prima dată în Google Analytics 4, avem de-a face cu dimensiuni și metrice la nivel de produs, pe lângă cele la nivel de eveniment. În alte zone din GA4 avem și dimensiuni la nivel de utilizator, dar astăzi ne concentrăm pe eCommerce și cele două tipuri de indicatori descrise mai sus.

Event-scoped metrics

Aceasta este denumirea metricelor la nivel de eveniment. Acestea se declanșează de câte ori respectivul eveniment este trimis.

De exemplu, evenientul add_to_cart va transmite câte un eveniment pentru fiecare adăugare de produse în coșul de cumpărături, fără a ține cont de numărul produselor adăugate.

Item-scoped metrics

Acestea sunt metricele la nivel de produs, care se trimit împreună cu evenimentul către analytics.

În exemplul nostru cu evenimentul de add_to_cart, metricele care măsoară produsele vor raporta numărul de produse adăugate în coș.

Event-scoped dimensions

La fel ca la metrice, avem și dimensiuni la nivel de eveniment. Acestea trimit informații la nivel de eveniment.

Dimensiunile la nivel de eveniment funcționează doar cu metrice la nivel de eveniment! În cazul în care vom adăuga event-scoped dimensions și item-scoped metrics, raportul va avea erori (dimensiunile pot apărea ca (not set), iar metricele pot apărea cu cifra 0).

Item-scoped dimensions

Sunt dimensiunile la nivel de produs. Acestea trimit informații la nivel de produs.

La fel ca și la cele dinainte, dimensiunile la nivel de produs funcționează doar cu metrice la nivel de produs.

Indicatori noi de eCommerce în GA4

Avem o listă de dimensiuni și metrice care tocmai au fost introduse în Google Analytics 4 pentru zona de eCommerce:

  • Item affiliation – Numele sau codul afiliatului asociat cu produsul
  • Item variant – varianta produsului, de exemplu dimensiunea
  • Items added to cart – numărul produselor adăugate în coș
  • Items checked out – numărul produselor din coș atunci când ajungem la faza de checkout
  • Items clicked in list – numărul produselor pe care s-a dat click din lista de produse
  • Items clicked in promotion – numărul produselor pe care s-a dat click dintr-o promoție
  • Items viewed – numărul produselor vizualizate
  • Items viewed in list – numărul produselor vizualizate în lista de produse
  • Items viewed in promotion – numărul produselor vizualizate într-o promoție
  • Shipping amount – costul de transport asociat cu o tranzacție
  • Shipping tier – tipul de transport selectat pentru o tranzacție
  • Tax amount – taxele asociate cu o tranzacție (de exemplu, TVA)

Nume noi la metrice existente în GA4

Avem și câtev metrice pentru eCommerce care și-au schimbat numele în Google Analytics:

  • Add to carts (anterior s-a numit Add-to-carts) – numărul adăugărilor de produse în coș
  • Item-list click events (anterior s-a numit Item list clicks) – numărul click-urilor pe un produs care a apărut într-o listă
  • Item-list view events (anterior s-a numit Item list views) – numărul vizualizărilor de produse dintr-o listă
  • Item view events (anterior s-a numit Item views) – numărul vizualizărilor pentru un produs
  • Items purchased (anterior s-a numit Item purchase quantity) – numărul produselor cumpărate
  • Promotion clicks (anterior s-a numit Item promotion clicks) – numărul click-urilor pe un produs din promoție
  • Promotion views (anterior s-a numit Item promotion views) – numărul vizualizărilor pentru un produs din promoție

Configurarea s-a mutat în Admin

În pararel cu modificările anunțate de Google, am observat în ultimele zile că tab-ul Configure din meniu nu mai duce niciunde. Acesta ne anunță că zona de configurare pentru evenimente, conversii, audiențe, definirea indicatorilor și debugging s-a mutat în zona de Admin.

Probabil că în timp aceast tab va dispărea din meniu. Mai sus se poate vedea cum arată acum zona de Admin la nivel de proprietate de GA4.

Nu știu dacă are legătură cu schimbările de la eCommerce. E clar că ambele schimbări din analytics sunt în jurul metricilor și dimensiunilor.

Etichete: , ,