Cu doar câteva zile înainte de închiderea Universal Analytics, Google a anunțat integrarea dintre AdSense și cea mai recentă versiune de analytics, Google Analytics 4.

Spre comparație, alte produse Google au posibilitatea de a fi integrate cu GA4 de câțiva ani. Încă de la început, adică din 2019, Google Ads și BigQuery au fost integrate cu noul analytics. Search Console poate fi și el integrat din 2021 și chiar Google Optimize din 2022. Acum a venit și rândul celor care vând reclame pe site-urile proprii prin Google AdSense.

Pentru a crea sau a șterge o legătură între conturile de AdSense și cel de Google Analytics 4, utilizatorul trebuie să fie Admin în AdSense și cel puțin Editor în Analytics. De asemenea, proprietatea web de analytics (data stream) trebuie să fie configurată să colecteze date utilizând Google Tag.

Mai jos, voi detalia procesul de legare a conturilor de AdSense și GA4, după care voi prezenta și datele noi care vor apărea în analytics, în urma acestui proces.

Integrarea din Google AdSense

Pentru a face link-ul între Google Analytics 4 și AdSense, trebuie șă fiți logat în contul de AdSense. În secțiunea Account există categoria Access and Authorization. De aici, trebuie aleasă opțiunea Google Analytics integration.

În această pagină, există un buton numit + New link. Dacă îl apăsăm, ne va arăta proprietățile de analytics la care avem acces ca Editor sau Administrator. Alegem proprietatea care ne interesează.

De notat că putem lega un cont de AdSense la mai multe proprietăți de Google Analytics, dacă vrem acest lucru. De asemenea, putem lega și mai multe conturi de AdSense la aceeași proprietate de analytics.

Legarea conturilor poate fi ștearsă în orice moment. În pagina Google Analytics interation ne va arăta toate legăturile create. Fiecare rând va avea, pe ultima coloană, semnul de coș de gunoi, de unde putem șterge link-ul cu analytics.

Date despre reclame în Google Analytics 4

După ce am legat contul de AdSense de cel de Google Analytics, ar trebui să treacă între 24 și 48 de ore, după care datele vor apărea în rapoartele de analytics.

În primul rând, vom putea vedea două noi evenimente contorizate:

  • ad_impression
  • ad_click

După cum le spune și numele, acestea se referă la afișări și click-uri pe reclamele AdSense.

Odată cu legarea conturilor, în Google Analytics va apărea și un nou raport, numit Publisher Ads.

În acest raport, vor fi prezentate datele colectate, pentru următoarele dimensiuni:

  • Ad format – formatul reclamei; în general, aici vom vedea valoarea ON_PAGE
  • Ad source – numele sursei pentru reclama; mai exact, contul de AdSense și publisher ID-ul acestuia
  • Ad unit – bannerul care a primit afișări și click-uri; aici vom vedea și formatul banner-ului, precum și numele pe care l-am ales în contul AdSense
  • Page path and screen class – paginile site-ului propriu în care s-au afișat reclamele

De notat că putem afișa și două dintre aceste dimensiuni în același timp. De exemplu, putem vedea tipul de banner (Ad unit) și pagina pe care s-a afișat (Page path and screen class).

Metricele pe care le vom vedea în raportul de Pubisher Ads sunt:

  • Publisher ad impressions – numărul de afișări de reclame
  • Ad unit exposure – perioada de timp în care utilizatorul a văzut reclama; presupun că va afișa media acestora
  • Publisher ad clicks – numărul de click-uri pe reclame
  • Total ad revenue – veniturile obținute din reclame

Datele din AdSense vor apărea și în alte rapoarte standard din Google Analytics 4. De exemplu, datele despre veniturile din publicitate vor apărea și în metrica Total revenue din secțiunea de Acquisition. Așadar, putem vedea veniturile care ne-au fost aduse de AdSense pentru fiecare sursă de trafic din site-ul propriu.

De asemenea, putem să ne creăm propriile rapoarte în Explorations, unde vom putea adăuga dimensiunile și metricele prezentate mai sus.

Datele de AdSense sunt afișate doar atunci când există și date de analytics. Dacă tag-ul de Google Analytics nu a rulat, Google spune că nu va afișa acele date în rapoartele din GA4.

O altă limită este că sunt afișate doar link-urile din produse AdSense de tip ad unit. Nu sunt afișate statistici pentru alte produse AdSense, precum link units, și nici mobile ads (deși acestea funcționează la integrarea Ad Manager cu GA4).

Observăm că Google se grăbește cu lansările înainte ca Google Analytics 4 să devină singura versiune de Google Analytics care va mai procesa date. Reamintesc și refacerea conectorului dintre Google Analytics 4 și Data Studio / Looker Studio sau funcționalitățile noi pentru creat audiențe în GA4.

Etichete: , , ,