Chrome oferă mai puține date despre utilizatori

Google Chrome a făcut un pas important pentru confidențialitatea utilizatorilor. De la sfârșitul lunii trecute, toate versiunile de Chrome instalate pe dispozitive cu Android vor oferi mai puține date prin user agent.

Un user agent poate fi un software care acționează în numele utilizatorului pentru a facilita interacțiunea acestuia cu conținutul web. Datele oferite de user agent prin HTTP pot fi folosite pentru a identifica un utilizator în diferite site-uri, în special de către rețelele de publicitate online, lucru pe care Google vrea să îl schimbe, iar utilizatorii de Chrome să rămână confidențiali pentru aceste rețele.

Este un lucru major pentru că instrumentele de analytics se pregătesc și ele de renunțarea la cookies, motiv pentru care folosesc tot mai mult datele primite prin user agent, ceea ce ar putea afecta numărul utilizatorilor unici pe care îl raportează.

Citește tot articolul →

Integrarea Google Optimize cu Google Analytics 4

Google Analytics 4, anterior numit Google Analytics Apps + Web, a primit luna aceasta o funcționalitate nouă: integrarea cu produsul de A/B Testing de la Google.

Integrarea celor două produse este în stadiu beta, deci are anumite sincope, despre care voi scrie mai jos.

În același timp, integrarea Optimize cu Google Analytics 4 oferă și o funcționalitate care în Universal Analytics era disponibilă doar utilizatorilor versiunii premium. Setarea avansată a testelor va fi disponibilă de acum gratuit pentru toți utilizatorii de GA4.

Mai multe despre avantajele și dezavantajele utilizării Google Optimize cu Google Analytics 4, gasiți în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Sesiunile în Google Analytics 4

Continui seria de articole despre Google Analytics 4, mai ales că este o versiune pentru care nu se oferă suport încă. Am scris mai mult despre acest lucru în articolul despre Engagement Rate.

Sesiunea este o noțiune de bază în analytics. În versiuni precedente, sesiunile au fost numite vizite, denumire care a dispărut din interfață în ultimii ani. Este posibil să aveți un număr mai mic de sesiuni în Google Analytics 4 decât în Universal Analytics, așa că m-am gândit că este bine să detaliez acest lucru într-un articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

4 noutăți din R 4.0.0

Versiunea 4.0.0 a libajului R a fost lansată în urmă cu mai puțin de o săptămână. În urmă cu 2 ani se lansa versiunea 3.5, despre care se spunea la vremea respectivă că este principalul update de când a apărut R.

Așa cum ne dăm seama din nume, ultima versiune este și ea una majoră. Observăm că lucrurile se mișcă cu viteză în ultimii ani în comunitatea R, probabil și datorită entuziasmului pentru data science.

Lista noutăților cu care vine R 4.0.0 este, ca de obicei, lungă. Am selectat 4 funcționalități pe care eu le consider utile pentru toți cei care lucrează în R. Detalii despre acesta, în continuare.

Citește tot articolul →

Etichete:

Gramatica tabelelor?

Despre gramatica graficii am mai vorbit, dar observ că oamenii din comunitatea limbajului R sunt tot mai interesați și de modul în care sunt prezentate datele, pentru că și-au făcut timp să lanseze un pachet pentru… gramatica tabelelor.

Statisticienii care au creat limbajul R în urmă cu 20 de ani (dacă socotim numai de când a apărut prima versiune finală, că de la proiectare sunt 28 de ani), nu erau prea interesați pe atunci de aspectul grafic. Mă bucur să văd că acest lucru se schimbă!

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,