Vizualizări de date în R pe stilul BBC

BBC este una dintre instutițiile model în ceea ce privește jurnalismul bazat pe date. O parte majoră din această activitate este prezentarea datelor. Vestea bună este că, anul acesta, cei de acolo au decis să ofere gratuit pachetul lor pentru crearea de vizualizări în R, precum și documentația pentru acesta, pentru ca oricine este interesat să poată crea grafice care arată la fel ca cele ale BBC.

Echipa de jurnalism bazat pe date și vizualizare a datelor de la BBC a povestit câte ceva și despre experiența lor. Aveau nevoie de o soluție pentru a crea grafice diferite, care să folosească stilul propriu, fără a apela la echipa de design. Așa au descoperit ggplot2, despre care spun ei că oferă mult mai mult control și creativitate decât un tool de creat grafice.

Pachetul de la BBC se numește bbplot și este o extensie a ggplot2, cel mai popular pachet pentru creat vizualizări de date în R. Anul trecut am scris mai multe despre ggplot2, iar la începutul acestui an am prezentat o altă extensie a acestuia, gganimate.

Continue reading →

Tags: , ,

Trigger Group în GTM

Nu a trecut mult de când am scris despre triggerele de tipul Form Submission, că în Google Tag Manager a apărut un nou tip de trigger, numit Trigger Group. Cu ajutorul acestuia se pot pune reguli precum declanșarea unui tag numai după ce sunt îndeplinite condițiile din mai multe triggere. Dar noul tip de trigger aduce mult mai mult, pentru că introduce un nou mod de lucru în Tag Manager.

Continue reading →

Tags: , ,

Noutățile aduse de RStudio 1.2

RStudio este principalul IDE (Integrated Development Environment) pentru programare în limbajul R. Este mai mult decât un editor de cod, având multe funcționalități create special pentru lucrul cu R. Subiectul ne interesează pentru că R este un limbaj creat pentru modelare statistică și data science.

Continue reading →

Tags: ,

Măsurarea formularelor cu GTM

Există site-uri pentru care completarea unui formular de către vizitatori este principalul obiectiv. Pot fi formulare de rezervare sau de comandă, formulare de contact sau formulare de abonare. În urmă cu aproximativ 4 ani am scris un articol despre acest gen de site-uri și obiectivele lor, astfel că în articolul curent voi aborda partea tehnică.

Măsurarea interacțiunilor cu formularele de pe site este suportată de Google Analytics și de Google Tag Manager. Iar la acestea se pricepe toată lumea, nu? 🙂

Continue reading →

Tags: , , , ,

Vizualizarea animată a datelor din analytics în R cu gganimate

În urmă cu un an scriam despre ggplot2, cel mai popular pachet pentru vizualizarea datelor cu limbajul R. Funcționalitățile acestuia pot fi extinse cu alte pachete, care funcționează ca niște extensii. Este și cazul gganimate, pachet care la începutul acestui an a fost publicat în CRAN, arhiva oficială de pachete pentru R.

În acest articol voi prezenta gganimate și voi trece printr-un studiu de caz în care voi importa date din analytics, le voi prelucra în R, le vom vizualiza cu ggplot2 și apoi voi anima vizualizarea cu gganimate, la finalul articolului fiind disponibil și codul sursă pentru toate aceste etape.

Continue reading →

Tags: , , , , ,