Când s-a lansat Google Analytics 4, acesta avea mari lipsuri în zona de raportare (o parte dintre aceste lispuri încă există). Google a spus că îl putem folosi, pentru că avem toate datele în Google BigQuery.

Nici acest lucru nu era tocmai adevărat, și vedem acest lucru periodic, pe măsură ce Google anunță că a introdus noi dimensiuni și metrice pe care le putem accesa din BQ. De exemplu, în luna mai a acestui an au început să introducă detalii despre sursele de trafic și despre utilizatori.

În urmă cu câteva zile, au anunțat introducerea parametrilor definiți de utlizator în eCommerce. Detalii în continuarea acestui articol.

items este numele tabelului în care putem accesa datele de tip eCommerce ale Google Analytics 4 în BigQuery. Sub acesta, zilele trecute au adăugat înregistrările item_params.

Acesta vine cu mai mulți parametri care pot fi folosiți în raportare:

  • items.item_params.key – numele parametrului
  • items.item_params.value.string_value – valoarea parametrului, în cazul în care este text
  • items.item_params.value.int_value – valoarea parametrului, în cazul în care este număr întreg
  • items.item_params.value.double_value – valoarea parametrului, în cazul în care este număr cu virgulă
  • items.item_params.value.float_value – valoarea parametrului, dacă este reprezentată prin FLOAT (numere cu mai puține cifre sau zecimale, comparativ cu cazul anterior)

Pentru a le accesa pe acestea, este nevoie să folosiți clauza UNNEST din SQL.

De notat că noile dimensiuni sunt valabile pentru valorile personalizate pe care le trimitem prin parametrii de produs sau item.

Informații despre item_id, item_name, item_category și toți ceilalți parametri standard erau importați și până acum din Google Analytics în BigQuery.

Dimensiuni la nivel de produs în Google BigQuery

Las mai jos o listă cu metricele și dimensiunile de produs pe care le găsim în BigQuery, dacă este conectat la Google Analytics 4.

Încep cu dimensiunile:

  • items.item_id
  • items.item_name
  • items.item_brand
  • items.item_variant
  • items.item_category
  • items.item_category2
  • items.item_category3
  • items.item_category4
  • items.item_category5
  • items.item_params.key
  • items.coupon
  • items.affiliation
  • items.location_id
  • items.item_list_id
  • items.item_list_name
  • items.item_list_index
  • items.promotion_id
  • items.promotion_name
  • items.creative_name
  • items.creative_slot
  • items.item_params.key
  • items.item_params.value.string_value
  • items.item_params.value.int_value
  • items.item_params.value.float_value
  • items.item_params.value.double_value

Metrice la nivel de produs în Google BigQuery

Lista metricelor din Google Analytics este mai scurtă:

  • items.price_in_usd
  • items.price
  • items.quantity
  • items.item_revenue_in_usd
  • items.item_revenue
  • items.item_refund_in_usd

Este un pas în direcția cea bună pentru Google Analytics 4 și pentru Google BigQuery. Atunci când implementezi eCommerce pe un site, este foarte probabil să ai nevoie de mai mulți parametri decât cei definiți de Google.

Dacă sunteți la început cu utilizarea BigQuery pentru GA4, vă recomand articolul de aici.

Etichete: