Ce este Noteable și cum analizăm date cu acest instrument

În ultima perioadă, am căutat instrumentul potrivit pentru analiza datelor. Îmi doream un tool care, în primul rând, să proceseze rapid cod în Python și SQL, eventual și în R.

Așa am ajuns la Noteable, care este un data notebook. Poți să scrii cod pentru date, însă vine și cu alte funcționalități utile pentru o persoană care lucrează frecvent cu date, precum vizualizări de date, integrări cu AI, automatizări și lucru în echipă. Există chiar și un plugin pentru lucrul cu ChatGPT. Mai mult, totul se face într-o fereastră de browser.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Parametrii eCommerce Personalizați din Google Analytics 4 sunt acum și în BigQuery

Când s-a lansat Google Analytics 4, acesta avea mari lipsuri în zona de raportare (o parte dintre aceste lispuri încă există). Google a spus că îl putem folosi, pentru că avem toate datele în Google BigQuery.

Nici acest lucru nu era tocmai adevărat, și vedem acest lucru periodic, pe măsură ce Google anunță că a introdus noi dimensiuni și metrice pe care le putem accesa din BQ. De exemplu, în luna mai a acestui an au început să introducă detalii despre sursele de trafic și despre utilizatori.

În urmă cu câteva zile, au anunțat introducerea parametrilor definiți de utlizator în eCommerce. Detalii în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete:

Măsurarea campaniilor în iOS 17

Apple a lansat recent iOS 17, cel mai recent sistem de operare pentru iPhone. Acesta vine cu o funcționalitate numită Link Tracking Protection, care va face măsurarea campaniilor de publicitate digitală mai dificilă, dar nu imposibilă.

Link Tracking Protection va șterge anumiți parametri de tracking de la sfârșitul linkurilor care duc vizitatorii în paginile de destinație. Astfel, advertiserii nu vor mai avea informații despre ce au făcut persoanele care au venit din respectivele campanii. Printre parametrii care nu vor fi transmiși mai departe se numără și Google Click ID sau Facebook Click Identifier!

Dacă săptămâna trecută am scris despre Android și cum putem vedea instalările pe Google Play versus Huawei AppGallery, astăzi vom vedea ce trebuie făcut pentru a vedea rezultatele campaniilor pentru clienții care dețin Apple iPhone cu cel mai nou sistem de operare.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Huawei AppGallery vs Google Play în AppsFlyer Analytics

Telefoanele inteligente de la Huawei vin cu sistemul de operare HarmonyOS. Prima versiune a acestuia a apărut în 2019, dar a devenit mai important în 2021, odată cu versiunea 2.0 din HarmonyOS, acesta din urmă fiind preinstalat pe smartphone-urile Huawei.

Instrumentele de digital analytics văd acest sistem de operare drept Android, un motor de căutre de la care a plecat și sistemul de operare de la Huawei. Așadar, aplicațiile instalate din Google Play sau din Huawei AppGallery (magazinul oficial pentru HarmonyOS), vor fi văzute împreună sub semnul Android.

Într-o anumită măsură, putem observa în anlytics numărul de aplicații mobile instalate în HarmonyOS. Astăzi o să vă prezint cum putem face acest lucru în instrumntul de mobile analytics numit AppsFlyer, acesta fiind unul dintre cele mai utilizate servicii de mobile analytics din România.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Noi date din GA4 în BigQuery

Săptămâna aceasta a avut loc Google I/O 2023. Acesta este un eveniment dedicat dezvoltatorilor, la care sunt anunțare multe noutăți privind produsele Google.

Au fost anunțate știri și din zona de digital analytics. Acestea sunt utile pentru cei care folosesc datele din Google Analytics 4 în BigQuery, serviciul Google Cloud pentru data wharehouse și SQL. Est vorba despre date noi care vor avea informații care nu existau în trecut despre sursele de trafic, precum și despre utilizatori.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,