Power BI Datamart

Power BI este produsul de Business Intelligence de la Microsoft. Acesta este un tool de raportare și vizualizare de date, însă vine și cu instrumente bune pentru modelarea și transformarea datelor. Produsul din urmă, pentru modelarea datelor, se numește Power Query.

Microsoft a anunțat recent că va introduce un nou instrument pentru Power BI. Acesta se numește Power BI Datamart și unii îl consideră produsul de date al anului. Vom vedea argumentele în articolul de mai jos.

Citește tot articolul →

Etichete:

Oamenii în analiza datelor

Zona profesionoștilor în analiza datelor a atras atenția în ultima decadă. Din 2010 putem vorbi de data science ca o profesie, deși termenul a apărut în 2001, când a început militarea pentru folosirea statisticii și tehnologiei împreună.

Multe companii sunt la început cu crearea unor echipe de date. Altele se află încă la stadiul de intenție. Și totuși, profesia de analist de date se confruntă deja cu o criză existențială. E posibil ca tehnologia care a propulsat aceste joburi să fie și cea care le va înlocui?

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

audit@webanalyst.ro

Trăim vremuri unice. Oricât de mult așteptăm revenirea la normal, trebuie să acceptăm că, o bună bucată de timp de acum înainte, mediul de business va fi diferit de ce știam. Prima regulă în marketing va fi eficiența. Pentru a fi eficient, trebuie întâi să știi cum să măsori rezultatele.

Iată de ce am decis acum să încep oferirea serviciului de audit de analytics.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Reguli pentru vizualizări de date

În această perioadă, publicul larg petrece mai mult timp decât de obicei urmărind date și vizualizări ale acestora, fapt ironizat și în imaginea de mai sus.

Luna trecută am scris despre analiza datelor și tot ce s-a întâmplat între timp a confirmat afirmațiile de acolo. În continuare, rata fatalității pentru COVID-19 este departe de a fi elucidată. Sunt specialiști care afirmă că ar fi de zeci de ori mai mică, în timp ce alții afirmă că ar fi de zeci de ori mai mare, fiecare cu argumentele sale. Cert e că dacă situația aceasta va mai dura, oamenii vor trage concluzia că nu se pot baza pe date, pentru că nu sunt adevărate.

Astăzi o să dau câteva exemple din graficele pe care le vedem în ultima perioadă în media, pentru a vedea ce putem învăța din greșelile lor. Nu mă refer la cât de frumoase sunt acestea, pentru că unele grafice pot să arate bine, dar să nu fie eficiente. Scopul este să aflăm cum putem crea vizualizări de date eficiente!

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Profiluri în timp real de la Adobe

Ca în fiecare primăvară, îmi îndrept atenția spre Adobe, care își anunță noutățile la produsele de marketing digital. S-au împlinit 10 ani de când au lansat pentru prima dată o astfel de platformă. Pe digital analytics, în 2010 au fost primii care au avut o astfel de suită de produse.

Dar să vedem ce au anunțat la Adobe Summit 2020 pentru zona de analytics!

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,