Ca în fiecare an, am făcut rezumatul celor mai importante noutăți aduse de produsele din suita Google Analytics în ultimele 12 luni.

2018 a fost anul în care GA a împlinit 14 ani, motiv pentru care am scris un articol cu istoria Google Analytics. Tot la capitolul aniversări recente, Adobe Analytics a împlinit 10 ani.

De asemenea, s-au f[cut 10 ani de când scriu pe webanalyst.ro , motiv pentru mine să reamintesc cele mai importante momente din această perioadă.

Mai jos puteți găsi toate update-urile importante aduse de produsele Google pentru măsurarea marketingului digital.

Google Analytics

Ne-a obișnuit în ultimii ani cu actualizări mai puține, dar importante. Deși toate inițiativele sunt în continuare în stadiu beta, trebuie reținute din ultimul an:

  • Store Visits, utile advertiserilor cu prezență fizică pentru a afla numărul celor care au vizitat magazinul, la puțin timp după ce au vizitat site-ul dintr-o campanie
  • Google Analytics App + Web este un nou tip de proprietate în GA, care în timp le va înlocui pe cele existente, prezentând împreună datele din site și aplicații mobile; va mai trece mult timp până când vom avea aici toate funcționalitățile din proprietățile curente, dar putem începe să implementăm și o astfel de proprietate, pentru a avea istoric
  • Attribution Projects s-au lansat la finalul anului și promit să ofere data-driven attribution modeling pentru toți utilizatorii; și aici mai e mult de lucru până la o versiune decentă

Noile lansări din GA vor oferi tuturor utilizatorilor informații pe care, până acum, le aveau doar cei care plăteau pentru versiunea premium (GA360). De văzut cum se va diferenția aceasta din urmă în viitor…

Unul dintre dezavantajele faptului că noile funcționalități sunt în beta este că nu le putem folosi împreună cu modele diferite de grupare a canalelor, ci doar cu cel prestabilit.

Google Data Studio

Este un instrument gratuit care mă atrage din ce în ce mai mult. Are competitori cu experiență mare, dar evoluează rapid, venind cu update-uri chiar și de mai multe ori pe lună.

În ultimul an, am scris articole speciale pentru toate funcționalitățile majore pe care le-a adus:

  • Grafice interactive și rapoarte programate – interactivitatea este o funționalitate majoră, pe care nu o au toate produsele plătite, deci GDS a făcut aici un pas major
  • Formatare condițională – bine cunoscută din programele de calcul tabelar, se poate aplica simplu și în Data Studio
  • Calcule – există de ceva timp funcții pentru calcule, am scris despre acestea, precum și despre noutățile recent introduse, de unde aș evidenția definițiile actualizate pentru dimensiuni și metrice
  • Teme pentru rapoarte – simple de utilizat, pot avea un impact major în prezentarea rapoartelor

Google Tag Manager

Dacă Analytics a împlinit 14 ani, Tag Manager și-a aniversat, tot toamna trecută, cea de-a șaptea aniversare. Ambele sunt produse mature, care lansează mai puține funcționalități noi.

Așa cum am mai scris, șabloanele (templates) reprezintă cea mai importantă noutate a anului 2019 pentru GTM. Acestea oferă utilizatorilor posibilitatea să își creeze propriile șabloane de pixeli (tags) sau variabile. S-a lansat în toamnă cu 70 de șabloane, între timp s-au mai adăugat încă ~100, deci rata de creștere este bună.

O altă funcționalitate din ultimul an care trebuie știută este Trigger Groups. Este binevenită, dar aștept și altele în același gen, după cum scriam în articolul publicat la vremea respectivă.

Atât pentru astăzi. Dacă nu ați făcut-o, vă invit din nou să citiți articolul aniversar 10 ani de webanalyst.ro!

Etichete: