Google Analytics App + Web

Google Analytics a anunțat un update major vara aceasta, constând într-un nou model de măsurare a traficului, compatibil atât cu paginile web, cât și cu aplicațiile mobile. Până acum, eram nevoiți să folosim pentru asta două instrumente diferite de măsurare (chiar dacă, la un moment dat, Firebase a fost redenumit Google Analytics for Firebase).

În conturile Google Analytics a apărut un nou tip de proprietate, App + Web, care oferă date și rapoarte unificate pentru toate aplicațiile (web, Android, iOS).

Continue reading →

Tags: , , ,

Gruparea Paginilor pentru AMP

Una dintre cele mai puțin utilizate funcționalități din Google Analytics, deși poate fi foarte utilă în raportare, se numește Content Grouping. Am scris despre funcționalitate în urmă cu 5 ani, când a apărut, dar astăzi vreau să arăt cum o aplicăm într-un caz util pentru multe site-uri: gruparea paginilor AMP.

În 2017 am publicat un ghid de instalare pentru Google Analytics în pagini AMP, dar acest lucru va face ca rapoartele de conținut din GA să arate datele ineficient, trecând ca pagini separate pagina originală și versiunea sa AMP. Tehnic, ele sunt într-adevar pagini separate, cu același conținut, dar de cele mai multe ori vrem să vedem aceste date agregate. Prin setarea unui grup de conținut, vom avea ambele tipuri de rapoarte.

Continue reading →

Tags: ,

Google Surveys din România

Google Consumer Surveys a fost anunțat prima dată în martie 2012. Interesant estă că în martie 2016, când s-a anunțat prima dată suita Google Analytics, acesta nu era unul dintre produsele din listă. A fost aduăgat până la finalul anului, în octombrie, când i s-a făcut public și noul nume. Luna aceasta a devenit disponibil în mai multe țări și mai multe limbi.

Astfel, de câteva zile, România este în lista celor 25 de țări din care poate fi folosit Google Surveys. Pe de altă parte, produsul nu este deocamdată în limba română. Dar problema e alta: în acest moment, chiar dacă ne putem face cont din România, nu putem targeta în sondaje utilizatori din România. Mai multe detalii, în continuarea articolului.

Continue reading →

Tags: , , ,

Store Visits în Google Analytics

Sunt câțiva ani buni de când giganții publicității online promit soluții fiabile pentru măsurarea conversiilor offline, mai exact măsurarea vizitelor în magazin făcute de către utilizatorii care anterior au văzut o reclamă. Nevoia este reală, mulți dintre advertiserii online oferind soluții omnichannel pentru potențialii lor clienți.

Dar soluțiile alese de Google Ads / Facebook Ads sunt costisitoare și durează foarte mult să fie implementate, presupunând maparea 3D a fiecărui loc în parte, așa că procesul se desfășoară greoi.

Google vine acum cu o alternativă – rapoartele Store Visits disponibile în Google Analytics. Acestea nu sunt la fel de precise precum metodele descrise mai sus, dar au avantajul că sunt disponibile imediat pentru toți cei care au afacerea pusă pe hartă.

Continue reading →

Tags: , , ,