Raport de Tranzacții și alte noutăți în Google Analytics 4

În urmă cu câteva zile, am ținut un training de Google Analytics și am observat că cei de la Google au venit cu mai multe actualizări la Google Analytics.

Avem nu mai puțin de 6 modificări aduse de GA în ultimele zile. Multe dintre acestea sunt schimbări de interfață. Le voi detalia în continuare.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Benchmarking în Google Analytics 4

Benchmarks sunt metricele care te ajută să compari performanțele site-ului sau aplicației cu alte aplicații din industrie.

Versiunile trecute de Google Analytics ne-au adus rapoarte de benckmarking. Primele au apărut chiar în 2008, dar cred că toți suntem familiari cu rapoartele apărute în septembrie 2014 în Universal Analytics.

Google Analytics 4 nu a avut benchmarks în cei 5 ani de la apariție, dar acest lucru se va schimba în curând. Toate detaliile despre metricele benchmarks din GA4 vor fi prezentate în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

GA4 devine Google Analytics

Versiunile mai vechi de Google Analytics se închid astăzi, singura versiune care va mai putea fi accesată fiind Google Analytics 4, o versiune lansată în urmă cu 5 ani, cu numele de Google Analytics App + Web.

În acest sens, echipa din spatele Google Analytics a anunțat mai multe actualizări în ultimele săptămâni, precum și funționalități pe care le vom vedea în următoarele luni în conturile de analytics. Le voi detalia pe toate în acest articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Intervale de timp în Google Analytics 4

Majoritatea utilizatorilor nu au o părere foarte bună despre cea mai recentă versiune de Google Analytics. Motivul principal cred că ține de prezentarea datelor. Instrumentul de la Google s-a impus în trecut tocmai pentru că prezenta facil datele, spre deosebire de concurență.

Situația s-a shimbat odată cu GA4, care a fost un instrument cu totul nou. Pentru că au fost nevoiți să facă multe lucruri într-un timp limitat, cei de la Google au făcut rabat de la interfața oferită utilizatorilor. Ei s-au concertat să ofere mai multe date (deși, încă există limitări și aici), și au spus că le putem vedea prin intermediul altor instrumente, precum BigQuery.

Situația pare să se schimbe în ultima perioadă, în care observ modificări la interfața oferită utilizatorilor. Unele dintre acestea pot fi mici, însă ne permit să facem lucrurile cu care eram obișnuiți în versiunile anterioare de Google Analytics.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Conversions vs. Key Events în Google Analytics 4

În urmă cu aproximativ 5 ani, se anunța Google Analytics Apps + Web, o versiune complet nouă de Google Analytics. Una dintre noutățile aduse în noul GA era faptul că obiectivele se numeau de acum Conversions, Google Analytics intrând astfel în hora celor mai multe instrumente de marketing digital, care folosesc aceeași terminologie.

Între timp, Google Analytics Apps + Web și-a schimbat numele în Google Analytics 4, iar o parte importantă dintre Conversions se vor numi Key events. Detaliile despre conversiile care se vor numi Key events, despre cele care rămân Conversions, dar și despre raportările noi, le voi prezenta în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,