Conversions vs. Key Events în Google Analytics 4

În urmă cu aproximativ 5 ani, se anunța Google Analytics Apps + Web, o versiune complet nouă de Google Analytics. Una dintre noutățile aduse în noul GA era faptul că obiectivele se numeau de acum Conversions, Google Analytics intrând astfel în hora celor mai multe instrumente de marketing digital, care folosesc aceeași terminologie.

Între timp, Google Analytics Apps + Web și-a schimbat numele în Google Analytics 4, iar o parte importantă dintre Conversions se vor numi Key events. Detaliile despre conversiile care se vor numi Key events, despre cele care rămân Conversions, dar și despre raportările noi, le voi prezenta în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Primary Channel Group în GA4

Google Analytics grupează categoriile de trafic achiziționat în canale. În articole mai vechi, am detaliat regulile în funcție de care sunt introduse sursele de trafic în canalele standard (Default Channel Group), atât în Universal Analytics, cât și în Google Analytics 4.

În urmă cu un an, Google Analytics 4 a persmis crearea de grupuri de canale personalizate (Custom Channel Group), pe lângă cel standard.

Pe lângă termenii de mai sus, Default Channel Group și Custom Channel Group, Google Analytics 4 a introdus recent și Primary Channel Group, pe care îl voi explica în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Metrice calculate în GA4

Anul trecut, Google a anunțat că introduce calculated metrics în ultima sa versiune de analytics. Acestea au fost disponibile în majoritatea conturilor de Google Analytics în jurul vacanței de iarnă.

Săptămâna aceasta, calculated metrics management a devenit disponibil și în Google Analytics Admin API. Deocamdată le avem în versiunea afla de API, dar asta înseamnă că în curând vor fi disponibile și în versiunea finală, deci trebuie să ne pregătim.

Între timp, putem crea și administra metricele calculate din interfața Google Analytics 4. Voi detalia în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Produsele Google Analytics în 2023

2023 a fost anul de cotitură, în care Google Analytics a renunțat la versiunea gratuită de Universal Analytics pentru majoritatea clienților. Același lucru se va întâmpla anul acesta și cu clienții premium de analytics.

Sunt 15 ani de când fac rezumate anuale cu cele mai importante modificări aduse de Google Analytics, precum și de alte produse oferite de Google în suita de analytics.

Puteți găsi versiunile anterioare aici: 2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. În 2023, am scris 35 de articole pe blog cu noutățile aduse de produse de analytics. Găsiți mai jos cele mai importante noutăâi aduse la produsele Google.

Citește tot articolul →

Modificări la Google Analytics 4

Anul 2023 se termină cu mai multe anuțuri cel puțin interesante pentru datele colectate de Google Analytics 4. În ultimele trei zile, Google a anunțat mai multe schimbări la modul în care va afișa datele în GA4. Le voi prezenta în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →