Google Signals în GA4

Google Signals este o funcționalitate care oferă către analytics date despre utilizatorii autentificați în conturi Google. Pe baza acesteia, putem afla numărul de utilizatori unici.

În Universal Analytics, pe baza Google Signals sunt realizate rapoartele Cross Device, remarketing cu analytics și informații personale privind advertising-ul (de exemplu, interesele utilizatorilor).

Recent, Google a început să ceară acordul editorilor din Google Analytics 4 pentru a prelua aceste date de la utilizatorii site-urilor și aplicațiilor, deci urmează să fie adăugate aceleași funcționalități și în cea mai recentă versiune de Google Analytics. Detalii despre activarea Google Signals pot fi găsite mai jos în articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Datele din Google Analytics 4 în BigQuery

Cea mai recentă versiune de Google Analytics, numită Google Analytics 4, a venit cu beneficiul de a utiliza datele aproximativ în timp real în Google BigQuery. Datele sunt importate gratuit.

Google Cloud oferă servicii de stocare, procesare, management și securitate pentru date pe serverele Google. BigQuery este partea de data warehouse a acestuia, ocupându-se cu managementul bazelor de date și analiza rapidă a unei cantități mari de date.

Datele din Google Analytics 4 pot fi integrate nativ cu BigQuery. Acest lucru aduce mai multe beneficii, pe care le găsiți în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Explorations – Rapoarte personalizate în Google Analytics 4

Rapoartele personalizate ne oferă posibilitatea de a găsi rapid informațiile necesare sau de a analiza datele punctuale dintr-o anumită situație.

Lucrurile s-au schimbat mult între versiunile de Google Analytics. În cea mai recentă versiune, numită Google Analytics 4, putem personaliza un raport standard pentru a îl face personalizat, dar putem începe și de la zero, construind propriul raport în secțiunea numită Explore din meniu.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Excluderea traficului după IP în Google Analytics 4

Cea mai recentă versiune de Google Analytics oferă câteva filtre diferite pentru identificarea traficului. Voi povesti astăzi despre filtrarea traficului din anumite IP-uri, trafic care apoi poate fi inclus sau exclus din rapoarte.

Traficul intern în filtrele de date

De obicei, excludem traficul efectuat de pe anumite dispozitive pe motiv că este trafic efectuat de proprii angajați, deci nu este trafic realizat de clienți, motiv pentru care ne-ar putea afecta rapoartele.

O proprietate de Google Analytics 4 poate folosi 10 filtre de date. Fiecare dintre acestea poate să includă sau să excludă traficul după anumite condiții. Unul dintre aceste filtre poartă numele de Internal traffic.

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Exit pages în Google Analytics 4

Paginile cu care se termină sesiunile sunt importante în analiza unui site. Până acum, exista un astfel de raport în Google Analytics, numit Exit Pages. În cea mai nouă versiune de analytics nu avem acest raport, la fel cum nu avem nici acest indicator în alte rapoarte.

Ultima dată am scris despre cum putem vedea Landing pages în GA4, astăzi o să scriu despre cum putem vedea paginile de ieșire.

Citește tot articolul →

Etichete: ,