Săptămâna trecută am semnalat apariția canalelor de trafic peronalizate (Custom channel groups) în Google Analytics 4 și am detaliat despre cum le puteți crea și vizualiza în rapoarte.

Cei care s-au jucat cu noua funcționalitate din analytics au putut observa că, pe lângă canalele proprii create, este foarte posibil să apară și aici canalul numit Unassigned. Același lucru se întâmplă și în raportul cu canale standard de trafic.

Vestea bună este că avem soluții! După ce am scris despre alte valori nedefinite din Google Analytics 4, precum (other) sau chiar un spațiu gol, în acest articol voi detalia ce este cu traficul Unassigned și cum putem face ca acesta să dispară din rapoarte.

În Google Analytics 4, traficul care apare cu sursa Unassigned este traficul pentru care nu s-a calificat pentru niciuna dintre regulile de a intra într-un alt canal de trafic.

Google Analytics 4 organizează informațiile privind achiziția clienților la nivel de utilizator (user-scope), sesiune (session-scope) sau eveniment (event-scope).

Tehnic, Unassigned este un canal de trafic care poate avea event-scope, user-scope sau session-scope, adică poate apărea în toate aceste feluri de rapoarte. Puteți încerca acest lucru dacă veți crea diverse rapoarte cu canalele de trafic drept dimensiune în Explorations.

Canalul de trafic Unassigned poate fi văzut și în rapoartele standard, mai exact în toate rapoartele din zona de Acquisition. Astfel, poate fi văzut în widget-urile de la Overview, dar și în User acquisition și în Traffic acquisition.

Dacă avem trafic cu Unassigned în rapoarte, nu înseamnă neapărat că nu știm nimic despre acest trafic. O parte din trafic poate fi recunoscut dacă adăugăm în rapoarte dimensiuni precum session source, session medium sau session campaign.

Cum scăpăm de Unassigned

Dacă ați urmat pașii descriși mai sus, ați văzut că o parte din traficul Unassigned poate fi identificat în anumite acțiuni de marketing, în timp ce o altă parte apare cu (not set) și la celelalte dimensiuni.

Iată ce putem face în ambele cazuri!

Folosim parametri UTM

Traficul de care scriam înainte că apare cu (not set) nu a avut parametrii UTM pentru identificarea sursei în Google Analytics.

Traficul trimis spre site-ul sau aplicația noastră ar trebui să conțină parametrii UTM, pentru a recunoaște de unde a venit. Făcând asta de fiecare dată, traficul cu (not set) va dispărea sau cel puțin se va micșora.

Este dificil să punem parametrii pe peste tot, în această lume digitală cu aplicații mobile, rețele social media care se schimbă mereu sau email-uri care sunt citite în diverse moduri, dar merită încercat.

Urmăm regulile canalelor de trafic

Să ne imaginăm că avem o postare în social media cu link către site. Dacă la modalitate (session medium) vom trece social, Google Analytics va recunoaște acest lucru și va introduce traficul în canalul Organic Social.

În schimb, dacă noi vom trece pagina la modalitate, Google Analytics nu o să știe ce înseamnă acest lucru, iar traficul va ajunge la Unassigned.

Ideal ar fi să învățăm regulile trecute la Default Channels Grouping și să le aplicăm atunci când stabilim UTM-urile pentru link-uri.

Folosim auto-tagging pentru Google Ads

Folosim parametri UTM în link-urile din campanii de Search, Display, Video etc. Dar ce facem cu noile canale de trafic, precum Performance Max sau Discovery?

Google Analytics renunoaște mai multe surse de trafic pentru traficul plătit:

  • Paid Search
  • Paid Social
  • Paid Shopping
  • Paid Video
  • Display
  • Cross-network
  • Paid Other

Sursele de trafic plătit din Google, mai exact Google Ads, Google Search 360 și Google Display & Video 360 pot fi legate automat de proprietatea de Google Analytics 4, prin procedeul numit auto-tagging.

Făcând acest lucru, suntem asigurați că tot traficul venit din campanii va apărea la canalele menționate mai sus și nu la Unassigned.

Ne asigurăm că nu există probleme tehnice

Pe lângă sfaturile de mai sus, trebuie să ne asigurăm și că Google Analytics funcționează corect.

Câteva exemple de probleme care ne-ar putea strica sursele de trafic:

  • parametrii UTM nu sunt păstrați în site sau aplicație
  • GA nu este implementat corect pe toate paginile din site
  • apar probleme la înregistrarea evenimentului session_start
  • traficul importat în GA nu conține și informații privind parametrii UTM

Pe lângă Unassigned, în aceleași rapoarte mai poate apărea și (other). Pentru mai multe detalii, vă invit să citiți articolul despre other. Despre apariția de (not set) în locul unor dimensiuni am scris în acest articol, dar va urma și un articol detaliat.

Etichete: , , ,