Google Analytics a anunțat recent funcționalități noi pentru crearea de audiențe din GA4.

Vom avea la dispoziție metricile și dimensiunile de eCommerce, dar și câțiva indicatori noi și foarte interesanți, precum și alte opțiuni care ajută să alegi exact audieța dorită, despre care voi scrie mai jos.

Actualizare: Google a anunțat iar o listă cu noi dimensiuni care pot fi utilizate la crearea de noi audiențe. Detalii la sfârșitul articolului!

Utilizatori neimplicați

La crearea audiențelor, avem la dispoziție o metrică nouă, numită Low engagement sessions. Aceasta va identifica utilizatorii care nu au avut Engaged sessions în site și / sau în aplicație.

Avem posibilitatea și să creăm o audiență cu utilizatorii care au un anumit număr de sesiuni non-engaged, și chiar într-o perioadă de timp. De exemplu, putem alege utilizatorii care au cel puțin 5 sesiuni neimplicate în ultima săptămână.

Este o posibilitate foarte utilă de a include sau chiar de a exclude din audiență utilizatorii care au făcut bounce (rate) în platformă, așa cum sunt acestea definite în GA4.

Valoarea evenimentelor

Parțial, puteam folosi valoarea din evenimente și în trecut, dar cu un eveniment anume. Acum o putem folosi indiferent de eveniment. Mai bine zis, avem la dispoziție valoarea totală adusă de un utilizator.

Așadar, acum putem crea o audiență cu toți utilizatorii care au adus o anumită valoare, precum și cu cei care au adus mai mult sau mai puțin de o anumită valoare. Nu în ultimul rând, putem exclude din audiență vizitatorii care au adus exact o anumită valoare.

Toate tipurile de comparații la numărarea evenimentelor

Asemănător cu punctul anterior, acum avem la dispoziție setul complet de operatori pentru a număra evenimentele utilizatorilor, atunci când creăm o nouă audiență.

În trecut, puteam folosi operatorii mai mare(>), mai mic (<) sau egal (=). În prezent, acestora li s-au adăugat mai mare sau egal (>=), mai mic sau egal (<=) și diferit (!=).

Un exemplu ar fi să folosim un număr exact de cumpărături și un număr de adăugări în cos. De exemplu, a cumpărat de 3 ori, dar a adăugat produse în coș de cel puțin 10 ori.

Vizitatori între anumite date calendaristice

Putem crea audiențe cu utiliaztorii care ne-au vizitat platforma într-o anumită zi, dar și între anumite zile!

De exemplu, se poate crea o audiență cu utilizatorii de la o anumită promoție, să zicem Black Friday, pe care să o folosim data viitoare când vom avea aceeași promoție.

Toate dimensiunile și metricele noi pentru crearea de audiențe în Google Analytics 4

La începutul anului, Google a introdus în rapoarte dimensiuni și metrice la nivel de produs. Pe acestea le avem acum la dispoziție și pentru crearea de audiențe.

Iată o listă cu toate dimensiunile și metricele pe care le putem folosi (atât cele de ecommerce, cât și altele descrise în articol, mai sus):

Dimensiuni la nivel de produs

  • Item ID
  • Item affiliation
  • Item brand
  • Item category
  • Item category 2
  • Item category 3
  • Item category 4
  • Item list name
  • Item name
  • Item promotion ID
  • Item variant

Metrice la nivel de produs

  • Item revenue
  • Items added to cart
  • Items checked out
  • Items purchased
  • Items viewed in list

Metrică la nivel de eveniment

  • Item-list click events

Metrică la nivel de sesiune

  • Low engagement sessions

Actualizare: Dimensiuni noi pentru audiențe

La scurt timp după ce am publicat acest articol, Google a anunțat o nouă actualizare a listei cu dimensiunile care pot fi folosite la crearea de audiențe. Avem aici câteva surprize plăcute, pentru că sunt și unele dimensiuni pe care încă nu le putem folosi în rapoartele Explore, deci bănuim că le vom avea și acolo în curând.

Lista dimensiunilor noi este:

  • Country (dimensiune la nivel de utilizator)
  • Manual term (dimensiune la nivel de utilizator, dar și de sesiune)
  • New / returning (dimensiune la nivel de utilizator)
  • Device info (dimensiune la nivel de sesiune)
  • Minute (dimensiune la nivel de eveniment)

Ultimele două sunt dimensiuni pe care nu le putem folosi în rapoartele de Google Analytics. Probabil urmează un anunț care va anunța dimensiuni noi și pentru rapoarte, mai ales că așteptam de ceva timp o dimensiune pentru minute în GA4!

Ca o excepție de la regula cu dimensiuni, a fost adăugată și o nouă metrică:

  • Session duration

Etichete: , , ,