La începutul anului, scriam că Google Analytics a introdus în rapoartele din interfață mai multe metrice și dimensiuni noi de eCommerce.
Zilele trecute, Google a mărit lista indicatorilor pe care îi putem vedea în rapoartele din Google Analytics 4.
Interesant este că multe dintre acestea existau de luna trecută în API. Cu alte cuvinte, le aveam în instrumente externe, precum Google Looker Studio sau Microsoft Power BI, iar acum le putem adăuga și în rapoartele din interfața Google Analytics.
Am scris mai jos lista de dimensiuni și metrice noi adăugate, dar și lista unor metrice pe care nu le mai putem folosi, pentru că au fost șterse.
Metrice actualizate în Explorations
În zona de rapoarte personalizate numită Explorations, avem 3 metrice care chiar sunt noi, așa că o să ne uităm și pe definiția acestora:
- Gross intem revenue – veniturile totale din produse, dar fără taxe (precum TVA sau transport)
- Gross purchase revenue – veniturile totale din cumpărături (evenimentul
purchase
) - Refund amount – totalul sumelor restituite (din comenzi anulate)
Dimensiuni noi de eCommerce
Am scris mai sus că avem la dispoziție indicatori pe care i-am avut până acum și în API. În personalizarea rapoartelor, putem adăuga de acum următoarele categorii:
- Item affiliation
- Item brand
- Item category
- Item category 2
- Item category 3
- Item category 4
- Item category 5
- Item ID
- Item list ID
- Item list name
- Item list position
- Item location ID
- Item name
- Item promotion creative name
- Item promotion creative slot
- Item promotion name
- Item variant
- Shipping tier
Metrice noi de eCommerce
În rapoartele noi sau existente, putem adăuga de acum și următoarele observații:
- Gross item revenue
- Gross purchase revenue
- Item refund amount
- Item revenue
- Items added to cart
- Items checked out
- Items clicked in promotion
- Items purchased
- Items viewed
- Items viewed in list
- Items viewed in promotion
- Purchase revenue
- Refund amount
- Shipping amount
- Tax amount
Metrice șterse din Explorations
Doi indicatori au fost șterși, pentru că valorile erau duplicate de alți indicatori existenți. Aceștia sunt:
- Ecommerce revenue – poate fi înlocuit de Purchase revenue
- Event revenue – poate fi înlocuit de Ecommerce revenue sau de Event revenue
Ultima actualizare de Google Analytics era de așteptat să vină, având în vedere că este vorba de metrice și indicatori pe care Google îi oferea deja prin API. Mă aștept să mai apară astfel de actualizări, pentru că încă nu avem toți indicatorii în rapoartele din GA. Totuși, de acum putem spune că îi avem pe aproape toți la dispoziție în interfața de Google Analytics 🙂