Data Studio conectat la Amazon, Microsoft, SQL și Google

În urmă cu exact 12 ani publicam primul meu articol pe acest site. În prezent, am ajuns la 322 de articole, aceasta fiind a zecea postare din 2021.

La final de an, vom trece prin conectorii de date adăugați sau actualizați anul acesta în Google Data Studio. Pe listă avem Amazon Redshift, Microsoft SQL Server 2017, MySQL 8, PostgreSQL și o listă mai lungă de produse Google, printre care Analytics, Ads, Maps sau Display & Video 360.

Citește tot articolul →

Paginarea în Google Data Studio

Nu a trecut mult timp de când scriam că actualizările la publicarea și versionarea rapoartelor sunt cele mai importante noutăți primite de produsul de prezentare a datelor de la Google, în 2021. Însă acele setări sunt pentru cei care creează rapoarte și lucrează cu diverse versiuni ale acestora.

Pentru cei care vizualizează rapoarte, prioritățile sunt diferite. Aici, cele mai importante actualizări la Data Studio pot fi update-urile la navigarea în pagini. Adăugarea de pagini este disponibilă de câțiva ani în Google Data Studio, dar anul acesta a primit câteva noutăți majore.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Noua clasificare a canalelor de trafic în Google Analytics 4

Săptămâna aceasta a apărut și raportul de trafic pe canale predefinite în noul Google Analytics. Acesta este diferit de raportul omonim din Universal Analytics.

Vedem că apar canale noi de trafic, precum și modificări la canalele existente și în versiunea anterioară de analytics. Mai jos, o să vedem cum se clasifică fiecare dintre acestea după sursă și modalitate (în engleză, source & medium).

Surse noi de trafic

Google este darnic aici și vine cu nu mai puțin de 10 surse de trafic care nu au existat până acum în Channels! Fiecare dintre acestea va fi detaliat în continuare.

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Amplitude Analytics în GTM

În urmă cu 2 ani scriam despre lansarea șabloanelor pentru Google Tag Manager. Erau pe atunci 70 de tag-uri create de terți. Recent au lansat și versiunea server-side de șabloane. În cele două au aproximativ 600 de tag-uri pe care utilizatorii le pot folosi.

În acest articol voi povesti despre șablonul web pentru Amplitude, care este special pentru că folosește dataLayer.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Sesiunile în Google Analytics 4

Continui seria de articole despre Google Analytics 4, mai ales că este o versiune pentru care nu se oferă suport încă. Am scris mai mult despre acest lucru în articolul despre Engagement Rate.

Sesiunea este o noțiune de bază în analytics. În versiuni precedente, sesiunile au fost numite vizite, denumire care a dispărut din interfață în ultimii ani. Este posibil să aveți un număr mai mic de sesiuni în Google Analytics 4 decât în Universal Analytics, așa că m-am gândit că este bine să detaliez acest lucru într-un articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,