Noutățile aduse de RStudio 1.2

RStudio este principalul IDE (Integrated Development Environment) pentru programare în limbajul R. Este mai mult decât un editor de cod, având multe funcționalități create special pentru lucrul cu R. Subiectul ne interesează pentru că R este un limbaj creat pentru modelare statistică și data science.

Continue reading →

Tags: ,

Audiențe inteligente în Adobe Analytics

Primăvara se anunță update-urile majore la produsele Adobe pentru marketing, analytics și commerce. Ca o recapitulare, în 2016 făceau primii pași serioși spre cross-device și testare asistată de AI, în 2017 lansau Adobe Advertising Cloud, precum și Sensei – platforma de AI, iar în Analytics lansau People Metric, după care, în 2018 au lansat Adobe Launch, un instrument de tag management din „generația următoare” (primul lor produs de tag management a fost lansat în 2011).

În ultimul an, Adobe a lărgit suita de produse achiziționând Marketo, o companie de automatizări pentru marketing focusată pe B2B cu 5000 de clienți, dar și Magento, platforma de ecommerce lider de piață.

Pentru a se diferenția de alți competitori din zone ca analytics sau ecommerce, Adobe investește mult în zona de personalizare a experiențelor. Să vedem cum arată în prezent suita lor de produse:

Continue reading →

Tags: , , , , , ,

Introducere în Tableau

Tableau produce software enterprise pentru vizualizarea și analiza datelor. Are capacitatea de a lucra cu cantități mari de date, pe care le poate prelua direct din baze de date de pe servere. Acest instrument a atras atenția celor care fac marketing online în 2013, când a venit cu conectorul care preia date din Google Analytics (în primii ani, acesta funcționa cu dificultate conectat la un cont mediu sau mare de GA). La începutul acestui an, au lansat și mult așteptatul conector pentru Google Ads.

Continue reading →

Tags: , , , , ,