Raport de Tranzacții și alte noutăți în Google Analytics 4

În urmă cu câteva zile, am ținut un training de Google Analytics și am observat că cei de la Google au venit cu mai multe actualizări la Google Analytics.

Avem nu mai puțin de 6 modificări aduse de GA în ultimele zile. Multe dintre acestea sunt schimbări de interfață. Le voi detalia în continuare.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Benchmarking în Google Analytics 4

Benchmarks sunt metricele care te ajută să compari performanțele site-ului sau aplicației cu alte aplicații din industrie.

Versiunile trecute de Google Analytics ne-au adus rapoarte de benckmarking. Primele au apărut chiar în 2008, dar cred că toți suntem familiari cu rapoartele apărute în septembrie 2014 în Universal Analytics.

Google Analytics 4 nu a avut benchmarks în cei 5 ani de la apariție, dar acest lucru se va schimba în curând. Toate detaliile despre metricele benchmarks din GA4 vor fi prezentate în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Excel pentru Looker Studio

Google Looker Studio, fostul Data Studio, a introdus recent fișierele Microsoft Excel între sursele de date. Așa cum știm cu toții, fișierele Excel sunt în continuare foarte populare în organizații.

Funționalitatea de a prelua date din Excel este la început, motiv pentru care observăm în poză că lângă acest conector este scris Preview. Totuși, aceasta poate fi folosită chiar acum în rapoartele din Looker Studio.

În continuarea articolului, voi trece prin beneficiile, dar și limitările pe care le avem atunci când conectăm un fișier Looker Studio la unul sau mai multe fișiere Excel.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Actualizări la Google Trends și Google Search Console

Două dintre produsele oferite gratuit de către Google pentru oamenii interesati de search marketing (SEO, dar și Paid Search sau Content Markeing), precum și pentru alte persoane interesate de căutările pe Google, au primit actualizări săptămâna aceasta.

Google Trends a fost lansat în 2006 și este un instrument care analizează popularitatea căutărilor pe Google Search. De asemenea, poate compara numărul căutărilor pe diferite cuvinte cheie.

Google Search Console a apărut și el tot în 2006. Inițial, s-a numit Google Webmaster Tools, după care și-a schimbat numele în 2015. Așa cum se poate bănui din numele inițial, este un instrument care îi ajută pe proprietarii de site-uri web să își monitorizeze prezența în Google Search, dar și să identifice problemele tehnice pentru care site-ul nu apare în căutări.

Citește tot articolul →

S-a lansat Positron pentru Data Science în R și Python

Atunci când am început să lucrezîn limbajul R, toată lumea avea cuvinte de laudă pentru RStudio, principalul IDE (Integrated Development Environment) pentru acest limbaj. Nu același lucru s-a întâmplat atunci când am trecut la Python, acolo unde utilizatorii au mai multe IDE-uri preferate, chiar și în cazul utilizării pentru date.

În urmă cu 2 ani, compania care creează RStudio și-a schimbat numele din RStudio PBC în Posit PBC (inițialele vin de la Public Benefit Corporation), scopul fiind acela de a oferi cele mai bune soluții pentru data science, nu numai pentru limbajul R.

Inițial, au creat o versiune de RStudio care poate rula și Python, însă limitat. Recent, aceeași companie a venit cu un nou IDE, numit Positron.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,