Conversions vs. Key Events în Google Analytics 4

În urmă cu aproximativ 5 ani, se anunța Google Analytics Apps + Web, o versiune complet nouă de Google Analytics. Una dintre noutățile aduse în noul GA era faptul că obiectivele se numeau de acum Conversions, Google Analytics intrând astfel în hora celor mai multe instrumente de marketing digital, care folosesc aceeași terminologie.

Între timp, Google Analytics Apps + Web și-a schimbat numele în Google Analytics 4, iar o parte importantă dintre Conversions se vor numi Key events. Detaliile despre conversiile care se vor numi Key events, despre cele care rămân Conversions, dar și despre raportările noi, le voi prezenta în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Primary Channel Group în GA4

Google Analytics grupează categoriile de trafic achiziționat în canale. În articole mai vechi, am detaliat regulile în funcție de care sunt introduse sursele de trafic în canalele standard (Default Channel Group), atât în Universal Analytics, cât și în Google Analytics 4.

În urmă cu un an, Google Analytics 4 a persmis crearea de grupuri de canale personalizate (Custom Channel Group), pe lângă cel standard.

Pe lângă termenii de mai sus, Default Channel Group și Custom Channel Group, Google Analytics 4 a introdus recent și Primary Channel Group, pe care îl voi explica în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Protecții la tracking în Firefox 120

În urmă cu exact o săptămână, Mozilla a anunțat versiunea 120 din Firefox, care vine cu mai multe protecții la urmărirea utilizatorilor de către aplicații sau site-uri.

Am început anul scriind despre confidențialitatea utilizatorilor în Chrome. Recent, am scris și despre Android (Google Play vs. Huawei AppGallery), precum și despre limitarea măsurării campaniilor în Safari și iOS 17.

Astăzi voi detalia despre intensificarea măsurilor anti-tracking din Firefox 120.0, adică versiunea curentă din Firefox (actualizată automat și pentru utilizatorii mai vechi).

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Filtre rapide în Looker Studio

Fostul instrument Google Data Studio, în prezent numit Google Looker Studio, este într-o perioadă în care lansează lucruri foarte interesante pentru utilizatori.

După ce au lansat Dimension control, precum și Drill actions (inclusiv Drill down), ambele pentru o alegere mai bună a dimensiunilor, a venit rândul filtrării rapoartelor.

Deși inițial era o funcție în Looker Studio Pro (adică versiunea plătită), începând de luna aceasta, toți utilizatorii au acces la Quick filters. Ce pot face de aici, cu avantaje și dezavantaje, găsiți în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete:

Parametrii eCommerce Personalizați din Google Analytics 4 sunt acum și în BigQuery

Când s-a lansat Google Analytics 4, acesta avea mari lipsuri în zona de raportare (o parte dintre aceste lispuri încă există). Google a spus că îl putem folosi, pentru că avem toate datele în Google BigQuery.

Nici acest lucru nu era tocmai adevărat, și vedem acest lucru periodic, pe măsură ce Google anunță că a introdus noi dimensiuni și metrice pe care le putem accesa din BQ. De exemplu, în luna mai a acestui an au început să introducă detalii despre sursele de trafic și despre utilizatori.

În urmă cu câteva zile, au anunțat introducerea parametrilor definiți de utlizator în eCommerce. Detalii în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: