Majoritatea soluțiilor de raportare, data visualization și business intelligence au lăsat pe ultimul moment actualizarea conetorilor pentru ultima versiune de Google Analytics (GA4).

Astfel, cu doar câteva zile înainte ca Google Analytics 4 să rămână singura versiune de GA care se actualizează cu date, Tableau și Power BI și-au anunțat proprii conectori de date.

Lucrurile stau puțin diferit cu soluția de la Google, adică Data Studio sau Looker Studio. Teoretic, aceasta a funcționat de la început cu GA4, dar niciodată nu a preluat toate datele disponibile prin API. Acest lucru s-a schimbat săptămâna aceasta, când conectorul a fost actualizat și a adus sute de metrice și dimensiuni noi din Google Analytics 4. În acest articol, o să vedem câmpurile adăugate săptămâna aceasta, precum și cele adăugate recent (a mai fost o actualizare similară și în luna martie a acestui an).

Conectorul actualizat se va aplica din prima rapoartelor noi create sau rapoartelor în care este adăugat, dar poate fi actualizat și în rapoartele vechi.

Pentru actualizarea unui raport creat anterior, trebuie mers în meniu la Resource și de acolo alegem Manage added data sources. În dreptul sursei de trafic, avem câteva acțiuni pe care le putem efectua. În cazul nostru, vom alege Edit, care ne va arăuta lista actuală de metrici și dimensiuni.

În partea din stânga jos vom avea un alt buton, numit Refresh fields, așa cum se poate vedea în imaginea de deasupra articolului. Un click pe acest buton ne va deschide un tab care ne va ajunța despre câmpurile care vor fi adăugate sau actualizate. Trecând și de acest pas, vom vedea că numărul de câmpuri disponibile a crescut mult

Eventuale probleme cu noile câmpuri

În cazul site-ului meu creșterea a fost de la 125 la 287 pentru că nu am multe conversii setate, dar la site-uri și aplicații mai mari sunt mult mai multe.

Pentru fiecare conversie, vom avea metrice diferite pentru numărul conversiilor (Conversion count), rata de conversie la nivel de sesiune (Session conversion rate) și rata de conversie la nivel de utilizator (User conversion rate). Pe lângă metrice, site-urile pot avea și dimensiuni personalizate care pot apărea și în Looker Studio!

Din lista scrisă mai jos în articol, am șters metricele și dimensiunile personalizate, așa că lista reală poate fi mai lungă decât cea de aici. Este bine să vă uitați în setările din Google Analytics 4, la Custom Definitions (în special la Custom Dimensions) pentru a vedea lista câmpurilor personalizate din fiecare cont.

Legat de câmpurile noi, am văzut feedback în rețelele sociale cum că acestea pot apărea cu dimensiuni duplicate dacă le folosiți la calcule în câmpuri noi (personalizate). Probabil este un bug care se va rezolva în curând, dar este important să verificăm rapoartele!

Câmpurile vechi, dar care au fost actualizate

  • ARPU
  • Total revenue
  • Average purchase revenue
  • Year

Câmpurile noi adăugate din Google Analytics 4

Pentru că lista este lungă, o să împart noile câmpuri în dimensiuni și metrice.

Putem observa un număr important de metrice și dimensiuni legate de sursa de trafic, printre care și cele provenite de la integrarea cu Google Ads sau cu Search Ads 360. Foarte interesant este și că avem niște dimensiuni care încă nu sunt disponibile în interfața de Google Analytics, dar probabil că urmează și acolo un anunț privind introducerea de dimensiuni noi.

Dimensiuni GA4 adăugate recent în Looker Studio:

  • Achievement ID
  • Ad format
  • Ad source
  • Ad unit
  • Character
  • Continent
  • Continent ID
  • Date + hour (YYYYMMDDHH)
  • Date hour and minute
  • Day of week name
  • Default channel group
  • File extension
  • File name
  • First user campaign ID
  • First user default channel group
  • First user Google Ads account name
  • First user Google Ads campaign ID
  • First user Google Ads campaign
  • First user Google Ads campaign type
  • First user Google Ads creative ID
  • First user Google Ads customer ID
  • First user Google Ads keyword text
  • First user Google Ads query
  • First user manual ad content
  • First user manual term
  • First user source / medium
  • First user source platform
  • Google Ads campaign ID
  • Google Ads campaign
  • Google Ads campaign type
  • Google Ads creative ID
  • Google Ads customer ID
  • Google Ads keyword text
  • Google Ads query
  • Group ID
  • Hour
  • ISO week of the year
  • ISO year
  • ISO week of ISO year
  • Item affiliation
  • Item list position
  • Item location ID
  • Item promotion creative slot
  • Item variant
  • Landing page
  • Landing page + query string
  • Level
  • Link classes
  • Link domain
  • Link ID
  • Link text
  • Link URL
  • Manual ad content
  • Manual term
  • Method
  • Minute
  • New / returning
  • Nth hour
  • Nth minute
  • Nth year
  • Outbound
  • Page location
  • Page referrer
  • Percent scrolled
  • Platform / device category
  • Search term
  • Session campaign ID
  • Session Google Ads account name
  • Session Google Ads ad group name
  • Session Google Ads ad network type
  • Session Google Ads campaign ID
  • Session Google Ads campaign
  • Session Google Ads campaign type
  • Session Google Ads creative ID
  • Session Google Ads customer ID
  • Session Google Ads keyword text
  • Session Google Ads query
  • Session manual ad content
  • Session manual term
  • Session SA360 ad group name
  • Session SA360 campaign ID
  • Session SA360 campaign
  • Session SA360 creative format
  • Session SA360 engine account ID
  • Session SA360 engine account name
  • Session SA360 engine account type
  • Session SA360 keyword text
  • Session SA360 medium
  • Session SA360 query
  • Session SA360 source
  • Session source / medium
  • Session source platform
  • Shipping tier
  • Source / medium
  • Test data filter ID
  • Test data filter name
  • Page path and screen class
  • Video provider
  • Video title
  • Video URL
  • Virtual currency name
  • Visible
  • Year month
  • Year week

Metrice din GA4 adăugate recent în Looker Studio:

  • 30-day active users
  • Ad unit exposure
  • Ads clicks
  • Ads cost
  • Ads cost per click
  • Cost per conversion
  • Ads impressions
  • Average purchase revenue
  • ARPPU
  • Average purchase revenue per user
  • Average session duration
  • Bounce rate
  • Crash-affected users
  • Crash-free users rate
  • DAU / MAU
  • DAU / WAU
  • First-time purchaser conversion
  • First-time purchasers per new user
  • Gross item revenue
  • Gross purchase revenue
  • Item refund amount
  • Items added to cart
  • Items checked out
  • Items clicked in list
  • Items clicked in promotion
  • Items viewed
  • Items viewed in list
  • Items viewed in promotion
  • Organic google search average position
  • Organic google search clicks
  • Organic google search click through rate
  • Organic google search impressions
  • Publisher ad clicks
  • Publisher ad impressions
  • Purchaser conversion
  • Refund amount
  • Return on ad spend
  • Views per session
  • Views per user
  • Scrolled users
  • Session conversion rate
  • Shipping amount
  • Tax amount
  • Transactions per purchaser
  • User conversion rate
  • WAU / MAU
  • Conversions count, pentru fiecare conversie setată în cont
  • Session conversion rate, pentru fiecare conversie setată în cont
  • User conversion rate, pentru fiecare conversie setată în cont

Câmpuri adăugate în martie 2023

Conectorul de Google Analytics 4 a fost modificat și în martie, cânt au fost adăugate alte câmpuri noi:

  • Items added to cart
  • Items checked out
  • Items clicked in list
  • Items clicked in promotion
  • Items viewed
  • Items viewed in list
  • Items viewed in promotion

Tot atunci, câteva câmpuri vechi și-au schimbat denumirea, la fel ca și în intefrața de Google Analytics:

  • Add to carts (anterior s-a numit Add-to-carts)
  • Items purchased (anterior s-a numit Item purchase quantity)
  • Item-list click events (anterior s-a numit Item list clicks)
  • Item-list view events (anterior s-a numit Item list views)
  • Promotion clicks (anterior s-a numit Item promotion clicks)
  • Item view events (anterior s-a numit Item views)
  • Promotion views (anterior s-a numit Item promotion views)

Alte câmpuri adăugate

Foarte interesant este că în listele de mai sus nu am văzut categoriile de produse, precum și ID-urile de produse, deși ele apar ca dimensiuni în conectorul Looker Studio pentru Google Analytics 4.

Deși Google nu a anunțat, observăm că a introdus și aceste câmpuri, cândva în ultimele luni:

  • Item brand
  • Item category
  • Item category 2
  • Item category 3
  • Item category 4
  • Item category 5
  • Item ID
  • Item list ID
  • Item list name
  • Item name
  • Item promotion creative name
  • Item promotion ID
  • Item promotion name

Așa cum scriam și la începutul articolului, este bine că avem și acum aceste metrice și dimensiuni în Looker Studio.

Etichete: , , , ,