În fiecare an, fac un rezumat cu actualizările aduse de suita de produse Google Analytics, precum și alte produse care pot avea legătură cu aceasta.

În 2022, avem două produse Google Analytics dar s-a anunțat că în curând vom rămâne doar cu cel mai recent dintre acestea – Google Analytics 4, avem Data Studio care a devenit Looker Studio, avem în continuare 2 produse Google Tag Manager și avem și 2 versiuni de Google Tag. Cu siguranță, nu te plictisești ca digital analyst 🙂

Pentru a vedea noutățile din anii anteriori, puteți accesa articolele de atunci: 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. Detalii despre noutățile aduse în anul 2022, puteți citi mai jos.

Google Analytics

Din 2019, avem Google Analytics 4 (inițial a fost numit Google Analytics Apps + Web), care merge în pararel cu Universal Analytics. Începutul anului 2022 a alertat utilizatorii, când li s-a spus că versiunea „clasică”, Universal Analytics, nu va mai funcționa pe conturile gratuite după 1 iulie 2023.

Astfel, au venit mai multe actualizări la Google Analytics 4. Pentru cele mai importante dintre acestea, am scris articole în care le-am detaliat:

Explorations – Rapoarte personalizate în GA4

Integrarea Google Optimize cu Google Analytics 4

Atribuirea în Google Analytics 4

Protecția datelor personale în Google Analytics

Landing Pages în Google Analytics 4

Exit Pages în Google Analytics 4

Excluderea traficului după IP în GA4

Datele din Google Analytics 4 în BigQuery

Google Signals în GA4

Bounce rate și Conversion Rate în Google Analytics 4

Mai multe site-uri în același cont de GA4

Noi dimensiuni pentru dată și oră în GA4

Metrice noi pentru calitatea sesiunii în GA4

GA4: Path Explorations și pentru URL-uri

Google Data Studio / Looker Studio

În 2022, Data Studio și-a schimbat numele în Looker Studio, dar numele nu a fost singura noutate adusă de acest produs. Iată cele mai importante noutăți despre acest produs, în ordine cronologică:

Performance Max în Data Studio

Heatmaps în Data Studio / Looker Studio

Data Studio integrat cu Looker

Data Studio devine Looker Studio și alte noutăți de la Google Cloud Next 2022

Apare versiunea premium – Looker Studio Pro a fost lansat

Google Tag Manager

Așa cum ne-am obișnuit, există două tipuri de Tag Manager de la Google. Iată cele mai importante noutăți aduse de acestea, în ultimul an:

  • Tag Manager Consent APIs, care este folosit la tag-urile customizate, a fost actualizat pentru a fi procesat înaintea celorlalte în GTM. Astfel, toate tag-urile vor vedea aceeași valoare a consințământului utilizatorilor (consent state)
  • S-a lansat Tag coverage summary, care ajută la a vedea paginile care au GTM instalat
  • La versiunea server-side, -a adăugat Conversion Value, prin care se pot transmite valoarea conversiilor, precum și moneda

Google Optimize

Optimize funcționează cu ambele versiuni de Google Analytics, UA și GA4. Să vedem celelalte noutăți la acest produs din 2022:

  • Datele experimentelor pot fi exportate către BigQuery, dacă cel din urmă a fost deja legat la GA4
  • Rezultatele pot fi văzute la 24 de ore după terminarea experimentului. În trecut, acestea era nevoie să așteptăm până la 72 de ore
  • Paginile din experiment pot fi văzute cu numărul de utilizatori în timp real (vezi poza de mai sus)
  • Pentru Google Analytics 4, pot fi create obiective personalizate (custom objectives). Acestea sunt utile ca obiective pentru un singur experiement, chiar dacă nu sunt obiective generale ale site-ului sau aplicației

Firebase Analytics

Informațiile din Firebase Analytics pot fi văzute în Google Analytics 4. Firebase a venit cu câteva actualizări privind implementarea de Analytics și A/B Testing:

  • În personlizările din Remote Config și A/B Testing pot fi targetați utilizatorii care deschid pentru prima dată aplicația mobilă
  • Experiențele pot fi utilizate nu numai după numărul evenimentelor de Google Analytics, dar și după alte valori ale acestora. De exemplu, în trecut se putea optimiza pentru numărul cumpărăturilor, iar în prezent se poate optimiza și în funcție de valoarea cumpărăturilor
  • Analytics poate fi integrat la Google Merchant Center, lucru util pentru tracking-ul evenimentelor de ecommerce
  • Analytics nu mai înregistrează anumite constante vechi pentru eCommerce (CHECKOUT_PROGRESS, ECOMMERCE_PURCHASE, PRESENT_OFFER, PURCHASE_REFUND, SET_CHECKOUT_OPTION, CHECKOUT_OPTION, CHECKOUT_STEP, ITEM_LIST, ITEM_LOCATION_ID, SIGN_UP_METHOD)
  • S-au lansat versiuni noi pentru Analytics; s-a adăugat API pentru getSessionId(), care cere ID-ul sesiunii de la client; într-un alt update, au optimizat măsurarea sesiunilor cu User ID
  • S-au lansat versiuni noi și pentru A/B Testing, care aduce modificări, astfel încât aceasta să funcționeze cu ultimele SDK-uri din Firebase

Alte produse Google utile pentru Analytics

Există și produse care nu sunt pentru analytics, dar care ne oferă informații utile în analiză, cum ar fi produsele pentru reclame. Pe lână acestea, mai sunt și produsele suport pentru analytics, cum ar fi Google Tag. Ce detalii trebuie să știm despre cele mai utile actualizări la acestea pentru analytics din 2022:

2023

Mai sunt doar câteva luni până când versiunea gratuită de Universal Analytics nu va mai înregistra date. Aceasta este cea mai utilizată versiune de Google Analytics, așa că majoritatea proprietarilor de site-uri vor trebui să facă schimbări.

Ultima versiune, Google Analytics 4, a venit cu mai multe actualzări în ultima perioadă, dar mă aștept și aici să crească numărul update-urilor pe care le vor face în următorul an, pentru a putea veni cu rapoarte pentru toată lumea, la fel ca și Universal Analytics.

Un alt produs de la care mă aștept la schimbări importante este Locker Studio, fostul Data Studio. Acesta este considerat parte din Google Cloud, o divizie în care se investește foarte mult.

În 2023 nu vom duce lipsă de știri. Aceste produse au venit cu actualizări chiar și în ultima perioadă, așa că voi avea ce publica și de acum înainte.

Etichete: , , ,