Path Exploration se numește una dintre cele mai utile tipuri de rapoarte personalizate pe care le putem crea în Explorations din Google Analytics 4.

În aceste rapoarte, putem urmări calea urmată de utilizatori în aplicație sau website, în funcție de mai multe lucruri. Recent, a fost adăugată opțiunea de a urmări aceste direcții și în funcție de URL-ul paginilor web, lucru extrem de util.

Rapoartele din Explorations care au folosit tehnica Path exploration seamănă cu rapoartele de tip Flow din Universal Analytics (mai exact, User Flow și Goal Flow), dar sunt mult mai utile, deoarece le putem personaliza pentru pașii care ne interesează din aplicație / site.

Atunci când creăm de la zero un astfel de raport, avem ocazia să selectăm nodul de la care va începe acest raport. Standard, vom vedea pașii care au fost creați de utilizator după nodul ales de noi.

Puțini sunt însă cei care știu că putem crea și inversul acestui raport, adica să alegem nodul final și să vedem pașii pe care utilizatorii i-au făcut înainte de acest pas.

Iată un exemplu de raport creat standard, adică începând cu un Starting Point:

Și aici, un raport început cu Ending Point, unde putem vedea pașii anteriori, de la dreapta la stânga:

Putem observa că un astfel de raport arată până la 10 pași, adică pasul de la care se începe și încă 9. La fiecare pas (Step), putem decide ce fel de nod să afișeze. Am detaliat mai jos tipurile de noduri disponibile.

Ce sunt nodurile în Path Explorations

Node, în traducere nod sau punct, reprezintă motivul despre care vrem să aflăm mai multe detalii. Este acțiunea care ne interesează și despre care vrem să aflăm ce au făcut utilizatorii înainte sau după aceasta.

Tipurile de noduri pe care le putem alege în Google Analytics 4 sunt:

  • Event type – putem alege un nume de eveniment, dintre evenimentele de analytics deja implementate pe site
  • Page title and screen name – putem alege un titlu de pagină sau un nume de ecran (ultimul este pentru aplicații mobile)
  • Page title and screen class – putem alege un titlu de pagină sau o clasă de ecran (la fel, ultimul este pentru aplicații mobile)
  • Page path and screen class – aici este marea noutate, pentru că recent au introdus un URL de pagină pe pare îl putem alege, împreună cu o clasă de ecran(e), dacă avem și aplicații mobile

Avem de câțiva ani posibilitatea de a alege un titlu de pagină, însă de câteva zile -a lansat și opțiunea de a crea noduri bazându-ne pe URL-ul paginii, adică adresa web a acesteia.

URL-ul este preferat în identificarea paginilor web, pentru că ai o singuranță că ai ales pagina potrivită. În cazul titlurilor, este foarte posibil ca mai multe pagini din același site să aibă titluri comune, ceea ce va face raportul inutil.

Un raport cu parcursul utilizatorilor înainte de a ajunge la pagina de confirmare comandă, poate fi văzut în imaginea de mai sus.

Din păcate, deși avem posibilitatea de a alege un URL, în Google Analytics 4 nu avem și posibilitatea de a grupa aceste pagini în funcție de URL-uri. Probabil va mai dura câțiva ani până când vom a avea și această opțiune. Până atunci, suntem nevoiți să folosim alte rapoarte decât cele oferita de interfața GA4.

Alte opțiuni pentru rapoartele Path Exploration

Pe lângă alegerea nodului, rapoartele customizate care folosesc tehnica Path Exploration mai au și alte opțiuni pentru cei care le setează.

Iată setările din tab-ul Path exploration și ce putem obține de la fiecare dintre acestea:

  • Segment – putem adăuga un segment de utilizatori, care funcționează ca un filtru, arătând datele numai pentru persoanele din respectiva audiență
  • View unique nodes only – atunci când un eveniment de pe o pagină poate fi declanșat de mai multe ori, această setare îl va arăta o singură dată
  • Breakdown – poate fi adăugată o dimensiune, în funcție de care să vedem rezultatele în raport
  • Values – reprezintă metrica ce va fi folosită pentru a afișa numărul vizitatorilor; poate fi numărul de evenimente sau numărul de utilizatori
  • Filters – putem filtra metricele și dimensiunile care sunt afișate în raport
  • Node filters – sunt filtrele de noduri, pe care le-am exclus din raport (dacă facem click dreapta pe un nod din raport, vom avea posibilitatea să îl excludem din vizualizare)

Afișarea căilor urmate de utilizatori în aplicațiile noastre poate fi un raport foarte util. De obicei, se folosește în cazuri punctuale și e important să utilizăm resursele de mai sus pentru a afișa doar datele care ne interesează.

Etichete: , ,