Google Analytics 4 încă nu are disponibile toate rapoartele cu care am fost obișnuiți în versiunile precedente. Astfel, uneori mă gândesc cum aș putea face unele lucruri cu ultima versiune de analytics, deși aceasta nu oferă datele în rapoarte standard, uneori nici în cele personalizate. În acest articol veți afla câteva personalizări care se pot face în rapoartele oferite de GA4.

Paginile de destinație au o importanță majoră pentru cei care fac campanii. Mai jos, voi prezenta câteva moduri diferite în care datele pot fi văzute în Google Analytics 4.

În versiunile precedente de Google Analytics, în meniul de rapoarte standard aveam și un meniu numit Landing Pages. Acest raport nu este în acest moment în cea mai recentă versiune de analytics, dar asta nu înseamnă că nu avem soluții.

Pagini de destinație în rapoartele standard

Cel mai apropiat raport din Google Analytics 4 se numește Pages and Screens și face parte din secțiunea Engagement.

Între metricele acestui raport, putem observa și Event count, cu opțiunea All events selectată. La un click pe săgeata de acolo, vom avea posibilitatea să alegem doar event-ul dorit de noi.

Pentru a vedea paginile de destinație, putem selecta session_start, un eveniment care se declanșează de câte ori începe o nouă vizită. Selectând doar acest eveniment în raportul cu pagini, vom vedea un raport asemănător cu cel al paginilor de destinație.

Partea bună este că putem face același lucru în majoritatea rapoartelor din Google Analytics 4. Astfel, dacă selectăm să vedem evenimentul session_start în raportul de Traffic acquisition, vom primi date despre numărul de sesiuni începute din fiecare sursă de trafic sau chiar din fiecare campanie.

Pagini de destinație în rapoartele proprii

Metoda de mai sus nu este ideală, dar a fost singura pe care am avut-o la dispoziție în ultimii ani în Google Analytics 4. Chiar înainte să public acest articol, Google a lansat posibilitatea de a adăuga Landing pages în rapoartele „customizate” de Google Analytics 4.

În zona de Explorations, putem merge să creăm un nou raport sau să edităm unul existent. În partea stângă a editării raportului, avem zona Dimensions, lângă care este un +. La un click pe acest plus, ne va apărea o fereastră cu dimensiuni pe care le putem adăuga raportului, iar din secțiunea Page / screen, putem bifa Landing page. O imagine din analytics puteți vedea deasupra acestui articol.

Personalizarea rapoartelor standard

Google Analytics 4 oferă și o altă funcționalitate majoră, aceea de a customiza rapoartele sale standard. Practic, putem lua un raport existent și să adăugăm în el lucrurile care ne interesează.

În general, dacă o metrică sau o dimensiune sunt disponibile în rapoartele din Explorations, atunci vor fi disponibile și pentru a fi adăugate în rapoartele noastre standard.

Pentru a edita un raport, putem merge în colțul din dreapta sus, unde avem opțiunea Customize report. Aceasta arată ca un creion.

Aici, mergem tot la butonul Dimensions, dar care este acum situat în partea din dreapta sus a ecranului. Ne vor apărea dimensiunile raportului nostru, precum și opțiunea de a adăuga altele. La fel, aici vom adăuga Landing page. Noul raport trebuie salvat, iar rezultatul este cel de mai jos:

Google Analytics 4, numit anterior Google Analytics App + Web, ne dă posibilitatea să personalizăm rapoartele în câteva moduri diferite, așa cum am văzut mai sus. În plus, vedem că GA4 este actualizat constant cu funcționalități utile despre care am scris și voi scrie și în continuare pe webanalyst.ro, în seria mea de articole cu motive pentru a trece la ultima versiune de Google Analytics.

Etichete: , ,