A trecut ceva timp de la ultimul meu articol cu dimensiuni și metrice noi în ultima versiune de Google Analytics. Ultima dată, Google introdusese Bounce Rate și Conversion Rate, în luna iulie a acestui an.

Astăzi voi detalia cel mai recent anunț legat de Google Analytics 4, care tocmai a introdus dimensiuni noi pentru dată, timp și oră. Vom vedea ce dimensiuni avem acum la dispoziție și ce dimensiuni încă lipsesc din GA4.

Dimensiuni noi pentru dată și timp

Dimensiunile acestea se populează automat. În ultima zi, rapoartele din Google Analytics au primit posibilitatea să le adăugăm aceste dimensiuni:

Hour

Reprezintă ora la care un eveniment a fost colectat și se reprezintă prin numele de la 0 la 23.

Nth hour

Este numarul de ore de la startul unei perioade de timp. Din ce observ, este reprezentat prin 4 cifre.

Date + hour

Reprezintă data și ora la care un eveniment a fost colectat. Formatul este YYYYMMDDHH, adică an-lună-zi-oră.

Week

Reprezintă săptămâna unui eveniment și se exprimă în 2 cifre, de la 01 la 53. Ziua de1 ianuarie este întotdeauna în săptămâna cu numărul 01.

Atenție, Google folosește sistemul american, unde fiecare săptămâna începe duminica!

Month

Reprezintă luna în care s-a întâmplat un eveniment. Se exprimă tot prin 2 cifre, de la 01 pentru ianuarie la 12 pentru decembrie.

Alte dimensiuni pentru dată și timp

Informația de mai sus îi poate face pe mulți să creadă că cele 5 dimensiuni de mai sus sunt singurele cunoscute de GA4, ceea ce nu este adevărat.

Iată și alte dimensiuni pentru dată, timp și oră pe care le avem deja în Google Analtics 4:

  • Date – data la care s-a colectat un eveniment, de forma YYYYMMDD (an-luna-zi)
  • Day – ziua în care s-a colectat evenimentul, de la 01 la 31
  • Nth day – numărul de zile trecute de la începutul perioadei de timp
  • Nth month – numărul de luni trecute de la începutul perioadei de timp
  • Nth week – numărul de săptămâni trecute de la începutul perioadei de timp
  • Nth year – numărul de ani trecuți de la înceuptul perioadei de timp
  • Year – anul în care evenimentul a fost colectat, reprezentat prin 4 cifre

Ce date NU avem încă în Google Analytics 4

Am văzut mai sus că avem deja la dispoziție multe dimensiuni pentru a arăta perioada în care s-a desfașurat un eveniment. Sunt și dimensiuni noi, care nu existau în Universal Analytics. Totuși, sunt și altele care lipsesc…

Trecând prin lista de evenimente pe care le putem folosi în GA4, am observat că nu avem dimensiuni pentru minute și secunde.

Dimensiunea pentru minute există în Universal Analytics și este foarte utilă, mai ales atunci când urmărești impactul unei acțiuni. De exemplu, poți vedea impactul unui spot radio sau TV uitându-te ce se întâmplă pe site în minutele imediat următoare.

Dimensiunile adăugate în ultimele ore de Google ne vor fi de mare folos, dar aștept în continuare și alte actualizări la acest capitol pentru Google Analytics 4.

Etichete: , , , , ,