În 2013, Google făcea imposibilă aflarea cuvintelor cheie din rezultatele organice, precum și a rezultatelor individuale ale acestora. Scriam atunci că sistemele de machine learning vor deveni o obișnuință, iar utilizatorii vor primi mai puține date. Între timp, au ascuns parțial și cuvintele cheie din campanii plătite, iar din 2019 nu mai arată nici poziția medie de afișare a reclamelor.

Numărul deciziilor care sunt luate în campanii de sistemele de inteligență artificială nu mai are rost să îl amintesc, pentru că este în continuă creștere. Punctul maxim a fost atins la finalul anului trecut, când au lansate, pentru toți utilizatorii, campaniile de Performance Max.

În aceste campanii, trebuie să introduci reclamele și bugetul total, de restul ocupându-se… sistemul. Sunt campanii care funcționează în toate rețelele de advertising deținute de Google, adică Search, Search partners, Display, YouTube, Gmail, Maps și chiar Discover. Resursele advertiserului sunt foarte limitate în ceea ce privește locul în care sunt afișate reclamele din această campanie.

Noul tip de campanii poate părea un experiment nu tocmai încântător în acest moment, dar trebuie știut că aceste campanii Performance Max vor înlocui, în perioada următoare, campaniile Smart Shopping, precum și Local Campaigns.

Performance Max în rapoarte

În primele luni, aceste campanii nu apăreau în rapoartele automate făcute de Google Data Studio. Lucrurile s-au schimbat între timp. Campaniile de tip Performance Max apar acum, inclusiv pentru perioadele anterioare de timp. Voi detalia puțin mai jos.

Nici în rapoartele Google Ads nu avem detalii. Segmentând după rețea, tot traficul va apărea ca fiind Cross-network, deci nu va ajuta. Recent, au introdus și Placements pentru acest tip de rețea, dar și acolo vom vedea că majoritatea traficului este inclus la Google Owned & Operated și doar puțin pe alte locații AdSense. Așadar, raportul predefinit din Google Ads nu este tocmai util.

Performance Max din Google Ads în Data Studio

Atunci când datele sunt preluate de Data Studio direct din Google Ads, aceste campanii vor apărea ca fiind în tipul de campanii Search Network with Display Select. Dar atenție, tot aici vor apărea și campaniile de Discovery, dar și anumite campanii de Search, în funcție de cum au fost setate la Networks 😉

Așadar, o filtrare rapidă după dimensiunea Campaign Type nu este posibilă în acest moment. La fel se întâmplă și după Session Platform, unde acestea vor apărea sub Google Ads.

Desigur, campaniile pot fi filtrate după numele campaniei. Este un motiv în plus ca aceste campanii să dețină un numitor comun în nume, pentru a fi filtrate în Data Studio sau în Analytics.

Performance Max din Google Analytics 4 în Data Studio

Datele despre campaniile Performance Max pot fi preluate în Data Studio și din Google Analytics, la fel ca și celelalte tipuri de campanii. Atenție însă la setarea graficelor și tabelelor, pentru că Google Analytics 4 pune la dispoziție:

  • Campaign
  • Campaign ID
  • Session campaign
  • User campaign

Aceleași lucruri sunt valabile și pentru alte dimensiuni pe care le-ați putea folosi, de exemplu: Medium, Session medium, User medium.

Performance Max sunt campanii care vor deveni tot mai importante în ecosistemul Google Ads și trebuie să fim pregătiți cu raportarea și analiza acestora. Specialiștii în performance media sau în pay-per-click advertising trebuie să știe cum să lucreze împreună cu sistemele de machine learning pentru rezultate optime.

Etichete: , ,