Google Analytics 4 în Power BI

Microsoft Power BI este cel mai popular instrument de business intelligence și raportare. În cel mai recent update, din iunie 2023, acesta a integrat nativ și un conector pentru cea mai recentă versiune de Google Analytics.

Anterior, utilizatorii puteau lua acele date prin alte surse, precum Google BigQuery, Google API, exportul manual al datelor în CSV sau în Google Sheets. Altă versiune era folosirea unor instumente plătite pentru a importa datele din Google Analytics 4 în Power BI.

Conectorul Google Analytics este integrat nativ în Power BI, iar de vreo două săptămâni nu se mai conectează numai la Universal Analytics, ci și la Google Analytics 4. În continuarea articolului, voi detalia despre cum ne putem conecta cu acesta și ce rapoarte putem face rapid în Power BI.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Google Analytics 4 pe pagini AMP

Google continua să vină cu actualizări fix înainte de a închide versiunile mai vechi de Google Analytics. Pe 1 iulie 2023, Google Analytics 4 va rămâne singura versiune gratuită de GA care va mai colecta date.

Veștile bune sunt pentru cei care folosesc pagini web mobile. AMP înseamnă Accelerated Mobile Pages și reprezintă un framework HTML open source, lansat de Google în 2015. Din 2019, AMP a trecut la modelul open gouvernance și este în subordinea organizației OpenJS Foundation.

Chiar dacă Google nu se mai ocupă direct de dezvoltarea AMP, cea mai nouă versiune de analytics a anunțat zilele acestea că va măsura și acest tip de pagini.

Tot luna aceasta, Google Analytics 4 a adus funcționalități noi la crearea de audiențe, la conectorul care duce datele în Data Studio / Looker Studio și a integrat AdSense.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Google: Integrarea AdSense cu GA4

Cu doar câteva zile înainte de închiderea Universal Analytics, Google a anunțat integrarea dintre AdSense și cea mai recentă versiune de analytics, Google Analytics 4.

Spre comparație, alte produse Google au posibilitatea de a fi integrate cu GA4 de câțiva ani. Încă de la început, adică din 2019, Google Ads și BigQuery au fost integrate cu noul analytics. Search Console poate fi și el integrat din 2021 și chiar Google Optimize din 2022. Acum a venit și rândul celor care vând reclame pe site-urile proprii prin Google AdSense.

Pentru a crea sau a șterge o legătură între conturile de AdSense și cel de Google Analytics 4, utilizatorul trebuie să fie Admin în AdSense și cel puțin Editor în Analytics. De asemenea, proprietatea web de analytics (data stream) trebuie să fie configurată să colecteze date utilizând Google Tag.

Mai jos, voi detalia procesul de legare a conturilor de AdSense și GA4, după care voi prezenta și datele noi care vor apărea în analytics, în urma acestui proces.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Audiențe noi în Google Analytics 4

Google Analytics a anunțat recent funcționalități noi pentru crearea de audiențe din GA4.

Vom avea la dispoziție metricile și dimensiunile de eCommerce, dar și câțiva indicatori noi și foarte interesanți, precum și alte opțiuni care ajută să alegi exact audieța dorită, despre care voi scrie mai jos.

Actualizare: Google a anunțat iar o listă cu noi dimensiuni care pot fi utilizate la crearea de noi audiențe. Detalii la sfârșitul articolului!

Utilizatori neimplicați

La crearea audiențelor, avem la dispoziție o metrică nouă, numită Low engagement sessions. Aceasta va identifica utilizatorii care nu au avut Engaged sessions în site și / sau în aplicație.

Avem posibilitatea și să creăm o audiență cu utilizatorii care au un anumit număr de sesiuni non-engaged, și chiar într-o perioadă de timp. De exemplu, putem alege utilizatorii care au cel puțin 5 sesiuni neimplicate în ultima săptămână.

Este o posibilitate foarte utilă de a include sau chiar de a exclude din audiență utilizatorii care au făcut bounce (rate) în platformă, așa cum sunt acestea definite în GA4.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Mai puține modele de atribuire a conversiilor în Google Analytics 4

Înaintea Sărbătorilor Pascale, într-o perioadă în care utilizatorii erau mai puțin atenți la știri, Google a anunțat că va oferi mai puține informații prin atribuirea coversiilor în Google Analytics 4.

Cum era o perioadă în care oamenii erau mai puțin interesați de noutăți din analytics, am preferat să scriu știri despre Google Cloud, Pandas, R, Looker Studio, BigQuery și chiar despre rapoarte noi în GA4.

Weekendul acesta, mi-am actulizat prezentările pentru trainingul de Google Analytics, așa că am ajuns la modele de atribuire a conversiilor. Voi face un rezumat cu noutățile și în acest articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,