Ultimul an ne-a adus câteva actualizări utile la Google Analytics, dar mai ales la Google Looker Studio (fostul Data Studio). De asemenea, 2024 a adus actializări importante la Consent Mode, dar și la Google Cloud, BigQuery, Google Trends sau Google Search Console.
Am ajuns la articolul anual cu numărul 16 despre schimbările aduse de Google Analytics. Articolele anterioare despre suita de produse analytics de la Google pot fi văzute aici: 2023, 2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009.
Detalii despre cele mai importante actualizări la produsele de analiză date de la Google pot fi văzute în continuarea acestui articol.
Google Analytics
Anul 2024 este cel în care toate versiunile anterioare de Google Analytic au fost închise, iar Google Analytics 4 a devenit echivalent cu Google Analytics.
Am scris un articol despre acest eveniment, precum și actualizările la GA4 care i-au făcut interfața mai apropiată față de Universal Analytics, dar și promisiunile pe care Google le-a făcut la vremea respectivă privind funcționalități viitoare din GA. Pe majoritata de acolo, încă le așteptăm…
Alte actualizări importante la Google Analytics 4:
- Metrice calculate în Google Analytics
- Primary Channel Group în Google Analytics
- Conversions vs. Key Events în GA4
- Intervale de timp în GA4
- Benckmarks în Google Analytics
- Raport de tranzacții în GA4
- Segmente salvate și pagini în real-time în GA4
Google Looker Studio
Google a anunțat recent că urmează schimbări importante la Looker Studio. Am scris despre acestea în articolul Noua generație de Looker Studio.
Dar și anul 2024 ne-a adus câteva funcționalități noi și utile:
- Timeline charts și titluri pentru celelalte grafice
- Containere în Looker Studio
- Conector de Microsoft Excel pt Looker Studio
- Funnel chart în Looker Studio
- Setări noi de filtrare și management filtre pentru raport
Alte produse Google
- Consent Mode a devenit obligatoriu la produsele Google de Ads sau Analytics
- O listă cu actualizările Google Cloud și BigQuery, anunțată la conferința Next din aprilie 2024
- Câteva actualizări utile și la Google Trends și Google Search Console
2025
Ce urmează în 2025? De data aceasta este mai simplu de estimat, pentru că avem promisiunile făcute deja de Google și pe care încă nu le-a realizat până acum.
OK, cel mai probabil nu se vor mai ocupa de 1st-party cookies, pentru că între timp Google Chrome a anunțat că nu va mai renunța la 3rd-party cookies, deci produsele de date și publicitate pot funcționa la fel ca în trecut. Celelalte funcționalități despre care am scris în articolele de mai sus ar trebui inaugurate anul acesta.
De altfel, ultimele luni au fost mai slabe ca funcționalități aduse în Google Analytics, motiv pentru care mă aștept la câteva lansări importante în următoarele luni.
Toate produsele Google de marketing digital sau analiză de date au în prezent concurență serioasă, iar cei de acolo sunt nevoiți să aducă actualizările pe care utilizatorii le așteaptă.