Funnel pentru „User Purchase Journey” în Google Analytics 4

Google Analytics 4 și-a lansat primul raport standard de tip „pâlnie” sau funnel, în engleză. Acesta urmărește utilizatorii de la intrarea în site (platformă), la vizualizat produsele și pașii de conversie, până la cumpărare.

Raportul funnel ne arată numărul de utilizatori pe fiecare pas din traseul pe care îl dorit efectuat de vizitatorii site-ului sau aplicației, precum și numărul celor care au abandonat la fiecare pas din traseu. Astfel, putem observa rapid dacă un anumit pas are un număr mare de abandouri, caz în care s-ar putea ca pagina respectivă să aibă anumite probleme.

Faptul că avem acest raport standard ne ajută pentru că este este dea setat în toate conturile de Google Analytics cu ecommerce. Acesta este un avantaj dar există și dezavantaje față de rapoartele pe care ni le putem crea personalizat din Explorations.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Unassigned în Google Analytics 4

Săptămâna trecută am semnalat apariția canalelor de trafic peronalizate (Custom channel groups) în Google Analytics 4 și am detaliat despre cum le puteți crea și vizualiza în rapoarte.

Cei care s-au jucat cu noua funcționalitate din analytics au putut observa că, pe lângă canalele proprii create, este foarte posibil să apară și aici canalul numit Unassigned. Același lucru se întâmplă și în raportul cu canale standard de trafic.

Vestea bună este că avem soluții! După ce am scris despre alte valori nedefinite din Google Analytics 4, precum (other) sau chiar un spațiu gol, în acest articol voi detalia ce este cu traficul Unassigned și cum putem face ca acesta să dispară din rapoarte.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Canale de trafic personalizate în Google Analytics 4

Ați văzut numărul mare de știri privind produsele bazate pe AI care apar? În această perioadă, sunt aproape la fel de dese ca noutățile privind Google Analytics 4 😀

La sfârșitul lui 2021, Google introducea canalele de trafic standard în Google Analytics 4. Ulterior, acestea au fost schimbate, pentru că… aceeași companie a lansat noi tipuri de reclame, care nu sunt nici Search, nici Display, nici Video și nici Shopping. Astfel, canalelor prezentate de mine în primul articol li s-a adăugat canalul Cross-network, pentru campaniile Google Ads de tipul Discovery sau Performance Max.

Săptămâna trecută, Google a anunțat că va lansa în Google Analytics 4 și Custom channel groups. Începând de astăzi, le putem crea și în proprietățile noastre de GA4.

Șoc! Setarea canalelor și a grupurilor de canale nu este făcută de AI, ci manual 🙂 OK, poate un instrument AI ar putea să ofere anumite informații, dar o persoană, editor al proprietății de analytics va intra și va stabili regulile după care GA va îmărți traficul în rapoarte.

În continuarea articolului, voi detalia pașii care trebuie urmați în interfață și voi oferi exemple.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Vă amintiți Google Analytics Suite?

Google este liderul pieței de digital analytics. De foarte mulți ani, produsul Google Analytics este lider în zona de web analytics. Dar clienții au nevoie de mai mult. Soluțiile plătite de analytics vin cu produse pentru atribuirea conversiilor, tag management, vizualizare date, experimentare etc.

Soluția a fost că Google are nevoie de o suită de produse de analytics, iar în urmă cu exact 7 ani au anunțat lansarea Google Analytics Suite.

Întrebare: ce mai știți despre produsele din această suită? În continuarea articolulului, o să le luăm pe rând, să vedem unde se află fiecare.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

(other) în Google Analytics 4

Atunci când te uiți într-un raport din Google Analytics, este posibil să vezi valori nedefinite, precum (not set), (other), Unassigned sau chiar un spațiu gol.

Atunci când încercăm să vedem un raport care conține o cantitate mare de date, foarte probabil că vom avea în acest raport și un rând numit (other). În acest articol, voi trece prin motivele pentru care apare această observație în rapoarte și ce am putea face ca aceasta să apară mai rar sau deloc.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,