2023 a fost anul de cotitură, în care Google Analytics a renunțat la versiunea gratuită de Universal Analytics pentru majoritatea clienților. Același lucru se va întâmpla anul acesta și cu clienții premium de analytics.

Sunt 15 ani de când fac rezumate anuale cu cele mai importante modificări aduse de Google Analytics, precum și de alte produse oferite de Google în suita de analytics.

Puteți găsi versiunile anterioare aici: 2022, 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. În 2023, am scris 35 de articole pe blog cu noutățile aduse de produse de analytics. Găsiți mai jos cele mai importante noutăâi aduse la produsele Google.

Google Analytics

Ultimul an a adus multe modificări importante la Google Analytics 4:

Google Looker Studio

A trecut ceva timp de când Data Studio a fost redenumit în Looker Studio, dar mulți dintre utilizatori încă preferă vechiul nume. Cel mai important este că acest produs se dezvoltă constant. Am scris articole cu principalele actualizări ale acestuia din ultimul an:

Google Tag Manager

Google Tag Manager a continuat dezoltarea produsului server-side. În partea de știri „pentru toată lumea”, adică și pentru cei care folosesc GTM clasic, avem:

Alte produse Google

Există și produse care nu sunt de digital analytics, dar care ne pot influența actuvitatea, după cum o să vedeți mai jos:

Alte produse non-Google

Nu puteam să scriu în acest rezumat despre Chrome și să nu scriu despre Firefox, așa că, în premieră, am introdus și această secțiune cu alte informații utile în zona de analytics, dar nu de la Google:

2024

2023 a fost un an cel puțin interesant în zona de digital analytics. Au dispărut Universal Analytics și Google Optimize. Anul acesta se anunță cel puțin la fel de interesant. Universal Analytics va dispărea de tot, dar până atunci Google trebuie să facă anumite actualizări importante la GA4. Utilizatorii vor avea tot mai multe protecții în browser, nu prea mai poți face analytics fără BigQuery și fără câteva sisteme de dashboard-ing, unde bătălia pare a fi câștigată de Microsoft Power BI.