Ghid configurare pentru GDPR

Numai cine nu a avut acces la internet în ultimul an nu a auzit de GDPR, reglementarea care le dă coșmaruri oamenilor de online și nu numai. Sorin Amzu s-a ocupat în ultimele luni de mai multe implementari de tag-uri conform noilor cerințe și în continuare ne explică ce trebuie să facem în Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads și Hotjar pentru a fi conformi cu noul regulament european. Continue reading →

Tags: , , , , ,

Data Blending în Data Studio

Google Data Studio este un produs din suita Google Analytics, cu ajutorul căruia se pot crea rapoarte și dashboard-uri vizuale. Așa cum am spus și în trecut, este un produs încă nou, cu multe minusuri, dar viteza cu care primește funcționalități noi mă face să cred că merită urmărit.

Luna aceasta au lansat un update foarte util și cerut de utilizatori: Data Blending. Ce înseamnă și cum funcționează acesta în cazul Data Studio, citiți în continuare! Continue reading →

Tags:

Suita Google Analytics în 2017

În fiecare an strâng cele mai importante noutăți aduse de Google Analytics. Cum acesta a plecat de la un produs și a ajuns la o suită de produse, și efortul meu a crescut.

Avem aici și articolele din anii trecuți: 20162015201420132012201120102009. Ce a adus anul 2017 la produsele din suita Google Analytics, mai jos:

Continue reading →

Tags: , , , , , , , ,

Pagini AMP cu Google Analytics, direct și prin Tag Manager

Accelerated Mobile Pages (AMP) este numele inițiativei Google de a optimiza viteza de încărcare a paginilor în versiunea pentru telefoane mobile. A apărut ca un răspuns la tehnologii asemănătoare de la Facebook și Apple. Paginile AMP sunt statice și sunt create într-un HTML simplificat, optimizat pentru a oferi rapid conținut și… reclame. Majoritatea CMS-urilor populare au deja plugin-uri pentru generarea paginilor AMP.

În aceste pagini se poate implementa analytics, însă la început Google cerea să fie folosită o proprietate diferită de Google Analytics, ceea ce i-a descurajat pe mulți utilizatori. Situația s-a schimbat, iar în prezent există versiuni decente de AMP pentru analytics, dar și tag manager.

Continue reading →

Tags: , , , ,

Datele din Google Analytics în R

R este cel mai popular limbaj de programare open source folosit pentru analiza datelor. Luna trecută, Stack Overflow anunța că secțiunea lor dedicată acestui limbaj a avut în ultimii 5 ani una dintre cele mai ridicate rate de creștere, comparativ cu secțiunile dedicate celorlalte limbaje. Aceeași sursă l-a numit și limbajul cu cei mai puțini oameni cărora nu le place să lucreze cu el ???? Desigur, trebuie ținut cont că are o bază mai mică de utilizatori, ceea ce este absolut normal, fiind un limbaj nișat.

Mai important, este un limbaj robust cu o comunitate solidă. A apărut în urmă cu 24 de ani pentru a fi folosit de statisticieni, iar în prezent avem aproximativ 12.000 de pachete create de comunitate, și asta doar pe site-ul „oficial”. Un pachet este o colecție de funcții care extinde capabilitățile limbajului. Pentru a observa creșterea, trebuie menționat că în iunie s-a atins cifra rotundă de 10.000 de pachete, în fiecare săptămână lansându-se câteva titluri interesante. De exemplu, în urmă cu o lună a apărut officer, un pachet care exportă din R grafice editabile pentru documentele Microsoft Office.

De ce am vrea datele noastre din Google Analytics în R? În primul rând, avem o flexibilitate mai mare pentru prelucrarea acestora. Cum spuneam mai spus, în R avem pachete pentru orice fază din analiza datelor, de la curățare și transformare, la modelare statistică, raportare și vizualizare de date și chiar generare de predicții și machine learning. Continue reading →

Tags: , ,