Google Analytics importă costul din platformele de advertising

De-a lungul timpului, ne-am obișnuit să găsim în analytics veniturile campaniilor de publicitate. Pentru persoanele care veneau direct dintr-o campaie de publicitate, puteam să vedem în analytics dacă au convertit în site sau în aplicație, eventual și valorile de care au achiziționat. Cu excepția Google Ads, care se putea lega la Google Analytics, pentru celelalte platforme nu aveam în analytics alte date decât cele despre sesiuni.

Google Analytics 4 a introdus recent importul nativ de date din principalele platforme de publicitate online. Reclamele din Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, Reddit sau Pinterest pot acum să trimită automat datele spre analytics.

Este o schimbare majoră pentru acest produs. Cu date despre afișări, click-uri și cost de la toate platformele de mai sus, dar și de la alte platforme online, Google Analytics devine instrumentul de măsurare cross-platform al campaniilor digitale.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , , , ,

Noul format de cookies pentru Google Analytics 4

Cookie-urile sunt fișiere mici de text, pe care un site web le salvează în device-ul utilizatorilor care îl accesează. Dacă site-ul folosește și alte servicii web, este posibil ca și acestea să își salveze propriile cookie-uri în computerul sau telefonul vizitatorilor. Unul dintre aceste servicii este Google Analytics, care folosește cookie-uri pentru a deosebi vizitatorii între ei pentru ca la final să afișeze numărul de vizitatori unici ai site-ului, dar și pentru a număra sesiunile sau pentru a înțelege parcursul utilizatorului în site.

În ultima perioadă, cea mai recentă versiune de Google Analytics (GA4) a schimbat formatul de cookie-uri pe care îl folosește pentru sesiuni, trecând de la versiunea inițială la cea de-a doua versiune de cookies. Noul format vine cu anumite beneficii, printre care faptul că folosește o arhitectură tehnică mai modernă. În același timp, schimbarea tipului de cookie poate cauza și probleme pentru cei care se bazau pe formatul inițial.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Comparații în Google Analytics 4

Una dintre cele mai utile funcționalități din Google Analytics a fost Advanced Segments, prin care utilizatorii își puteau filtra datele pe care le pot vedea în rapoarte.

Din păcate, cea mai nouă versiune de Google Analytics nu beneficiază de „segmente avansate”. Acestea au fost înlocuite de comparații. În rapoartele standard din GA4, acestea din urmă apar sub numele de comparisons.

Comparisons permit verificarea rapidă a datelor cu diverse filtre în rapoartele standard din Google Analytics. Odată selectate comparațiile dorite, în rapoarte pot să apără vizualizări cu datele pentru fiecare dintre acestea:

În comparație cu segmentele sau audiențele, comparațiile au avantaje, dar și dezavantaje, despre care voi detalia în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Adnotări și Procente în GA4

Ultima versiune de Google Analytics are o interfață care nu este pe placul multora dintre utilizatori, însă aceasta primește actualizări periodic. În urmă cu câteva luni, am scris articole cu noutățile aduse la aceasta în septembrie și în octombrie.

Și luna aceasta au anunțat mai multe actualizări, printre care coloane cu valorile în procente, notificări de neconcordanță între date și mult așteptatele adnotări. Rapoartele din GA oferă acum câteva informații suplimentare, pe care le voi detalia mai jos.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

ID-ul Tranzacției în Rapoartele Standard din Google Analytics 4

Rapoartele din cea mai recentă versiune de Google Analytics pot fi personalizate și împărțite în colecții de rapoarte de către administratori sau editori.

Mai nou, aceste rapoarte pot fi editate astfel încât să includă și dimensiunea Transaction ID. Altfel spus, putem vedea detalii despre fiecare tranzacție chiar în rapoartele standard din GA4. Detalii despre toate acestea în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,