Hotjar este un instrument pentru studiat comportamentul utilizatorilor în site-uri web. Este mai accesibil decât alte produse din categorie, ceea ce l-a făcut popular, inclusiv în România. Pe site-ul propriu este descris drept calea rapidă și vizuală pentru înțelegerea utilizatorilor. Prețurile pentru companii încep de la €89 / lună.
Principalele funcționalități sunt heatmaps, recordings, funnels, forms și polls. Da, le-am mai întâlnit și la alte produse 🙂 Dar revin la ce spuneam înainte, Hotjar este mai accesibil.
Recent, acest produs a primit câteva update-uri care îl fac mai ușor de folosit, iar cei care analizează informațiile de la Hotjar vor economisi timp.
Filtre avansate
Așa cum putem bănui din nume, Recordings ne ajută să înregistrăm sesiunile utilizatorilor și să le vedem la fel ca aceștia. Este o funcționalitate importantă atunci când vrei să testezi site-ul și să afli rapid eventualele probleme cu care se confruntă utilizatorii.
Unul dintre motivele pentru care Hotjar este mai ieftin este și că nu înregistrează toate vizitele din site. Face acest lucru selectiv.
În același timp, nu ar fi eficient pentru administratorul site-ului să petreacă timp urmărind ce au făcut toți vizitatorii… de multe ori nici măcar pe toți de la care Hotjar oferă înregistrări. Așa a apărut nevoia de filtrare.
Până acum exista posibilitatea de a segmenta înregistrările după câteva atribute, precum URL vizitat, țara din care s-a făcut vizita, durata sesiunii, numărul de pagini din sesiune, device, browser, sistem de operare și altele câteva care pot fi văzute în imaginea de sus.
Principala noutate introdusă de Hotjar luna trecută este că acum putem combina mai multe dintre aceste filtre în același timp, inclusiv mai multe filtre de același fel. De exemplu, putem pune reguli precum vizitarea mai multor pagini sau mai multor tag-uri, făcând astfel posibil să vedem recordings care includ un anumit funnel.
Alte noutăți aduse cu aceeași ocazie sunt opțiunile suplimentare pentru stabilirea filtrelor. Pe lângă filtrarea vizitelor după paginile vizitate sau acțiunile realizate, putem filtra acum și după lucrurile pe care nu le-au făcut în site. Este un update mic, dar util. Astfel, putem analiza detaliat ce au făcut cei care nu au convertit.
Segmente salvate
Pentru că acum avem la dispoziție mai multe opțiuni pentru a filtra vizitele care ne interesează, putem salva propria combinație de filtre într-un segment. Ulterior, putem accesa filtrele dorite din lista de segmente salvate, în același mod în care folosim Advanced Segments în Google Analytics.
Sunt update-uri care aduc în primul rând o economie de timp pentru clienții Hotjar. Fiind un produs simplu și ieftin, nu sunt lucruri revoluționare, dar sunt utile în lucrul de zi cu zi în Hotjar.