Filtre rapide în Looker Studio

Fostul instrument Google Data Studio, în prezent numit Google Looker Studio, este într-o perioadă în care lansează lucruri foarte interesante pentru utilizatori.

După ce au lansat Dimension control, precum și Drill actions (inclusiv Drill down), ambele pentru o alegere mai bună a dimensiunilor, a venit rândul filtrării rapoartelor.

Deși inițial era o funcție în Looker Studio Pro (adică versiunea plătită), începând de luna aceasta, toți utilizatorii au acces la Quick filters. Ce pot face de aici, cu avantaje și dezavantaje, găsiți în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete:

Parametrii eCommerce Personalizați din Google Analytics 4 sunt acum și în BigQuery

Când s-a lansat Google Analytics 4, acesta avea mari lipsuri în zona de raportare (o parte dintre aceste lispuri încă există). Google a spus că îl putem folosi, pentru că avem toate datele în Google BigQuery.

Nici acest lucru nu era tocmai adevărat, și vedem acest lucru periodic, pe măsură ce Google anunță că a introdus noi dimensiuni și metrice pe care le putem accesa din BQ. De exemplu, în luna mai a acestui an au început să introducă detalii despre sursele de trafic și despre utilizatori.

În urmă cu câteva zile, au anunțat introducerea parametrilor definiți de utlizator în eCommerce. Detalii în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete:

Alegerea dimensiunii în rapoartele Google Looker Studio / Data Studio

Google Looker Studio, fostul Data Studio, a anunțat luna aceasta posibilitatea de a alege dimensiunea rapoartelor din interfață. Astfel, același raport poate fi util în situații diferite sau pentru utilizatori diferiți.

Dimension control se numește funcționalitatea care poate fi introdusă din meniu și din care, fiecare utilizator al raportului, își poate alege dimensiunea pentru care să vadă datele.

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Mai puține modele de atribuire a conversiilor în Google Analytics 4

Înaintea Sărbătorilor Pascale, într-o perioadă în care utilizatorii erau mai puțin atenți la știri, Google a anunțat că va oferi mai puține informații prin atribuirea coversiilor în Google Analytics 4.

Cum era o perioadă în care oamenii erau mai puțin interesați de noutăți din analytics, am preferat să scriu știri despre Google Cloud, Pandas, R, Looker Studio, BigQuery și chiar despre rapoarte noi în GA4.

Weekendul acesta, mi-am actulizat prezentările pentru trainingul de Google Analytics, așa că am ajuns la modele de atribuire a conversiilor. Voi face un rezumat cu noutățile și în acest articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Funnel pentru „User Purchase Journey” în Google Analytics 4

Google Analytics 4 și-a lansat primul raport standard de tip „pâlnie” sau funnel, în engleză. Acesta urmărește utilizatorii de la intrarea în site (platformă), la vizualizat produsele și pașii de conversie, până la cumpărare.

Raportul funnel ne arată numărul de utilizatori pe fiecare pas din traseul pe care îl dorit efectuat de vizitatorii site-ului sau aplicației, precum și numărul celor care au abandonat la fiecare pas din traseu. Astfel, putem observa rapid dacă un anumit pas are un număr mare de abandouri, caz în care s-ar putea ca pagina respectivă să aibă anumite probleme.

Faptul că avem acest raport standard ne ajută pentru că este este dea setat în toate conturile de Google Analytics cu ecommerce. Acesta este un avantaj dar există și dezavantaje față de rapoartele pe care ni le putem crea personalizat din Explorations.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,