Alegerea dimensiunii în rapoartele Google Looker Studio / Data Studio

Google Looker Studio, fostul Data Studio, a anunțat luna aceasta posibilitatea de a alege dimensiunea rapoartelor din interfață. Astfel, același raport poate fi util în situații diferite sau pentru utilizatori diferiți.

Dimension control se numește funcționalitatea care poate fi introdusă din meniu și din care, fiecare utilizator al raportului, își poate alege dimensiunea pentru care să vadă datele.

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Mai puține modele de atribuire a conversiilor în Google Analytics 4

Înaintea Sărbătorilor Pascale, într-o perioadă în care utilizatorii erau mai puțin atenți la știri, Google a anunțat că va oferi mai puține informații prin atribuirea coversiilor în Google Analytics 4.

Cum era o perioadă în care oamenii erau mai puțin interesați de noutăți din analytics, am preferat să scriu știri despre Google Cloud, Pandas, R, Looker Studio, BigQuery și chiar despre rapoarte noi în GA4.

Weekendul acesta, mi-am actulizat prezentările pentru trainingul de Google Analytics, așa că am ajuns la modele de atribuire a conversiilor. Voi face un rezumat cu noutățile și în acest articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Funnel pentru „User Purchase Journey” în Google Analytics 4

Google Analytics 4 și-a lansat primul raport standard de tip „pâlnie” sau funnel, în engleză. Acesta urmărește utilizatorii de la intrarea în site (platformă), la vizualizat produsele și pașii de conversie, până la cumpărare.

Raportul funnel ne arată numărul de utilizatori pe fiecare pas din traseul pe care îl dorit efectuat de vizitatorii site-ului sau aplicației, precum și numărul celor care au abandonat la fiecare pas din traseu. Astfel, putem observa rapid dacă un anumit pas are un număr mare de abandouri, caz în care s-ar putea ca pagina respectivă să aibă anumite probleme.

Faptul că avem acest raport standard ne ajută pentru că este este dea setat în toate conturile de Google Analytics cu ecommerce. Acesta este un avantaj dar există și dezavantaje față de rapoartele pe care ni le putem crea personalizat din Explorations.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Noi date din GA4 în BigQuery

Săptămâna aceasta a avut loc Google I/O 2023. Acesta este un eveniment dedicat dezvoltatorilor, la care sunt anunțare multe noutăți privind produsele Google.

Au fost anunțate știri și din zona de digital analytics. Acestea sunt utile pentru cei care folosesc datele din Google Analytics 4 în BigQuery, serviciul Google Cloud pentru data wharehouse și SQL. Est vorba despre date noi care vor avea informații care nu existau în trecut despre sursele de trafic, precum și despre utilizatori.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

A apărut R versiunea 4.3.0

R este unul dintre cele mai populare limbaje de programare pentru analiza și manipularea datelor, iar săptămâna aceasta a apărut versiunea 4.3.0.

Despre R nu am mai scris de acum 3 ani, când s-a lansat versiunea 4.0.0, așa că voi face un rezumat cu cele mai importante noutăți anunțate în acest interval de timp.

Citește tot articolul →

Etichete: