A/B Testing în Googe Analytics prin Content Experiments

În urma cu șase ani Google lansa un tool gratuit de analytics, făcând statisticile web accesibile pentru fiecare posesor de site. Gratuitatea și ușurința în utilizare au făcut ca Google Analytics să se impună și să devină un standard.

Pe partea de testing, Website Optimizer de la Google nu a avut același drum. Deși gratuit și integrat cu celelalte instrumente de la Google, GWO a primit actualizări rare și a rămas în urmă față de tool-uri web 2.0 care veneau cu o interfață mult mai prietenoasă.

Pe același lucru mizează Google acum integrând testing-ul sub Google Analytics și făcându-l mai ușor de utilizat de către utilizatorii obișnuiți. Testele se vor seta din interfața GA, unde și-au gasit locul sub secțiunea Content.

Alte avantaje pe care le are Content Experiments față de Website Optimizer:

  • Un singur script nou va trebui introdus în codul site-ului, cel responsabil de trimiterea vizitatorior spre diverse variante ale paginii testate
  • Integrarea cu funcții mai vechi din GA, precum Advanced Segments
  • Google se laudă cu un model statistic îmbunătățit care va putea anunța mai repede varianta câștigătoare
  • Pe de altă parte, rezultatele la teste nu vor apărea mai repede de 2 săptămâni. Google trece asta la avantaje, spunând că astfel va încuraja utilizatorii să ruleze teste relevante statistic
  • Testele nu vor rula mai mult de 3 luni, ca să evite rularea lor la infinit
  • Alocarea dinamică a traficului de la variante cu rezultate mai slabe la variante cu rezultate mai bune

Acestea sunt avantajele prezentate de PR-ul Google. Să vedem și dezavantajele:

  • Testele multivariate vor dispărea. Cu alte cuvinte, nu poți testa N pagini cu Z elemente diferite pe fiecare (și să vezi rezultatele pt N x Z cazuri)
  • Numărul maxim de variații pe test este limitat la 5. Ar trebui să fie suficient pentru majoritatea testelor, totuși
  • Nu este integrat cu ecommerce transactions din GA
  • Numărul de teste care pot fi făcute în același timp pe un profil este de 12. Din nou, în cele mai mute cazuri nu e nevoie de atâtea
  • Fiecare test nou are un alt script care trebuie introdus în site

Probabil că în timp unele dintre dezavantaje vor dispărea, în timp ce limitările impuse de altele vor fi mult mai lejere în varianta Google Analytics Premium (cea care costă 150.000$ pe an…).

Noua abordare a Google este foarte interesantă și mă întreb cu ce alte tool-uri va urma să se mai integreze Google Analytics; poate Feedburner sau mai noul Google Consumer Surveys. În orice caz, Google face un pas înainte.

Etichete: , , ,

Vești din lumea web analytics

 

Multe s-au întâmplat în web analytics de când eu nu am mai publicat aici. O să le trec în revistă pe cele mai importante dintre acestea:

  • Facebook Insights pentru aplicații a început să ofere informații statistici mobile: mobile referrals, în cazul surselor care aparțin tot de Facebook, clickuri obținute de aplicații de pe mobile, statistici despre device-uri, iar datele despre traficul mobil sunt segmentate și după criterii demografice
  • Nielsen a anunțat că va începe să măsoare campaniile online pe modelul campaniilor TV, adică în puncte de audiență (GRP). Ideea nu este nouă, dar de data aceasta este susținută și de grupul media GroupM și AOL
  • Google a avut un anunț asemănător, când a spus că va introduce în campaniile display Active view, Active GRP, iar în timp va adăuga și alți astfel de indicatori
  • Tot la capitolul indicatori pentru publicitate online, Facebook Ads va oferi și alți indicatori de performanță, precum numărul celor care au interacționat cu aplicația (de facebook) după ce au dat click pe reclamă
  • IBM a avut o nouă serie de achiziții de companii cu activitate în analytics Vivisimo (enterprise search), Variacent (sales analytics), DemandTec (cloud and merchandising analytics) și Teleaf (customer experience). E clar că cei de acolo vor să ofere toată suita de enterprise analytics (nu doar web analytics, unde au făcut de asemenea niște achiziții majore în ultimii ani)
  • Și Google încearcă să intre pe noi teritorii de analiză a datelor, lansând instrumente precum Google Consumer Surveys și Google BigQuery. Nu se poate compara cu marii jucători, dar s-ar putea să fie un început. Mai vedem peste câțiva ani dacă încep să conteze
  • Și Twitter a mai achiziționat un start-up de analytics, hotspots.io
  • Google Analytics a continuat update-urile la versiunea 5, iar versiunea 4 va fi retrasa în curând. E bine că fac update-uri dese, ar fi și mai bine dacă ar fi unele consistente, care să ofere informații noi, nu doar noi moduri de prezentare a acelorași date

Mi-a scăpat ceva important?

Etichete: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Știri pe scurt. Noutăți Google, Facebook, Mixpanel

  • Google Analytics a continuat seria update-urilor la versiunea 5, versiune ce se află în beta de un an de zile. S-au făcut iar câteva mici îmbunătățiri la design și interfață, a fost introdusă posibilitatea de a alege eșantionul pt date (eșantion mai mare și raport generat într-un timp mai lung sau invers, deși la site-urile cu multe date eșantion mare poate însemna sub 10% din total), diverse customizări pot fi trimise, în sfârșit, și altor utilizatori (rapoarte customizate, dashboard-uri și segmente avansate), iar rapoartele customizate se fac mai simplu pe baza unora standard. Au fost updatate și Multi-Channel Funnels, filtrele și definițiile canalelor, lucruri pe care cred că o să le detaliez cu altă ocazie
  • Mixpanel a ajuns la 4 miliarde de acțiuni măsurate în fiecare lună. Soluția există din 2009 și am mai scris de câteva ori despre ea, dar începând din vara trecută beneficiază de un nou mod de stocare a datelor, care le oferă posibilități avansate de customizare a rapoartelor. În prezent au 2500 de clienți și cred că sunt o companie de urmărit
  • Facebook Insights a început să ofere statistici live. După ce și Google a făcut acest pas în toamnă, se pare că acesta devine un nou standard inclusiv pentru soluțiile gratuite. Facebook Insights a avut și el un alt update important toamna trecută, dar e un instrument la care mai e mult de lucru
  • Asociația internațională care se ocupă cu promovarea activiăților de web analytics și-a schimbat numele din Web Analytics Association în Digital Analytics Association. În urmă cu 2 ani scriam și eu că denumirea web analytics nu este cea mai potrivită

 

Etichete: , , , , , , , , , , ,

Noutăți de la Yahoo! și Google

Yahoo! Web Analyics 10.3.18

Ultima versiune de YWA a venit cu îmbunătățiri pentru pentru tracking-ul traficului mobil. A apărut posibilitatea segmentării pe următoarele criterii: Mobile, Tablet, TV și Desktop. Alte dimensiuni introduse sunt: rețea mobilă, producător și model. Campaniile pot fi și ele segmentate după toate aceste criterii.

O altă noutate pt YWA este începerea unui redesign, produsul fiind considerat având o interfață învhechită. Așteptăm mai multe schimbări din această serie în următoarele versiuni.

 

Mici schimbări la Google Analytics

Și produsul Google a anunțat câteva mdificări în ultimele săptămâni:

  • Butonul „Customize”  a apărut deasupra rapoartelor standard. Astfel, se poate crea un raport customizat făcând modificări la unul standard. Din păcate, nu este disponibil în toate rapoartele standard
  • Update la modul în care raportează motoarele de căutare. Până acum era un bug care făcea ca existența cuvântului „search” în URL să atribuie vizita motorului de căutare search.com. A fost rezolvat bug-ul și a „învățat” câteva noi motoare de căutare regionale din Japonia și Norvegia
  • Un update și la rapoartele de SEO (cele pe care le preia din Webmaste Tools): poziția în motoarele de căutare nu va mai fi media pozițiilor ocupate, ca până acum, ci cea mai bună poziție ocupată. Nu cred că e o schimbare în bine; eventual, puteau păstra ambii indicatori
  • Interfața disponibilă în 9 noi limbi, inclusiv română. Funcționează din decembrie, acum a devenit oficial. Moneda noastră încă nu o știe.

 

Etichete: , , , , , ,

Știri pe scurt: Design nou trafic.ro, Urchin se închide și altele

  • trafic.ro a lansat versiunea 9, care vine cu design nou, simplificat. Rapoartele sunt grupate în 4 categorii: Timp real, Trafic pe site, Surse de trafic și Conținut și comportament (zona 1 din imagine). Noua versiune aduce și un calendar nou, din care se poate selecta intervalul pentru statistici pe ora, pe zi, săptămânal sau lunar (zona 2 din imagine)
  • Google anunță închiderea Urchin Software. Acesta fusese achziționat de Google în 2005, iar echipa Urchin este cea care a creat Google Analytics. După apariția Google Analytics Premium în vara acestui an, Urchin își camp pierduse rostul (e drept că GA e nu e server based)
  • Startup-ul spaniol SocialBro a lansat funcții de analytics în timp real pentru Twitter
  • Un alt startup, VoodooVox, focusat pe mobile advertising and analytics, a fost achiziționat de Call Genie

Etichete: , , , , ,