Web analytics pentru Google Buzz

Nu a trecut mult de când Google a lansat Buzz că au și apărut instrumente pentru monitorizarea și analiza conversațiilor din acest mediu social.

Soluția de analiză pentru social media Viralheat (care acum face parte din BrandMentions) a anunțat integrarea Google Buzz între serviciile cu care lucrează. Dar să vedem ce oferă pentru Buzz:

  • monitorizarea posturilor și comentariilor după cuvinte cheie, împreună cu filtre și sortări
  • analiza sentimentelor din posturile de pe Google Buzz
  • topuri ale autorilor pentru fiecare cuvânt cheie
  • statistici și mențiuni
  • comparații cu alte platforme de social media, printre care Twitter, Facebook bloguri și platforme video

Viralheat se poziționează dincolo de un instrument de monitorizare, declarând că se ocupă și de web analytics pentru social media. Poate fi folosit pentru prețuri între 10 și 90$/lună. Mai multe păreri despre Viralheat vă puteți forma urmărind următorul filmuleț de prezentare:

Etichete: , , ,

Webtrends lansează Analytics pentru Facebook

Furnizorul de soluții web analytics enterprise Webtrends profită de limwebtrends-facebook-analyticsitările deloc puține ale Facebook Insights și lansează propriile instrumente de web analytics pentru celebra rețea socială.

Acestea vor oferi date detaliate din platforma Facebook acoperind aplicațiile, paginile fanilor (fan pages), concursurile, reclamele, tab-urile și alte lucruri. Nu vor lipsi nici informațiile despre sursele de trafic externe.

Etichete: , , , , ,

ZeList lansează ZeList Monitor (private beta)

ZeList Monitor este un serviciu de monitorizare a blogurilor, conturilor de twitter și presei online din România. Serviciul, momentan aflat în private beta (conturile pot fi create doar pe bază de invitație), permite monitorizarea aparițiilor anumitor expresii în site-urile menționate mai sus și beneficiază de un mod simplu de utilizare. Expresiile pot fi organizate în grupuri.

zelist-monitor După cum se poate observa în imagine, există și o coloană Grafic. Ușor de intuit, instrumentul generează câte un grafic cu evoluția în timp pentru fiecare dintre expresiile populare. De asemenea, pot fi exportate rapoarte în formatele PDF și CSV.

La prima vedere, ZeList Monitor este un instrument pentru analiza cantitativă a aparițiilor ușor de folosit. Navigarea ar putea fi însă simplificată, mai ales că oriunde te-ai afla browser-ul vede același URL deci butonul back este nefuncțional.

Etichete: , ,

Twitalyzer lansează versiunea 2

Populara aplicație pentru statistici Twitter a ajuns la a doua versiune finală. Această versiune măsoară o mulțime de lucruri în legătură cu prezența pe Twitter, printre care impactul, implicarea, viteza și influența. Mai mult, pentru fiecare indicator generează un grafic cu evoluția sa în timp.

Dar să vedem cum definesc și calculează cei de la Twitalyzer indicatorii originali, în ordine alfabetică după numele în engleză:

Clout – indică în procente probabilitatea ca un cont de Twitter să apară când este căutat pe Twitter.

Engagement – măsoară modul în care utilizatorul interacționează pe Twitter din raportul dintre utilizatori menționați de el și utilizatori care l-au menționat.

Hashtags cited – reprezintă numărul de update-uri (tweet-uri) din ultimele 7 zile care conțin cel puțin un hashtag (care începe cu #).

Impact – este o combinație a factorilor număr de urmăritori, număr de mențiuni, retweet-uri unice și frecvența actualizărilor. Retweet-uri unice înseamnă numărul utilizatorilor care au dat RT și cărora le-a dat RT, nu numărul tweet-urilor. Indică ceea ce versiunile anterioare arătau sub numele Influence.

Influence – asemănător cu Clout, practic se pare că este Clout + Retweets, dar tot ca o probabilitate în procente.

Signal – numărul tweet-urilor care conțin un link sau un RT; link-ul poate fi spre o adresă web (care începe cu http://), profilul altui utilizator sau un hashtag. Apare mai rar în noua versiune pentru că nu mai este considerat interesant.

Twitter Ratio – procentul celor pe care îi urmarește dintre cei care îl urmăresc.

URLs cited – numărul update-urilor care conțin cel puțin un URL (care începe cu http://).

Velocity – indicator relativ al frecvenței cu care utilizatorul scrie pe Twitter.

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

28% dintre site-uri folosesc Google Analytics

O analiză făcută de Factural pe 4 milioane de site-uri a adus în anteția publică niște rezultate interesante:

  • 28% dintre site-uri utilizează Google Analytics
  • 20% dintre site-uri folosesc Flash
  • 19% au RSS
  • 12% dintre site-uri au AdSense
  • 6% au fișier sitemap
  • 5% dintre site-uri au link spre Facebook SAU Twitter
  • 2% dintre site-uri au link spre Facebook ȘI Twitter
  • 1% au codul de verificare de la Google Webmaster Central

Etichete: , , , , , , , ,