AdWords Search Funnels în Google Analytics

Google Analytics este acum și mai bun la interpretat performanțele campaniilor AdWords, datorită funcției AdWords Search Funnels, care s-a lansat în versiune beta, cum le stă bine inovațiilor de la Google 🙂

Este vorba de un set de rapoarte noi care descriu comportmentul din momentul în care este văzută (afișată) prima reclamă AdWords până în momentul conversiei. Cuvintele cheie din campanii sunt împărțite în 3 categorii, fiecare cu propriul raport, în funcție de (in)acțiunea utilizatorilor în urma reclamelor afișate pentru respectivele keywords.

Rapoartele noi, pe numele lor în engleză pentru început, sunt: Top conversions, Assist clicks & impressions, Assist conversions, 1st click analysis, Last click analysis, Top paths, Time lag, Path length.

Sunt multe informații noi, atât privind click-urile cât și impresiile. În plus, acum putem analiza din același profil și performanțele datorate primului click al utilizatorului, cât și cele ale ultimului click.

În continuare, filmulețul de prezentare realizat de Google pentru noile rapoarte (în engleză):

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

Statistici Facebook și prin Coremetrics

Săptămâna trecută anunțam că Webtrends va începe să ofere statistici web pentru Facebook. La doar câteva zile distanța avem un anunț asemănător de la Coremetrics, companie care se poziționează drept lider în optimizarea pentru marketing.

Coremetrics Impression Attribution va permite brandurilor să își analizeze prezența și îndeplinirea obiectivelor de afaceri prin rețeaua Facebook. Statisticile vor evidenția interacțiunea cu paginile, reclamele și aplicațiile, atât pentru a măsura click-urile generate, cât și pentru a urmări evoluția indicatorilor de brand. Clienții Coremetrics vor decide ce informații vor decide să colecteze despre utilizatorii Facebook.

Etichete: ,

Web analytics pentru Google Buzz

Nu a trecut mult de când Google a lansat Buzz că au și apărut instrumente pentru monitorizarea și analiza conversațiilor din acest mediu social.

Soluția de analiză pentru social media Viralheat (care acum face parte din BrandMentions) a anunțat integrarea Google Buzz între serviciile cu care lucrează. Dar să vedem ce oferă pentru Buzz:

  • monitorizarea posturilor și comentariilor după cuvinte cheie, împreună cu filtre și sortări
  • analiza sentimentelor din posturile de pe Google Buzz
  • topuri ale autorilor pentru fiecare cuvânt cheie
  • statistici și mențiuni
  • comparații cu alte platforme de social media, printre care Twitter, Facebook bloguri și platforme video

Viralheat se poziționează dincolo de un instrument de monitorizare, declarând că se ocupă și de web analytics pentru social media. Poate fi folosit pentru prețuri între 10 și 90$/lună. Mai multe păreri despre Viralheat vă puteți forma urmărind următorul filmuleț de prezentare:

Etichete: , , ,

Webtrends lansează Analytics pentru Facebook

Furnizorul de soluții web analytics enterprise Webtrends profită de limwebtrends-facebook-analyticsitările deloc puține ale Facebook Insights și lansează propriile instrumente de web analytics pentru celebra rețea socială.

Acestea vor oferi date detaliate din platforma Facebook acoperind aplicațiile, paginile fanilor (fan pages), concursurile, reclamele, tab-urile și alte lucruri. Nu vor lipsi nici informațiile despre sursele de trafic externe.

Etichete: , , , , ,

ZeList lansează ZeList Monitor (private beta)

ZeList Monitor este un serviciu de monitorizare a blogurilor, conturilor de twitter și presei online din România. Serviciul, momentan aflat în private beta (conturile pot fi create doar pe bază de invitație), permite monitorizarea aparițiilor anumitor expresii în site-urile menționate mai sus și beneficiază de un mod simplu de utilizare. Expresiile pot fi organizate în grupuri.

zelist-monitor După cum se poate observa în imagine, există și o coloană Grafic. Ușor de intuit, instrumentul generează câte un grafic cu evoluția în timp pentru fiecare dintre expresiile populare. De asemenea, pot fi exportate rapoarte în formatele PDF și CSV.

La prima vedere, ZeList Monitor este un instrument pentru analiza cantitativă a aparițiilor ușor de folosit. Navigarea ar putea fi însă simplificată, mai ales că oriunde te-ai afla browser-ul vede același URL deci butonul back este nefuncțional.

Etichete: , ,