Vă amintiți Google Analytics Suite?

Google este liderul pieței de digital analytics. De foarte mulți ani, produsul Google Analytics este lider în zona de web analytics. Dar clienții au nevoie de mai mult. Soluțiile plătite de analytics vin cu produse pentru atribuirea conversiilor, tag management, vizualizare date, experimentare etc.

Soluția a fost că Google are nevoie de o suită de produse de analytics, iar în urmă cu exact 7 ani au anunțat lansarea Google Analytics Suite.

Întrebare: ce mai știți despre produsele din această suită? În continuarea articolulului, o să le luăm pe rând, să vedem unde se află fiecare.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,

Produsele Google Analytics în 2022

În fiecare an, fac un rezumat cu actualizările aduse de suita de produse Google Analytics, precum și alte produse care pot avea legătură cu aceasta.

În 2022, avem două produse Google Analytics dar s-a anunțat că în curând vom rămâne doar cu cel mai recent dintre acestea – Google Analytics 4, avem Data Studio care a devenit Looker Studio, avem în continuare 2 produse Google Tag Manager și avem și 2 versiuni de Google Tag. Cu siguranță, nu te plictisești ca digital analyst 🙂

Pentru a vedea noutățile din anii anteriori, puteți accesa articolele de atunci: 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009. Detalii despre noutățile aduse în anul 2022, puteți citi mai jos.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Google Tag – gtag.js 2.0

În urmă cu câțiva ani, mă aflam la o conferință Google unde cei care creează Google Ads cereau feedback-ul clienților. La un moment dat, au întrebat clienții ce funcționalitate ar fi mai importantă pentru aceștia. Aceștia aveau de ales din câteva opțiuni, toate fiind foarte utile. Am văzut uimirea liderilor Google Ads atunci când au văzut că majoritatea celor prezenți au ales existența unui singur tag pentru toate produsele Google.

Așa a apărut în 2017 Global Site Tag, cum au numit atunci prima versiune de gtag.js. Recent, au anunțat a doua versiune a acestuia, care vine cu niște optimizări importante, despre care puteți citi mai jos.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Amplitude Analytics în GTM

În urmă cu 2 ani scriam despre lansarea șabloanelor pentru Google Tag Manager. Erau pe atunci 70 de tag-uri create de terți. Recent au lansat și versiunea server-side de șabloane. În cele două au aproximativ 600 de tag-uri pe care utilizatorii le pot folosi.

În acest articol voi povesti despre șablonul web pentru Amplitude, care este special pentru că folosește dataLayer.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,