Webmaster Tools în Google Analytics

Google a mai făcut un pas spre integrarea serviciilor proprii, oferind datele din Webmaster Tools și în Analytics, sub grupul de rapoarte numit Search Engine Optimization. Astfel, sunt 4 rapoarte noi în Google Analytics: Queries (căutări), Landing Pages (pagini de destinație din Google Search), Geographycal Summary (țara) și Google Property (motorul de căutare folosit – ex. Google Images). Nimic despre link-uri, totuși…

Desigur, pentru a avea acces la noile rapoarte trebuie să fi configurat ambele servicii și să ai acces la ele în același cont. Interesant este că nici în acest caz nu face legătura automat, utilizatorul fiind nevoit să îi indice cu ce site din Webmaster Tools să lege un profil de Analytics 🙂

Noile dimensiuni nu pot fi folosite la crearea de rapoarte customizate. Cred că în curând vom avea un update în acest sens, moment din care această integrare va fi cu adevărat utilă pentru că vom putea observa corelații între datele de SEO și alte dimensiuni ale site-ului.

Etichete: , , , , , ,

Google Analytics anunţă statistici în timp real, versiune premium şi alte update-uri

Google a avut mai multe anunţuri importante în ultimele zile, lansând mai multe funcţionalităţi de mult timp aşteptate de către utilizatorii de Analytics.

Real-Time pentru Google Analytics

Este o îmbunătăţire foarte importantă pentru GA. Sunt campanii pentru care e important să vezi statistici live. De asemenea, este important să poţi testa diverse implementări (avansate) şi să corectezi rapid eventualele erori.

Singura limitare anunţată deocamdată pt real-time este că nu va fi disponibil în profilurile cu filtre, ceea ce nu ar trebui să reprezinte o problemă pt că se recomandă ca pt fiecare site să se păstreze şi un astfel de profil.

Statisticile în timp real vor fi disponibile în următoarele săptămâni în toate conturile.

Google Analytics Premium

Este un alt lucru foarte aşteptat de la GAnalytics. Încă de la început trebuie lămurit că este o versiune enterprise cu preţ pe măsură, şase cifre în USD fiind abonamentul anual. Mutarea este importantă pt că din acest moment GA este o soluţie demnă de luat în seamă de cele mai mari corporaţii, beneficiind însă şi de interfaţa prietenoasă cu care ne-a obişnuit Google (spre deosebire de majoritatea soluţiilor enterprise).

Ce beneficii primesc clienţii GA Premium:

  • Upgrade la funcţionalităţi. De exemplu, limita de variabile customizate este 50, faţă de 5 cât are un utilizator obişnuit
  • Instrumente de analiză/modelare avansată a datelor
  • Echipă de suport disponibilă în orice moment
  • Garanţii privind colectarea datelor (99,9% din timp) şi raportarea (99%)

Îmbunătăţiri de interfaţă

Din martie putem testa o interfaţă complet nouă de Google Analytics. Aceasta este în stadiu beta, după cum scrie mare sub siglă, şi mai primeşte din când în când îmbunătăţiri aşa cum s-a întâmplat şi săptămâna aceasta.

În imaginea de mai jos putem observa că Dashboards devine Home, iar My Site devine Standard Reporting. Intelligence este mutat în Home şi astfel secţiunea de rapoarte standard nu mai are nevoie de submeniu. Mici îmbunătăţiri s-au făcut şi la căutarea de rapoarte şi secţiunea de rapoarte customizate.

Alte update-uri

  • Integrare cu Google Custom Search Engine. Un update mic, pentru cei care folosesc ambele servicii de la Google nu va mai fi nevoie să seteze In-Site Search în Analyitcs, acesta fiind deja setat dacă introduc în site noul cod de la CSE
  • Îmbunătăţiri la rapoartele de Site Speed, care nu va mai arăta doar mediile ca până acum şi la Custom Reports, unde sunt disponibili mai mulţi indicatori
  • SDK 1.3 pentru Android şi iOS. Noua versiune aduce Campaign Tracking şi alte îmbunătăţiri
  • Posibilitatea de a lega mai multe conturi AdWords la acelaşi cont de Analytics. În sfârşit…
  • Versiuni noi de Management API

 

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

GAnalytics: Multi-Channel Funnels

Probabil cea mai importantă îmbunătățire din ultimul an pentru Google Analytics, atribuirea conversiilor către mai multe surse de trafic este o mină de aur pentru cei care se ocupă de achiziția de trafic în marketing online.

Când un vizitator convertește, Google Analytics va trece conversia în dreptul sursei de trafic din care a făcut acea vizită, deși în multe cazuri conversia se datorează mai multor vizite făcute de vizitator, poate din surse diferite de trafic. Sunt diverse păreri despre modul în care ar trebui împărțite beneficiile între aceste surse de trafic și probabil că nu se va ajunge la o formulă general-valabilă. Google Analytics face totuși un mare pas în față cu acest update care aduce rapoarte prin care să vedem traseele prin care se ajunge pe site ce convertesc cel mai bine.

Concret, dacă un vizitator a intrat luni din campania de display, marți din search, miercuri din email, joi iar din search și vineri direct când a și cumpărat produse online, vom vedea de acum un raport cu întregul traseu și nu doar că vizita directă a convertit.

Filtrarea

Numărul combinațiilor posibile este foarte mare. În raport, acestea apar ordonate în funcție de numărul de conversii, ceea ce nu este întotdeauna cel mai eficient. Dar, ca și celelalte rapoarte oferite de acest instrument, și cele de aici beneficiază de filtre foarte bune. Astfel, putem ușor vedea doar traseele care conțin o anumită campanie, pentru a evalua mai corect respectiva campanie. Există și un raport ca un total de conversii la care a ajutat fiecare canal din aceste trasee, dar cred că filtrarea raportului mai stufos are și ea utilitatea sa.

Gruparea canalelor

Fiind o mulțime de date de prezentat în același raport, este nevoie de diverse vizualizări sau personalizări. Gruparea canalelor (surselor de trafic) permite personalizarea modului în care sunt afișate acestea în raport și pot fi create noi canale, precum twitter, affiliate sau brand keywords.

 

Etichete: , , ,

Google Analytics schimbă definiția vizitei / sesiunii

Începând cu 11 august 2011, Google Analytics schimbă modul în care calculează numarul Sesiunilor, adică al Vizitelor.

Ce se schimbă

Până acum, o vizită era încheiată în una dintre următoarele situații: se închidea browserul, se termina ziua sau treceau mai mult de 30 de minute între încărcarea a două pagini din site de către un vizitator.

Două dintre cele trei condiții rămân neschimbate (sfârșitul zilei și cele 30 de minute de inactivitate). Schimbarea constă în faptul că, de acum, în aceeași sesiune de browsing, pot fi făcute mai multe vizite, cu condiția ca de fiecare dată să se ajungă pe site din altă sursă. Sursele de trafic includ și parametrii campaniilor. Astfel, dacă același vizitator ajunge de 2 ori într-un timp scurt pe același site, dar din campanii diferite, acum se consideră două vizite și nu una.

Este o modificare importantă deoarece se va calcula altfel unul dintre principalii indicatori, deși Google susține că în testele pe care le-a făcut majoritatea schimbărilor au fost mai mici de 1%.

De ce se schimbă

Motivul schimbării îl reprezintă un nou set de rapoarte pe care echipa Google Analytics le pregătește, Multi-Channel Funnels. În acestea se va vedea exact impactul fiecărei campanii / surse de trafic în numărul conversiilor (de exemplu, newsletter-ul a generat 816 conversii dar a a contribuit și la altele 564 care au convertit după mai multe vizite, măcar una din ele din newsletter).

Va fi un update major pentru cai care desfășoară și măsoară mai multe campanii în același timp. Voi reveni cu articole despre aceste rapoarte atunci când vor fi disponibile în toate conturile Google Analytics.

Ce trebuie făcut

În cazul în care folosești parametrii pentru campanii pentru link-uri interne, rapoartele tale nu vor fi corecte. Renunță la acestea cât mai repede!

Parametrii campaniilor nu sunt pentru a măsura acțiuni din site, ci surse de trafic. Pentru a măsura interacțiuni interne, Google Analytics pune la dizpoziție Event Tracking sau Custom Variables.

La fel de important este ca parametrii pentru campanii să fie folosiți în campaniile externe.

Etichete: , , , , ,