Google Analytics rulează în beta versiunea 5. Inițial aceasta nu a adus foarte multe noutăți, dar între timp lucrurile s-au mai schimbat, în ultimul timp fiind anunțate rapoarte noi săptămânal. Am așteptat să se mai liniștească apele înainte de a scrie despre ele, mai ales că unele sunt vizibile în conturi, altele sunt deocamdată în teste pe un număr limitat de utilizatori.

Una dintre îmbunătățiri a fost anunțată ieri și aduce informații privind implicarea vizitatorilor site-ului în social media. E un pas așteptat încă de când Google a introdus butonul +1. Noile rapoarte arată activitatea butoanelor +1 din site, precum și a butoanelor de la alte rețele sociale (Twitter, Facebook, LinkedIn…).

Unul dintre rapoarte (Social Engagement) indică numărul vizitelor cu click-uri pe acele butoane, un altul (Social Actions) numărul click-urilor pe fiecare dintre butoane, iar ultimul (Social Pages) afișează paginile din care a fost activitate socială. Anunțul precizează și că acestea sunt doar primele rapoarte din secțiunea Social și că vor pregăti și altele.

Cei care se pricep la implementări avansate de Google Analytics știu că puteau obține astfel de statistici și până acum. Noutatea, pentru care am și ales să scriu acest articol la puțin timp după anunțul lor, este implementarea trackingului social. La acest capitol sunt două lucruri de spus:

  • rapoartele sunt activate imediat ce implementezi butonul Google +1 în site
  • pentru alte rețele sociale, a fost creată o nouă funcție
    _trackSocial(network, socialAction, opt_target, opt_pagePath)

Să vedem ce înseamnă acestea:

network – numele rețelei sociale

socialAction – tipul acțiunii (like, share, tweet etc.)

opt_target – pe înțelesul tututor, este un fel de categorie pentru cele de mai sus (se pot folosi pentru tipul paginii, URL-ul pe care se produce acțiunea – când e diferit de pagina în care se află etc.)

opt_pagePath – pagina în care se petrece acțiunea, poate fi setat manual (ca un nume virtual pentru pagină, deci nu-i obligatoriu să se folosească URL-ul exact când numele lui nu este sugestiv).

Observăm că seamănă foarte mult cu alte funcții din GA. Faptul că au creat una special pentru interacțiunile speciale arată că acesta începe să fie un capitol important pentru Google Analytics.