Măsurarea campaniilor interne

Campaniile interne sunt cele din propriul site. Adică după click pe reclamă, vizitatorul rămâne în același site. M-am gândit să scriu asta după ce am auzit din direcții diferite că măsurarea acestor campanii s-ar face folosind același tagging ca la orice campanie online.

Folosind tagging-ul gândit pentru campanii externe, la fiecare click pe o reclamă internă tool-urile de analytics vor vedea ca o nouă vizită dintr-o sursă externă. Astfel, parametrii vizitei vor fi împărțiți la cele două vizite (de exemplu timpul în site) și nu vei putea nici să vezi traseul în site.

Tagging pentru campanii interne

Da, putem folosi tagging și pentru campanii interne, cu condiția să fie un sistem propriu de notare. Adică, în locul parametrilor care încep cu utm în cazul Google Analytics, să folosim… orice altă notație decât cele folosite de instrumentele de analytics pe care le avem pe site.

Astfel, o campanie internă spre pagina /promotie.html ar trebui să aibă un link de genul /promotie.html?sursa=promoianuarie.

Ce face asta? În rapoartele de conținut (pagini) din analytics vom vedea ambele url-uri, astfel că vom avea informații despre succesul campaniei interne, fără să altereze alți indicatori. Sigur, succesul paginii promotie.html nu va mai fi trecut pe un singur rând, dar un filtru după acest nume va rezolva problema, însumând indicatorii de la toate aceste url-uri care sunt, în realitate, o singură pagină.

Event Tracking

O altă metodă de a măsura campaniile interne este pentru utilizatorii Google Analytics și Event Tracking-ul. Adăugarea unei mici porțiuni de cod în link-urile campaniei va face ca fiecare click să fie raportat ca un Event și să fie catalogat după câteva criterii.

Un exemplu de cod care transmite events:

onclick=”_gaq.push([‘_trackEvent’, ‘intern’, ‘top-banner’]);”

Dezavantajul este că trebuie umblat în codul sursă al site-ului, avantajul este că pe baza events putem seta și Goals (să ne amintim de Event Goals).

Etichete: , ,

Site-urile de publishing, dincolo de unici

O problemă des întâlnită în web analytics este stabilirea obiectivelor pentru site-uri non-ecommerce. Vedem în multe cazuri că singurul indicator de performanță pentru site-uri de publishing este numarul de vizitatori unici. Este un indicator suprasolicitat în internetul românesc, motiv pentru care astăzi o să propun ceva nou.

Pentru un site de publishing, loialitatea vizitatorilor ar trebui să fie între primele trei obiective. Date precum afișări, vizite și vizitatori sunt publice pentru majoritatea site-urilor, așa că putem afla raportul de Vizite/Vizitator inclusiv pentru site-urile concurente fără bătăi de cap.

Ca orice medie și aceasta ascunde informații, așa că pentru site-ul propriu trebuie mers mai departe și segmentat după numărul de vizite făcut de diverși utilizatori.

Cele mai multe site-uri de publishing au venituri raportate la numărul de afișări, așa că este importantă și adâncimea vizitei, adică numărul de Pagini (Afișări)/Vizită. Se află la fel de ușor ca și Vizite/Vizitator.

M-am gândit să merg mai departe și să le combin pe cele două de mai sus într-un indicator care să „spună” mai multe și să fie la fel de ușor de calculat, chiar pentru site-uri pe care nu le deținem. Așa am ajuns la Pagini/Vizitator, care arată dintr-un foc loializarea și implicarea. Cred că este util atunci când avem de urmărit mai multe site-uri într-o perioadă mai mare de timp, precum și atunci când trebuie să sumarizăm situația într-un singur grafic.

Mai jos, am calculat evoluția lunară a acestui indicator în 2011 pentru principalele site-uri de sport din România, folosind date publice de la sati.ro:

O lecție de ținut minte: presupunerile nu își au rostul 🙂 Dintre cele șase site-uri analizate, cel mai bine a stat în 2011 sport.ro, care a avut și un parcurs relativ constant. Din septembrie, când s-au reluat majoritatea campionatelor de fotbal, pariori.ro a început să crească frumos.

Nu am urmărit evoluția subdomeniilor pentru aceste site-uri, dar cred că ar fi fost interesant. La începutul anului existau  mai multe site-uri de sport, care apoi au devenit subdomenii pentru unele din cele de mai sus. Alte idei? 🙂

 

Etichete: , , ,

VIDEO Setare Goals, Ecommerce și AdWords Tracking în Google Analytics

Google a ținut de curând un webinar despre stabilirea și setarea obiectivelor în Google Analytics. Înregistrarea este acum online și am preluat-o pentru că este un bun tutorial video pentru:

  • setarea de Goals
  • setarea Ecommerce tracking
  • legarea conturilor AdWords și GAnalytics
  • utilizarea datelor obținute din Goals

Etichete: , , , , , , ,

Noutăţi GA: Noi Events, export PDF, rapoarte în email şi update la măsurarea butoanelor sociale

Google Analytics a continuat seria săptămânală de update-uri cu care ne-a obişnuit în ultima perioadă. De altfel, au anunţat că din ianuarie nu vom mai putea accesa vechea interfaţă, pentru că şi cea nouă a ajuns la un nivel destul de bun. Aici mulţi ar avea de obiectat. Chiar dacă toate rapoartele vechi funcţionează şi în versiunea 5, nu toate vizualizările lor sunt disponibile. De exemplu, pe mine mă deranjează lipsa Weighted Sort.

Dar să vedem noutăţile aduse de Google Analytics în ultimul timp:

Non-Interaction Events

Prin Events putem măsura în Google Analytics orice click din site, chiar dacă nu este un click care ne duce în altă pagină. Acum, GA introduce un nou tip de events, care pot fi definite ca acţiuni în care nu se dă click. Şi atunci care-i acţiunea? Derularea unui slider şi unui widget expandabil pot fi de acum definite drept Events pentru Google Analytics.

Să nu uităm că în primavera au introdus şi posibilitatea definirii unui Goal plecând de la un Event, aşadar de acum vom putea pune obiective şi pe derularea unui slider din site.

Măsurarea click-urilor pe butoanele AddThis şi ShareThis

În vară, GAnalytics a introdus şi rapoarte social media. Aceste rapoarte prezintă interacţiunea cu butoanele sociale din site (Share, Like, Tweet, +1 etc), după ce s-au implementat câteva linii de cod.

Acum, GA simplifică acest proces. În cazul în care sunt folosite serviciile AddThis şi ShareThis este deja implementat tracking-ul pe butoane. Pentru AddThis este nevoie doar de adăugarea unei singure linii de cod, în timp ce pentru ShareThis nu mai este nevoie de nicio implementare suplimentară din partea utilizatorului.

Export rapoarte în format PDF şi trimitere periodică prin email

Sunt câteva dintre lucrurile mici pe care le aveam în interfaţa clasică, dar nu îşi făcuseră apariţia şi în cea nouă. Acum ne-au confirmat că le vom avea în următoarele săptămâni (probabil că în unele conturi mai repede).

Etichete: , , , , , , , ,

Yahoo! Web Analytics ajunge la versiunea 10.2.1

Yahoo! coninuă să îmbunătăţească suita de web analytics într-un ritm accelerat. În această vară au lansat Yahoo! Web Analytics 10.1, care a adus noi moduri de aplicare pentru filtre şi segmente, noi tipuri de segmente şi un redesign la crearea acestora (vezi imaginea) şi exportarea segmentelor către Right Media Exchange.

Dar Yahoo! nu s-a oprit aici şi a mai venit cu două update-uri în ultima lună.

Yahoo! Web Analytics 10.2

Cele mai importante noutăţi venite odată cu această versiune:

  • segmentele exportate spre Right Media Exchange pot fi acum speficice, ceea ce permite asocierea lor cu o reţea de publicitate sau cu un advertiser
  • redesign la fereastra din care se creează rapoarte customizate
  • indicator al progresului în generarea sau updatarea rapoartelor
  • stergerea la gramadă din Export Download Center
  • raport nou: Campaign Assists, asemănător cu Assisted Conversions de la Multi-Channel Funnels din Google Analytics
  • publicarea segmentelor în Yahoo! Premium Display
  • noi dimensiuni: Exit Link şi Exit Link Domain

Yahoo! Web Analytics 10.2.1

Ultima serie de update-uri a venit la începutul acestei luni, când a fost adaugată funcţia de căutare în rapoarte, împreună cu alte mici îmbunătăţiri în ceea ce priveşte URL-urile şi filtrele.

Etichete: , , , , , ,