Customizare URL-uri fără a face conținut duplicat

În iunie scriam cum să măsurăm campaniile de publicitate cu Google Analytics. Soluția stă în customizarea URL-urilor în funcție de fiecare campanie, sursă, reclamă, cuvânt cheie etc. Sunt 5 parametri cu ajutorul cărora se face acest lucru. Partea rea este că având URL-uri diferite pentru aceeași pagină, este posibil ca motoarele de căutare să vadă în asta conținut duplicat. Este puțin probabil să facă o astfel de eroare, în special în cazul tool-urilor cunoscute de web analytics, dar dacă vrei să dormi liniștit că asta nu se va întâmpla, există soluții.

Din Google Webmaster Tools poți seta ca Google să ignore acești parametri, după cum se poate vedea în următoarea imagine (Site configuration \ Settings \ Parameter handling):

parametrii_wt

Tool-ul pentru webmasteri oferă și alte setări cu ajutorul cărora șansele de conținut duplicat să scadă, pe lângă cauza parametrilor pentru analytics.

Există și alte soluții prin care te poți asigura că motoarele de căutare nu vor vedea noile URL-uri drept conținut duplicat, fără să transmiți asta la fiecare 🙂 Una dintre acestea este folosirea de canonical URL din HTML. Mai puteți rezolva problema și prin modificări la URL-uri (înlocuirea „?” cu „#”).

Etichete:

Analiza căutărilor interne. Rapoartele Site Search

În urmă cu un am am scris cum se activează căutările în site pentru Google Analytics. De atunci am observat că multe persoane nu îi înțeleg utilitatea sau nu știu să interpreteze rezultatele.

Căutările în site ne arată cel mai bine ce intenții au cei care accesează site-ul. Din alte rapoarte vezi ce pagini din site sunt accesate, dar sunt situații în care oamenii nu ajung la conținutul dorit și atunci rapoartele despre accesarea paginilor nu te ajută să afli ce doreau de la site-ul tău. Folosind in-site search poți compara ce au dorit și ce au găsit, iar rezultatele te vor ajuta să îmbunătățești site-ul.

Numărul căutărilor interne

Primele informații utile pe care le putem afla sunt despre cât este de utilizată funcția de căutare în site. Tool-urile de analytics prezintă numărul căutărilor interne și proporția vizitelor cu căutări din toate vizitele. De asemenea, este interesant de văzut tendința acestor numere în timp și ce le-a influențat modificările.

Termenii căutați

Nu putem deschide subiectul căutării fără să amintim și de keywords. Lista acestora este un bun ghid privind intențiile vizitatorilor pe site. E posibil să caute lucruri care nu sunt pe site și atunci să folosim această informație pentru a îmbunătăți politica de conținut. E posibil și să caute lucruri care sunt pe site, dar sunt „ascunse”, ceea ce s-ar putea traduce printr-o slabă arhitectură a site-ului. E posibil să caute lucruri care există chiar pe prima pagină, când vizitatorii sunt pe prima pagină, caz în care site-ul are o mare problemă.
Sunt unele site-uri gândite pentru ca navigarea în ele să se facă prin intermediul căsuței de căutare, caz în care privim cu alți ochi lista de keywords, dar informațiile sunt cel puțin la fel de interesante.

Calitatea rezultatelor

site_search_kpis

Un lucru știut de mai puțini este acela că, pe lângă ce și cât se caută, rapoartele despre căutările interne indică și ce s-a întâmplat după ce căutarea a fost efectuată. Astfel, poți să îți dai seama dacă rezultatele returnate de site-ul tău sunt relevante și dacă ele duc la alte acțiuni în site. Câțiva indicatori din rapoarte care te ajută în acest sens:

Search Exits (Rate) – i se mai spune și Bounce Rate pentru căutări interne pentru că arată de câte ori s-a ieșit din site imediat după ce s-a efectuat o căutare. Altfel spus, omul caută ceva specific și totuși iese imediat, fără să acceseze vreunul dintre rezultate. Ouch!

Search Refirements (Rate) – numărul / procentul vizitelor cu mai mult de o căutare internă. Este un bun indicator de calitate, deoarece, în general, se efectuează a doua căutare când prima nu returnează rezultatele așteptate. De asemenea, tool-urile de analytics afișează și termenii căutați în aceste cazuri.

Results Page Views / Search – tot o proporție, numărul de pagini de rezultate accesate. Ideal ar fi să aibă valoarea 1, caz în care toți cei care au efectuat căurări au găsit rezultatul dorit pe prima pagină și nu au mai fost nevoiți să le acceseze și pe următoarele.

Time after Search – după cum îi spune și numele, arată cât a mai durat vizita după ce s-a efectuat căutarea. Se folosește în principal pentru a verifica Search Exists Rate.

Search Depth – numărul de pagini încărcate în acea vizită după ce s-a efectuat căutarea.

Alte analize

Ca de fiecare dată, trebuie să continuăm analiza și dincolo de informațiile pe care le conțin rapoartele predefinite. Toate informațiile de mai sus pot fi segmentate în funcție de diferite criterii. Segmentarea, veniturile și testarea sunt cuțitul și furculița pentru toate rapoartele de analytics, inclusiv cele de căutări interne.

Etichete: , , , , , , ,

Bing Webmaster Tools a fost relansat

Microsoft anunță că a refăcut complet Bing Webmaster Tools, schimbând interfața și adăugând rapoarte noi în instrumentul său cu informații de SEO.

Cu aceeași ocazie observ că Bing Webmaster Tools este deschis acum și pentru utilizatorii din țara noastră.

Pentru validarea unui site la acest serviciu este nevoie de inserarea unui meta tag sau adăugarea unui fișier XML pe server-ul site-ului (aproape la fel ca la Google WT).

Echipa Bing spune că noul tool este focusat pe crawling, indexare și date despre trafic. Datele prezentate sunt aproape similare cu cele prezentare de Google Webmaster Tools (evident, fiecare pentru propriul motor de cautare). Astfel, putem face acum comparații precum cea între rata de click din Google și cea din Bing.

Un prim minus îl reprezintă faptul că rapoartele nu pot fi descărcate, cel puțin pentru moment. Un alt minus este că graficele sunt generate în Silverlight, o tehnologie Microsoft indisponibilă pentru alte platforme decât Windows (îi mulțumesc lui Virgil Panduru pt atenționare).

Au și dispărut unele rapoarte, printre ele fiind cele cu link-uri externe și localizare – util pentru site-urile adresate unei țări sau regiuni.

Etichete: , , , ,

Clickable intră pe social media prin Facebook Ads

Clickable, sistemul de management pentru campanii de pay-per-click advertising, va integra din 12 aprilie și Facebook Ads.

Dincolo de faptul că vom avea statistici pentru o nouă rețea publicitară în același loc, și mai interesant este că pentru prima dată vom putea măsura cu același tool și compara performanțele campaniilor rulate pe motoare de căutare cu cele rulate în rețele sociale.

În plus, clienții Clickable vor putea crea și optimiza campaniile chiar din Clickable Pro. Clickable oferă servicii de management pentru principalele rețele pay-per-click, iar în urma anunțului de astăzi se poziționează drept primul serviciu online live care integrează atât search advertising, cât și social media advertising.

Etichete: , , ,

AdWords Search Funnels în Google Analytics

Google Analytics este acum și mai bun la interpretat performanțele campaniilor AdWords, datorită funcției AdWords Search Funnels, care s-a lansat în versiune beta, cum le stă bine inovațiilor de la Google 🙂

Este vorba de un set de rapoarte noi care descriu comportmentul din momentul în care este văzută (afișată) prima reclamă AdWords până în momentul conversiei. Cuvintele cheie din campanii sunt împărțite în 3 categorii, fiecare cu propriul raport, în funcție de (in)acțiunea utilizatorilor în urma reclamelor afișate pentru respectivele keywords.

Rapoartele noi, pe numele lor în engleză pentru început, sunt: Top conversions, Assist clicks & impressions, Assist conversions, 1st click analysis, Last click analysis, Top paths, Time lag, Path length.

Sunt multe informații noi, atât privind click-urile cât și impresiile. În plus, acum putem analiza din același profil și performanțele datorate primului click al utilizatorului, cât și cele ale ultimului click.

În continuare, filmulețul de prezentare realizat de Google pentru noile rapoarte (în engleză):

Etichete: , , , , , , , , , , , ,