Modificarea listei cu motoarele de căutare recunoscute de Google Analytics

Google Analytics împarte sursele de trafic ale unui site în 4 mari categorii: direct, din alte site-uri, din motoare de căutare și altele (în ultima categorie pot intra diverse campanii, RSS și nu numai).

Pentru ca vizitatorii trimiși de un site să fie considerați că vin dintr-un motor de căutare, site-ul respectiv trebuie să fie pe lista cu motoarele de căutare a Google Analytics. Pe această listă se află toate motoarele de căutare consacrate. S-ar putea totuși să vrei să treacă și alte site-uri în aceeași categorie, de exemplu motoare de căutare locale sau căutările din alte site-uri (cum ar fi site-urile de știri). Pe lângă clasificarea site-urilor, alt motiv pentru care să ai o listă completă de motoare de căutare în GAnalytics este că lista de cuvinte cheie pentru care ești găsit va fi generată automat.

Adăugarea unui motor de căutare la lista celor aflate deja în Google Analytics se face adăugând următoarea linie în codul pe care îl oferă GA pentru a fi introdus în site:

pageTracker._addOrganic(„adresă_motor_căutare”, „parametru_de_căutare”);

Dacă ai de adăugat mai multe motoare de căutare, nu trebuie decât să scrii câte o astfel de linie pentru fiecare. Despre parametrul de căutare am mai scris și în articolul despre activarea căutărilor interne.

Exemplu: adăugarea okidoki.ro ca motor de căutare

Să vedem cum ar arăta codul care se inserează în site în cazul în care vrem să treacă okidoki.ro în lista motoarelor de căutare:

<script type=”text/javascript”>
var gaJsHost = ((„https:” == document.location.protocol) ? „https://ssl.” : „http://www.”);
document.write(unescape(„%3Cscript src='” + gaJsHost + „google-analytics.com/ga.js’ type=’text/javascript’%3E%3C/script%3E”));
</script>
<script type=”text/javascript”>
try {
var pageTracker = _gat._getTracker(„UA-000000-1”);
pageTracker._addOrganic(„okidoki.ro”, „query”); pageTracker._trackPageview(); } catch(err) {} </script>

Poți folosi chiar varianta de mai sus, la care trebuie doar să schimbi UA-000000-1 cu ID-ul site-ului tău.

Localizarea motoarelor de căutare

Dacă vei folosi varianta de mai sus pentru a adăuga google.ro nu va avea niciun efect, deoarece mai sus în listă există google.*. Poți totuși să îl setezi să arate google.ro ca un alt motor de căutare față de google.com, dar pentru asta trebuie întâi să ștergi lista de motoare de căutare, după care să îl adaugi pe fiecare în parte.

Astfel, în codul GA ar trebui să adaugi următoarele:

pageTracker._clearOrganic()
pageTracker._addOrganic(„google.com”, „q”);
pageTracker._addOrganic(„google.ro”, „q”);

În acest caz, va trebui să scrii câte o linie în plus pentru fiecare URL de motor de căutare, deoarece _clearOrganic() va șterge tot ce era în lista inițială. Ca să nu se lungască prea mult codul, există și varianta ca acestea să fie trecute într-un fișier .js care să fie apelat din codul GA pentru urmărirea datelor.

Etichete: , , ,

Web analytics pentru email marketing

Statisticile oferite de serviciile de email marketing sunt cruciale pentru marketerii care rulează campanii prin email, dar o integrare a platformelor de email marketing și web analytics deschide noi posibilități.

Una este urmărirea vizitelor provenite din campaniile de email marketing pe site. Ce pagini văd ei? Ce căutări efectuează? Convertesc? Revin pe site? În funcție de aceste răspunsuri poți planifica următoarele campanii de comunicare prin email.

Altă acțiune care poate lua naștere din sinergia celor două soluții este contactarea celor care au întrerupt procesul de cumpărare. La un anumit număr de zile de la întrerupere, un email le poate reaminti acest lucru. Este un fel de email de suport în acele cazuri în care utilizatorii au nevoie de așa ceva.

statistici_mail

Email marketing inteligent înseamnă trimiterea de mesaje cât mai bine targetate, iar pentru a face asta e nevoie de studiul comportamentului în site. Cu web analytics se poate face lumină în această privință, pentru ca apoi utilizatorii să primească email-uri cu informațiile pe care și le doresc.

Tot din web analytics se poate afla și cine se abonează la newslettere sau alte campanii de email marketing.

Nu trebuie uitat nicio clipă că obiectivul este îmbunătățirea segmentării pentru email marketing, pentru conversii mai multe.

Sursă foto: __Olga__

Etichete: ,

Twitalyzer lansează versiunea 2

Populara aplicație pentru statistici Twitter a ajuns la a doua versiune finală. Această versiune măsoară o mulțime de lucruri în legătură cu prezența pe Twitter, printre care impactul, implicarea, viteza și influența. Mai mult, pentru fiecare indicator generează un grafic cu evoluția sa în timp.

Dar să vedem cum definesc și calculează cei de la Twitalyzer indicatorii originali, în ordine alfabetică după numele în engleză:

Clout – indică în procente probabilitatea ca un cont de Twitter să apară când este căutat pe Twitter.

Engagement – măsoară modul în care utilizatorul interacționează pe Twitter din raportul dintre utilizatori menționați de el și utilizatori care l-au menționat.

Hashtags cited – reprezintă numărul de update-uri (tweet-uri) din ultimele 7 zile care conțin cel puțin un hashtag (care începe cu #).

Impact – este o combinație a factorilor număr de urmăritori, număr de mențiuni, retweet-uri unice și frecvența actualizărilor. Retweet-uri unice înseamnă numărul utilizatorilor care au dat RT și cărora le-a dat RT, nu numărul tweet-urilor. Indică ceea ce versiunile anterioare arătau sub numele Influence.

Influence – asemănător cu Clout, practic se pare că este Clout + Retweets, dar tot ca o probabilitate în procente.

Signal – numărul tweet-urilor care conțin un link sau un RT; link-ul poate fi spre o adresă web (care începe cu http://), profilul altui utilizator sau un hashtag. Apare mai rar în noua versiune pentru că nu mai este considerat interesant.

Twitter Ratio – procentul celor pe care îi urmarește dintre cei care îl urmăresc.

URLs cited – numărul update-urilor care conțin cel puțin un URL (care începe cu http://).

Velocity – indicator relativ al frecvenței cu care utilizatorul scrie pe Twitter.

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

28% dintre site-uri folosesc Google Analytics

O analiză făcută de Factural pe 4 milioane de site-uri a adus în anteția publică niște rezultate interesante:

  • 28% dintre site-uri utilizează Google Analytics
  • 20% dintre site-uri folosesc Flash
  • 19% au RSS
  • 12% dintre site-uri au AdSense
  • 6% au fișier sitemap
  • 5% dintre site-uri au link spre Facebook SAU Twitter
  • 2% dintre site-uri au link spre Facebook ȘI Twitter
  • 1% au codul de verificare de la Google Webmaster Central

Etichete: , , , , , , , ,

Stabilirea obiectivelor și indicatorilor esențiali – KPIs (Key Performance Indicators)

Care este motivul pentru care te preocupă așa mult acest lucru de care tot vorbești, web analytics? Cu ce îi ajută ceea ce zici că faci acolo pe colegii tăi? Dar pe șeful tău? Poți să demonstrezi eficiența acțiunilor tale? Poți să arăți și cum pot fi îmbunătățite acțiunile de marketing online ale colegilor? Dacă nu, pierzi timpul. Citește în continuare acest articol ca să afli ce trebuie să faci ca să nu ajungi în această situație!

Stabilește obiective

Hai să încercăm să răspundem la întrebările de mai sus. De ce și pentru cine lucrezi? Faci rapoarte pentru clienți, pentru colegii de la IT, pentru cei de la marketing, cei de la vânzări sau pentru directorul executiv? Pasul 1: scrie toți beneficiarii!

Pasul 2: discută cu cei de la pasul 1! Stabiliți împreună cu ce îi poți ajuta. Împreună, da? Ideile bune pot veni din orice parte.

Pasul 3: Alege cele mai importante dintre aceste obiective! Nu te supraîncărca, mai bine alege câteva obiective despre care vei putea apoi să spui tot ce e util. Lasă pe listă mai importante 3 sau 5 obiective, dacă e musai și puțin mai multe, dar nu depăși numărul 10. Par puține? Mai vedem…

Key Performance Indicators

Se vorbește foarte mult despre acești indicatori. Din păcate, de cele mai multe ori termenul este folosit greșit, fiind confundat cu diverse lucruri indicate de web analytics, precum numărul de vizitatori unici. În alte cazuri apare confuzia între KPIs și obiectivele de care am vorbit mai sus (OKRs – Objectives and Key Results).

Și totuși, ce e un KPI? După ce au fost stabilite obiectivele, este nevoie de indicatori care să măsoare progresul. Asta fac KPI-s, arată statusul sau gradul de îndeplinire al obiectivelor. Un indicator „cheie” trebuie să fie esențial, trebuie să te facă să tresari când se modifică cu mai mult de 5% (sau 10, sau 15, alege cifra cea mai potrivită pentru fiecare caz).

Un bun KPI este cel care știi ce ai de făcut când se modifică. Mulți KPIs au o durată a existenței limitată îm timp, pentru că se modifică odată cu obiectivele și tacticile. De regulă, un KPI este exprimat în procente sau medii. Încă ceva, un KPI trebuie să răspundă în special la întrebarea de ce? Că au fost 1000 de vizite nu-i un KPI, că au fost cu 20% mai puține și s-au pierdut 8 comenzi din cauza nefuncționării serverului timp de o oră este un KPI.

Stabilirea KPIs începe cu stabilirea obiectivelor (am vorbit mai sus despre acestea). Urmează să traducem obiectivele (OKRs) în indicatori (KPIs). Cred că voi detalia aces pas cu traducerea întrun articol separat, cu exemple.

Încă o dată, un KPI trebuie să fie esențial, acționabil (să știi ce să faci când se modifică valorile) și divizibil (în sub KPI sau KPI parțial, după preferință). În multe cazuri ar trebui adăugat și temporar.

Alți termeni pt KPIs sunt și Key Succes Indicators (KSI, KSIs) și Balanced Score Cards (BSC, BSCs). În general, sunt folosiți cu același sens.

Etichete: , , , , , , , , , ,