GAnalytics: Subdomenii multiple cu cod asincron

Despre configurarea Google Analytics pentru statistici de la multiple subdomenii am scris deja, dar între timp cei de acolo au actualizat codul de tracking cu o versiune care lucrează asincron (citește despre codul asincron pt Google Analytics). Problema este că după trecerea la această versiune de cod se schimbă și toate celelalte configurări. Așadar, dacă ați rămas la versiunea veche de cod urmați pașii din primul link, dacă aveți cod asincron citiți în continuare ce trebuie făcut pentru ca Google Analytics să măsoare împreună performanțele subdomeniilor!

Modificarea de cod

Pașii sunt aceiași ca la prima variantă: prima dată facem o modificare în codul de analytics introdus în pagini pentru a indica domeniul parinte, după care aplicăm un filtru sau mai multe.

Codul ar trebui să fie de forma:

<script type=”text/javascript”>
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push([‘_setAccount’, ‘UA-000000-1‘]);
_gaq.push([‘_setDomainName’, ‘exemplu.ro‘]);
      _gaq.push([‘_trackPageview’]);
(function() {
var ga = document.createElement(‘script’); ga.type = ‘text/javascript’; ga.async = true;
ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘
https://ssl‘ : ‘http://www‘) + ‘.google-analytics.com/ga.js‘;
var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>

Practic, linia îngroșată este cea care se adaugă la codul pe care îl oferă contul de GA. Am scris cu roșu lucrurile pe care va trebui să le modificați (codul contului/profilului și domeniul site-ului).

Filtru pe profil

Fără adăugarea unui filtru pe un profil nou, traficul de la subdomenii va apărea ca fiind reffering (de la un site extern).

Setările filtrului:

Filter type: Custom

Advanced

Field A -> Extract A     Hostname     (.*)

Field B -> Extract B   Request URI    (.*)

Output To -> Constuctor  Request URI    $A1$B1

Yes

No

Yes

No

filtru-subdomenii-asincron

Acestea au fost setarile pt a avea statisticile domeniului și subdomeniilor la un loc.

OPȚIONAL: Se poate merge mai departe, pe lângă a le avea la un loc, putem să creăm câte un profil cu statisticile fiecărui subdomeniu. Pe fiecare dintre acestea ar trebui aplicat următorul filtru:

Filter type: Custom

Include

Filter Field  Hostname

Filter Pattern   subdomeniu\.exemplu\.ro

No

Etichete: , ,

Diferențierea link-urilor din aceeași pagină

În articolul precedent am anunțat raportul „In-Site Analytics” care înlocuiește „Site Overlay” în Google Analytics, dar am atenționat că în continuare e nevoie de customizarea link-urilor pentru ca el să știe pe care dintre link-urile care duc spre aceeași pagină s-a dat click din pagina analizată. De exemplu, din pagina curentă avem link-uri spre pagina de comandă atât din meniul de sus, cât și din meniul din stânga, cât și dintr-un banner etc. În astfel de situații, In-Site Analytics nu e prea folositor pentu că pentru toate aceste link-uri va arăta aceleași cifre, lucru desigur neadevărat.

Din fericire există o rezolvare simplă pentru a afla eficiența fiecăruia dintre aceste link-uri. Soluția este asemănătoare cu cea privind măsurarea rezultatelor din campanii, chiar dacă acolo se aplica la link-urile venite din exterior, iar aici la cele din site.

Procedeul l-am numit atunci tagging (etichetare) și adăugam niște parametri în URL pentru a face diferența. De data aceasta este nevoie de un singur paramentru suplimentar.

Exemplu:

Link-ul original: http:/webanalyst.ro/sectiune/google-analytics

Link-ul cu parametri diferiți:

http:/webanalyst.ro/sectiune/google-analytics/#link=meniu

http:/webanalyst.ro/sectiune/google-analytics/#link=articol

Cum ne-am obișnuit la modificările pe care le putem aduce tool-ului Google Analytics, trebuie să cunoaștem toate efectele lor. În exemplul de mai sus, GA nu va mai vedea o adresă URL, cum ar fi normal, ci două sau trei și în consecință în rapoartele din secțiunea de conținut vor fi raportate separat, așadar va trebui să adunăm traficum adunat de toate pentru a afla traficul real pentru pagina respectivă.

Etichete: , , , ,

GA: In-Site Analytics ia locul Site Overlay

Google Analytics a îmbunătățit modul de afișare a statisticilor „în pagină”. Dacă ai încercat raportul Site Overlay pentru a vedea unde se dau click-uri într-o pagină, este foarte probabil să nu fi fost mulțumit de el. Google recunoaște problema, înlocuind acum acest raport cu un altul, numit In-Site Analytics.

Datele sunt aceleași, dar prezentarea vizuală a fost îmbunătățită. Astfel, în aceeași fereastră, utilizatorii GA pot acum să vadă datele de trafic ale unei pagini și proporția click-urilor sau valoarea din Goals pt fiecare link.

La fel ca și la Site Overlay, utilizatorii trebuie în prealabil să customizeze unele link-uri pentru ca GAnalytics să știe exact pe care s-a dat click.

În continuare acest rapot nu se compară cu cele din tool-urile specializate pe rapoarte vizuale (de ex. nu poți vedea în ce zonă a banner-ului s-au dat mai multe click-uri), dar este un important pas înainte pentru Google Analytics. La fel ca și alte noutăți de la ei, și aceasta este pentru început în stadiu beta, așadar așteptăm să mai fie îmbunătățită.

Etichete: , , , ,

Google Analytics și pentru aplicații de iPhone

Google Analytics for Mobile a lansat o nouă versiune, fiind acum compatibil și cu iOS 4 SDK. Versiunea 0.8 a rezolvat și bug-urile existente în versiunile anterioare pentru Android.

Așadar, de acum înainte putem măsura cu GAnalytics utilizarea aplicațiilor mobile pentru Android și iPhone (cel din urmă cu sistem de operare nu mai vechi de versiunea 4).

Funcționează inclusiv event tracking, deci se pot cuantifica acțiuni diverse realizate de utilizatori în interiorul aplicațiilor.

În urmă cu un an, Google Analytics a lansat pentru prima dată suport dedicat pentru mobile analytics, fie că este vorba de aplicații sau de site-uri mobile pentru device-uri ce nu suportă javascript.

Etichete:

GA: Weighted Sort și Tracking Code Debugger

Nu a trecut o săptămână de când am scris ultimul articol cu noutăți cu care a venit echipa Google Analytics pentru utilizatori. Și totuși, GA a mai anunțat între timp alte două îmbunătățiri foarte utile.

Sortare ponderată

Weighted Sort este denumirea originală și este o îmbunătățire mică, dar extrem de utilă disponibilă în unele rapoarte. Dacă vrei să vezi sursele de trafic cu bounce rate (BR) foarte mare, poți să aranjezi acel raport în funcție de BR, de la cel mai mare la cel mai mic. Doar că itemurile cu cel mai mare BR nu sunt neaparat cele mai problematice cum s-ar putea crede, pentru că unele au bounce rate uriaș pentru simplul fapt că au un număr neglijabil de afișări.

Ei bine, aici intervine weighted sort, care printr-un singur click va afișa itemurile în raport în ordinea importanței ponderând ambii indicatori. Altfel spus, raportul va începe cu sursele de trafic care au atât bounce rate mare, cât și număr mare de afișări sau de vizite.

În secțiunea cu rapoarte despre sursele de trafic, sortarea ponderată se face pentru bounce rate, cum am spus mai sus. În schimb, în secțiunea despre conținutul site-ului propriu, sortarea se face pentru Exit rate sau Venituri ($ Index). Un pas mic pentru Google Analytics, dar care poate salva ore de muncă pentru utilizatori. Bravo, Google!

Tracking Code Debugger

Tot de la echipa Google Analytics vine și ga_debug.js, care diagnostichează corectitudinea instalării codului GA în paginile site-ului. Pentru ca acest lucru să fie mai ușor de făcut de către utilizatori, există și o extensie pentru browser-ul Chrome.

Aceasta se instalează, se activează cu un click pe ea în bara cu extensii, după care mesajele pot fi văzute în consola javascript din Chrome (poate fi găsită în secțiunea Developer sau în Tools din meniul Chrome).

Etichete: , , , , , , , ,