Noi date din GA4 în BigQuery

Săptămâna aceasta a avut loc Google I/O 2023. Acesta este un eveniment dedicat dezvoltatorilor, la care sunt anunțare multe noutăți privind produsele Google.

Au fost anunțate știri și din zona de digital analytics. Acestea sunt utile pentru cei care folosesc datele din Google Analytics 4 în BigQuery, serviciul Google Cloud pentru data wharehouse și SQL. Est vorba despre date noi care vor avea informații care nu existau în trecut despre sursele de trafic, precum și despre utilizatori.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

A apărut R versiunea 4.3.0

R este unul dintre cele mai populare limbaje de programare pentru analiza și manipularea datelor, iar săptămâna aceasta a apărut versiunea 4.3.0.

Despre R nu am mai scris de acum 3 ani, când s-a lansat versiunea 4.0.0, așa că voi face un rezumat cu cele mai importante noutăți anunțate în acest interval de timp.

Citește tot articolul →

Etichete:

pandas 2.0.0

pandas este un pachet sau o bibliotecă software care se ocupă cu manipularea și analiza datelor, scrisă pentru limbajul de programare Python. Conform Stack Overflow, peste 50% dintre utilizatorii de Python au experiență în pandas, fiind pachetul numărul 2 în acest clasament, după NumPy, pachet cu care are legături, după cum o să vedeți mai jos.

pandas a apărut în 2008, iar din 2009 este un program open-source. Săptămâna aceasta a apărut versiunea 2.0 din pandas. Este cel mai important update din cei aproximativ 15 ani de când exită pandas. Veți vedea în continuare de ce.

Citește tot articolul →

Etichete:

Chrome oferă mai puține date despre utilizatori

Google Chrome a făcut un pas important pentru confidențialitatea utilizatorilor. De la sfârșitul lunii trecute, toate versiunile de Chrome instalate pe dispozitive cu Android vor oferi mai puține date prin user agent.

Un user agent poate fi un software care acționează în numele utilizatorului pentru a facilita interacțiunea acestuia cu conținutul web. Datele oferite de user agent prin HTTP pot fi folosite pentru a identifica un utilizator în diferite site-uri, în special de către rețelele de publicitate online, lucru pe care Google vrea să îl schimbe, iar utilizatorii de Chrome să rămână confidențiali pentru aceste rețele.

Este un lucru major pentru că instrumentele de analytics se pregătesc și ele de renunțarea la cookies, motiv pentru care folosesc tot mai mult datele primite prin user agent, ceea ce ar putea afecta numărul utilizatorilor unici pe care îl raportează.

Citește tot articolul →

Integrarea Google Optimize cu Google Analytics 4

Google Analytics 4, anterior numit Google Analytics Apps + Web, a primit luna aceasta o funcționalitate nouă: integrarea cu produsul de A/B Testing de la Google.

Integrarea celor două produse este în stadiu beta, deci are anumite sincope, despre care voi scrie mai jos.

În același timp, integrarea Optimize cu Google Analytics 4 oferă și o funcționalitate care în Universal Analytics era disponibilă doar utilizatorilor versiunii premium. Setarea avansată a testelor va fi disponibilă de acum gratuit pentru toți utilizatorii de GA4.

Mai multe despre avantajele și dezavantajele utilizării Google Optimize cu Google Analytics 4, gasiți în continuarea articolului.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,