Mai puține date în (Google) Analytics

Da, mai puține! Sună ciudat, pentru că de obicei vorbim de noi capabilități ale tool-ului de la Google. În ultimul timp însă, cei de acolo au anunțat 2 schimbări din cauza cărora la Google Analytics vor ajunge mai puține date.

1. Căutarea securizată

Google Search cu https în loc de http (SSL) înseamnă că browser-ul nu va mai transmite informații despre proveniența vizitatorilor. Așadar, cei care vin din căutarile pe httpS://google.com vor fi văzuți de sistemele de web analytics (toate, nu doar Google Analytics) drept vizitatori direcți. Astfel, administratorii site-urilor și online marketerii vor avea la dispoziție mai puține informații.

2. Utilizatori necontorizați

Utilizatorii au acum la dispoziție să aleagă dacă vor sau nu să fie luați în calcul de Google Analytics, pentru a le fi protejată intimitatea. Spre deosebire de căutarea securizată, aceasta afectează doar Google Analytics, nu și celelalte tool-uri.

Administratorii site-urilor pot și ei opta ca GAnalytics să strângă și mai puține informații despre utilizatori. Este vorba de adresa de IP, lucru care va afecta acuratețea rapoartelor geografice, dar nu cred că vor fi mulți cei care vor opta pentru rapoarte neclare sau lipsă.

Ce e de făcut

Rapoartele din web analytics nu erau nici până acum perfecte, iar de acum marjele de eroare cresc, poate mai mari decât beneficiile aduse de anumite campanii/eforturi de marketing și nu numai.

Partea bună ar putea fi dacă nu vom mai auzi replici gen „am 50 de unici în plus față de tine”, pentru că oricum cifra este în marja de eroare 🙂 Mulți foloseau web analytics în special pentru astfel de măsurători, poate acum măcar unii dintre ei vor înțelege adevăratele scopuri ale analizei web.

Etichete: , , ,

Studiu trafic.ro privind utilizarea browserelor

Internet Explorer este în continuare cel mai utilizat browser în România. Serviciul trafic.ro a analizat datele din peste 44000 de site-uri românești care au însumat luna trecută peste 2 miliarde de afișări pentru a afla cotele de piață ale browserelor în țara noastră.

Iată ce a ieșit:

  1. Internet Explorer – 50,7%
  2. Firefox – 36,3%
  3. Chrome – 6,31%
  4. Opera – 5,1%
  5. Safari – 0,78%

De la începutul anului, cota de piață a IE a scăzut cu 7%. Internet Explorer 8 a depășit și la noi versiunile anterioare. În aceeași perioadă, Chrome și-a dublat cota de piață în România.

Același studiu a furnizat câteva informații și despre sistemele de operare folosite de români. 73,71% încă au Windows XP, 13,51% au Windows 7, în timp ce Vista are sub 10%.

Etichete: , , , ,

Noutăți de la IBM, ClickTale și WebTrends

Voi grupa 3 știri din această lună în același articol, pentru că scopul nu e să avem un număr cât mai mare de articole 🙂

IBM a lansat tool de monitorizare social media

Se numește SPSS Modeler va utiliza natural language processing (NLP) pentru a ibm-social-analyticsanaliza lucruri gen nume de produse sau termeni din industrie și va încerca să înțeleagă sentimentele pe care consumatorii le au despre branduri.

Informațiile din social media pot fi integrate cu cele interne, precum documente sau notițe din call center-e.

 

Dashboard nou de la ClickTale

Se vede că cei care se ocupă de tool-urile de analiză au devenit interesați și de interfața cu utilizatorii. În urmă cu câteva zile am anunțat de homepage-ul Google Analytics, să vedem cine urmează, mai ales că sunt alte tool-uri care ar avea mare nevoie.

Webtrends pentru SharePoint

Webtrends a anunțat Webtrends Analytics for Microsoft SharePoint 2010. Aplicația măsoară comportamentul vizitatorilor, interacțiunea cu conținutul și navigarea.

SharePoint 2010 a fost lansat recent de către Microsoft și cum este un concurent al produselor Google, avea nevoie și de analytics.

Etichete: , , , ,

Mai multe noutăți de la Google Analytics

Google Analytics a anunțat și luna aceasta o serie de noutăți/îmbunătățiri. La începutul lunii am scris despre galeria de aplicații, așa că în acest articol o să tratez celelalte update-uri la care GA a dat drumul în mai 2010:

Noi date AdWords în Google Analytics API

Este cunoscut faptul că unul dintre avantajele GA este că se „leagă” foarte bine cu datele din AdWords. Cele 5 noi dimensiuni în legătură cu AdWords ce pot fi accesate acum din API sunt:

  • ga:adwordsCustomerID
  • ga:adwordsCampaignID
  • ga:adwordsAdGroupID
  • ga:adwordsCriteriaID
  • ga:adwordsCreativeID

Pentru mai multe detalii, consultă documentația oficială privind combinarea datelor din AdWords și Analytics prin API.

Update-uri la librăria .NET

Altă îmbunătățire a API-ului Google Analytics este completarea librăriei .NET pentru ca toate funcțiile noi din GAnalytics să fie suportate prin API.

Un nou homepage

În sfârșit un update de care beneficiază toțiga2010redesign utilizatorii 🙂

 

Nu sunt mari schimbări. Au fost adăugate dropdown-uri, scrool la zona de features din mijloc și o zonă Strategic Solutions. Update-ul anterior a fost făcut în urmă cu aproape un an (iunie 2009).

Cod asincron final

În decembrie a fost introdus codul asincron, dar acesta a fost în versiune beta până săptămâna trecută. Acum, noua variantă de cod se găsește în interfața GA, fiecare utilizator putând să o ia cu copy/paste pentru a o introduce în sursa paginilor.

Principalul avantaj al acestui cod este că alte elemente din site nu vor mai aștepta după el să se încarce, așa că poate fi introdus fără probleme oriunde în pagină. Pentru că este un update important, voi reveni cu un articol cu detalii despre codul asincron.

Etichete: , , , ,

Nielsen cumpără firma de video analytics GlanceGuide

În încercarea de a își îmbunătăți măsurătorile conținutului video online, Nielsen a cumpărat GlanceGuide. Dacă nu ați mai auzit de ei, se ocupă cu video analytics și au reușit să ofere peste 30 de indicatori pentru aceste măsurători.

Nielsen va folosi nou achiziționatul sistem de analytics pentru propriul său indicator, Attentiveness Score, care ține cont de date precum mărimea ecranului pe care a fost vizionat conținutul video, dacă a fost revăzut, întrerupt etc. Nielsen anunță că va oferi update-uri zilnice pentru acest nou indicator al său.

Etichete: , , , ,