Google Optimize: Noi rapoarte și audiențe pe baza UTM-urilor

Despre Google Optimize am scris în vară, atunci când au lansat funcționalitatea pentru teste pe pagini diferite din site, foarte utilă în perioadele cu promoții.

Pe acest final pe an, au fost lansate alte 2 noutăți importante la același produs: reguli pe baza campaniilor (UTM-urilor pentru Google Analytics) și o nouă versiune pentru rapoarte. Le voi detalia pe ambele mai jos.

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Formatare condițională în Google Data Studio

Formatarea pe baza unor condiții este o funcționalitate pe care o cunoaștem cu toții din produsele software de calcul tabelar, așadar este folosită în multe dintre rapoartele care sunt create și trimise. Cum Google încearcă să mute raportarea din aceste instrumente spre Data Studio, în urmă cu câteva ore a anunțat introducerea acestei funcționalități în produsul său. Să vedem cum funcționează în GDS!

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Șabloane de Google Tag Manager

Google Tag Manager împlinește luna aceasta 7 ani de când a fost lansat. La fel ca și în cazul altor produse, Google vrea să recupereze terenul pierdut prin lansarea târzie a unor produse și pentru asta se folosește inclusiv de ajutorul comunității. Astfel, cea mai importantă lansare de anul acesta pentru GTM o reprezintă Templates.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Date recente în Search Console

Google Search Console este aplicația prin care poți vedea informații despre statusul site-ului propriu în motorul de căutare Google, statistici pentru rezultatele neplătite și informații despre eventualele probleme care opresc site-ul de la apariția în rezultatele organice.

Instrumentul dedicat celor care administrează site-uri și-a schimbat numele în mai 2015, după ce anterior funcționase 10 ani cu numele Webmaster Tools. În 2011, rapoartele sale au fost integrate în Google Analytics.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Google Analytics App + Web

Google Analytics a anunțat un update major vara aceasta, constând într-un nou model de măsurare a traficului, compatibil atât cu paginile web, cât și cu aplicațiile mobile. Până acum, eram nevoiți să folosim pentru asta două instrumente diferite de măsurare (chiar dacă, la un moment dat, Firebase a fost redenumit Google Analytics for Firebase).

În conturile Google Analytics a apărut un nou tip de proprietate, App + Web, care oferă date și rapoarte unificate pentru toate aplicațiile (web, Android, iOS).

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , , ,