Noutăți în Data Studio – Martie 2020

Nu mai departe de octombrie, vă anunțam că Google Data Studio tocmai lansase formatarea condițională (conditional formatting), o funcționalitate foarte utilă pentru că toți o cunoaștem din Excel. În opinia mea, cei de la Google ar trebui să aducă mai multe formatări grafice la nivel de celulă din Excel, pentru utilizatorii care lucrează mult cu tabele.

Scriam la vremea respectivă și despre limitele formatării contiționale, limite despre care estimam că vor fi mai permisive în viitor. Aceste lucruri tocmai s-au schimbat zilele trecute.

Cei de la Data Studio au anunțat și alte noutăți, dincolo de formatarea tabelelor. Să vedem ce avem acum la dispoziție!

Citește tot articolul →

Etichete: , ,

Analiza datelor în vreme de criză

Acesta nu este un alt articol despre criză epidemiologică în care ne aflăm, subiect despre care este bine să ne informăm doar din surse autorizate, locale și globale, precum și din instituții mass media prestigioase. Așadar, eu nu voi informa, nu voi da sfaturi și nici nu voi modela datele existente, toate aceste lucruri trebuind a fi făcute doar de persoane cu expertiză în domeniu.

Chiar dacă ne luăm informațiile din surse credibile nu suntem feriți de dezinformare, involuntară, sunt sigur, pentru că nu înseamnă că acestea, informațiile, au fost interpretate corect.

Numerele ne dau impresia că știm exact situația. Numai că, în cele mai multe cazuri, analiza datelor este cea care lasă de dorit. În continuare, voi trece prin niște exemple inspirate de situația actuală.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Google Optimize: Noi rapoarte și audiențe pe baza UTM-urilor

Despre Google Optimize am scris în vară, atunci când au lansat funcționalitatea pentru teste pe pagini diferite din site, foarte utilă în perioadele cu promoții.

Pe acest final pe an, au fost lansate alte 2 noutăți importante la același produs: reguli pe baza campaniilor (UTM-urilor pentru Google Analytics) și o nouă versiune pentru rapoarte. Le voi detalia pe ambele mai jos.

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Formatare condițională în Google Data Studio

Formatarea pe baza unor condiții este o funcționalitate pe care o cunoaștem cu toții din produsele software de calcul tabelar, așadar este folosită în multe dintre rapoartele care sunt create și trimise. Cum Google încearcă să mute raportarea din aceste instrumente spre Data Studio, în urmă cu câteva ore a anunțat introducerea acestei funcționalități în produsul său. Să vedem cum funcționează în GDS!

Citește tot articolul →

Etichete: ,

Șabloane de Google Tag Manager

Google Tag Manager împlinește luna aceasta 7 ani de când a fost lansat. La fel ca și în cazul altor produse, Google vrea să recupereze terenul pierdut prin lansarea târzie a unor produse și pentru asta se folosește inclusiv de ajutorul comunității. Astfel, cea mai importantă lansare de anul acesta pentru GTM o reprezintă Templates.

Citește tot articolul →

Etichete: , ,