Nu mai departe de octombrie, vă anunțam că Google Data Studio tocmai lansase formatarea condițională (conditional formatting), o funcționalitate foarte utilă pentru că toți o cunoaștem din Excel. În opinia mea, cei de la Google ar trebui să aducă mai multe formatări grafice la nivel de celulă din Excel, pentru utilizatorii care lucrează mult cu tabele.

Scriam la vremea respectivă și despre limitele formatării contiționale, limite despre care estimam că vor fi mai permisive în viitor. Aceste lucruri tocmai s-au schimbat zilele trecute.

Cei de la Data Studio au anunțat și alte noutăți, dincolo de formatarea tabelelor. Să vedem ce avem acum la dispoziție!

Scală de culori pentru formatarea condițională

Așadar, în loc de alegerea unei culori, avem acum la dispoziție și folosirea unei scale de culori, pentru care alegem culori diferite în funcție de valorile din tabel. Putem alege între 2 și 5 culori, numărul prestabilit fiind de 3 (pentru valorile minimă, medie și maximă).

În cazul în care optăm pentru scala de culori, nu vom mai putea alege dacă vrem ca aceasta să formateze fundalul sau textul. E normal ca noile culori să se aplice doar fundalului, având în vedere că vor fi diverse nuanțe.

Pe lângă tabele, formatarea în funcție de conținut se poate aplica și la cifrele simple din tabel (scorecard). Aici este cel puțin la fel de utilă, dacă ne imaginăm că acum avem ocazia să le colorăm fundalul în funcție de cum se schimbă indicatorul prezentat.

Număr dublu de reguli pentru stilizarea tabelului

Una dintre limitările de care mă plângeam în toamă era exact numărul mic de reguli pe care le putem aplica, în speță doar 10 reguli pe grafic, număr pe care îl vedeam insuficient pentru un tabel. Așadar, numărul maxim de reguli a ajuns acum la 20.

Datorită acestor două noutăți, scala de culori și număr mai mare de reguli la dispoziția utilizatorului, putem crea niște lucruri foarte interesante într-un tabel. Mă gândesc colorarea fundalului într-o scală de culori și culori specifice pentru text acolo unde vrem să evidențiem ceva, iar aceste lucruri le putem stabili pentru fiecare coloană în parte.

Faptul că avem multe opțiuni nu înseamnă că trebuie să ajungem la tabele mai colorate ca pomul de Crăciun. Mare atenție în special în cazul în care rapoartele sunt destinate mai multor persoane, iar unele dintre acestea doresc să le tipărească.

Email-uri personalizate

În urmă cu un an (martie 2019). a apărut posibilitatea să trimitem automat, pe email, rapoartele din Data Studio. Mai multe funcționalități lansate de la începutul anului permit personalizarea acestor email-uri:

  • putem personaliza textul din subiectul și din corpul email-ului
  • email-ul va arăta ca și cum vine de la utilizatorul care a setat trimiterea, urmat de textul „via Google Data Studio”
  • email-ul nu mai previzualizează doar o pagină din raport, ci până la 5, alese tot de utilizator
  • raportul nu mai trebuie trimis în totalitate pe email; la fel, avem și aici posibilitatea să ne alegem paginile care vor fi trimise (foarte util dacă încă lucrăm la alte pagini ale raportului)
  • programarea trimiterii email-urilor este și ea mai flexibilă; de exemplu, se pot alege mai multe zile ale săptămânii în care să fie trimis

Alte update-uri recente la Data Studio

Sunt și alte noutăți, poate mai mici, dar utile în anumite situații:

  • Interfață optimizată la adăugarea unei surse de date în raport, având inclusiv un tab separat cu denumirea My data sources
  • Conectorul pentru Google Ads vine acum cu mai multe câmpuri, în special pentru campaniile de Shopping și de App Installs; recent, același conector a primit mai multe câmpuri pentru campaniile de tipurile Local, Smart și Hotel
  • un alt conector care a primit recent mai multe câmpuri este cel pentru Search Ads 360 (fostul DoubleClick Search)
  • filtrarea conținutului după email-ul utilizatorului; practic, pentru fiecare email va fi alt conținut și fiecare îl va vedea doar pe cel care îi este adresat
  • crearea unei teme pentru raport pornind de la o imagine: poate fi folosită pentru a crea un raport pornind de la logo-ul clientului, de exemplu (sau cel puțin ceva de la care să pornească tema, pentru că cel mai probabil va mai avea nevoie de editări)
  • conectorii de tip SQL și Cloud pot fi actualizați mai nou la fiecare oră (sau la fiecare 4 sau 12 ore, la alegerea editorului)

Etichete: , ,