GA4 devine Google Analytics

Versiunile mai vechi de Google Analytics se închid astăzi, singura versiune care va mai putea fi accesată fiind Google Analytics 4, o versiune lansată în urmă cu 5 ani, cu numele de Google Analytics App + Web.

În acest sens, echipa din spatele Google Analytics a anunțat mai multe actualizări în ultimele săptămâni, precum și funționalități pe care le vom vedea în următoarele luni în conturile de analytics. Le voi detalia pe toate în acest articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

NumPy 2.0.0

NumPy este cel mai popular pachet pentru Python. Acesta se ocupă de calcule numerice, inclusiv pentru serii, matrice și vectori multidimensionali. Include funcții matematice, inclusiv algebră liniară, transformări sau generări aleatorii de numere. De altfel, numele său vine de la Numerical Python.

În data science, NumPy este unul dintre principalele pachete utilizate și a servit, în timp, la crearea altor pachete populare în zona de date, precum pandas sau Matplotlib. La finalul articolului, am inclus și un grafic cu cele mai populare pachete Python în analiza datelor, în funcție de apariția pe GitHub.

În urmă cu un an scriam că pandas a ajuns la versiunea 2.0.0, moment din care pandas nu s-a mai bazat pe NumPy. Zilele trecute, a apărut și versiunea 2.0.0 din NumPy. La fel ca și în cazul pandas, și pentru NumPy aceasta este cea mai mare actualizare de la apariția sa, despre care voi detalia în acest articol.

Citește tot articolul →

Etichete:

Containere în Looker Studio

Zilele trecute, Google Looker Studio a venit cu mai multe actualizări legate de vizualizarea datelor în grafice.

Noile funcționalități ne permit să grupăm datele (Group Others), să decidem pragurile care sunt afișate (Bin calculated field type), să personalizăm Data label prin mai multe opțiuni noi și chiar să ne alegem culoarea cu care apar barele în Timeline Chart după altă dimensiune decât cele prezente deja în grafic (Color by tooltip).

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

Conversions vs. Key Events în Google Analytics 4

În urmă cu aproximativ 5 ani, se anunța Google Analytics Apps + Web, o versiune complet nouă de Google Analytics. Una dintre noutățile aduse în noul GA era faptul că obiectivele se numeau de acum Conversions, Google Analytics intrând astfel în hora celor mai multe instrumente de marketing digital, care folosesc aceeași terminologie.

Între timp, Google Analytics Apps + Web și-a schimbat numele în Google Analytics 4, iar o parte importantă dintre Conversions se vor numi Key events. Detaliile despre conversiile care se vor numi Key events, despre cele care rămân Conversions, dar și despre raportările noi, le voi prezenta în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Primary Channel Group în GA4

Google Analytics grupează categoriile de trafic achiziționat în canale. În articole mai vechi, am detaliat regulile în funcție de care sunt introduse sursele de trafic în canalele standard (Default Channel Group), atât în Universal Analytics, cât și în Google Analytics 4.

În urmă cu un an, Google Analytics 4 a persmis crearea de grupuri de canale personalizate (Custom Channel Group), pe lângă cel standard.

Pe lângă termenii de mai sus, Default Channel Group și Custom Channel Group, Google Analytics 4 a introdus recent și Primary Channel Group, pe care îl voi explica în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,