Mai este nevoie de SEO?

Căutările organice reprezintă unul dintre cele mai eficiente canale de marketing digital, după unele studii chiar cel mai eficient, în funcție de volumele de trafic și conversii. Rata de click este în continuare ridicată și nu este influențată major de existența reclamelor pe aceleași pagini.

În același timp, auzim tot mai des cum cei care aplică tehnici de Search Engine Optimization (SEO) sunt penalizați de Google și ajung pe poziții mai slabe decât cele ocupate inițial, deci cu mult mai puțin trafic organic. Atragi link-uri? Ești penalizat. Scrii articole pe alte site-uri? Și asta se penalizează. Îți optimizezi excesiv site-ul pentru motoare de căutare? Te va detecta și te va penaliza. Ai un forum sau altă formă de conținut generat de utilizatori? Penalizare și pentru asta. Poate e mai bine să preiei conținut de pe alte site-uri? Nu, sansele de penalizare sunt și mai mari!

Ce s-a schimbat în SEO

Aceste tehnici, precum și altele prin care se încearcă obținerea unor poziții mai bune, au fost mereu interzise. Continue reading →

Tags: ,

Studiu: Rata de click în motoarele de căutare

Numărul de căutări pentru anumiți termeni poate fi estimat, dar este nevoie să cunoaștem și rata de click pe rezultatele din motoarele de căutare pentru a avea o imagine asupra potențialului acestui canal. Nu e de mirare că CTR-ul din search a fost mereu o preocupare pentru oamenii din industrie. Aproape în fiecare an este dat publicității câte un studiu care promite să rezolve problema.

Cel mai recent a fost făcut de echipa Advanced Web Ranking (instrument de SEO Analytics pe care l-am prezentat într-un alt articol). Acest studiu este diferit pentru că se bazează pe un număr mare de termeni de căutare (aproximativ 500.000) de la 5.000 de site-uri. Google Webmaster Tools este sursa datelor.

Prima poziție nu dezamăgește

Rezultatul din prima poziție organică obține o rată de click de peste 30%. Continue reading →

Tags: , , ,

Pay-per-click și real-time bidding, în 2014 și după

Piața de pay-per-click advertising (PPC) are o valoare de multe zeci de milioane de euro în România și crește rapid. Agențiile de specialitete își măresc numărul clienților și angajaților. Este o euforie care îmi amintește de situația agențiilor interactive (în special de creație online) din 2007-2009.

În paralel, tot mai multe agenții de toate felurile adoptă sisteme de real-time bidding (RTB) și dau comunicate despre tehnologia nemaipomenită pe care o folosesc. Aproapte fiecare agenție are un sistem propriu de RTB (al ei sau al grupului din care face parte).

Este normal ca eventualii clienți să fie nedumeriți. Acest articol nu este un proces care să acuze agențiile și nu spune pe cine ar trebui să alegeți. M-am oprit la doar câteva lucruri la care trebuie să aveți grijă în relația cu specialiștii în PPC și RTB. Multe dintre ele pot fi aplicate și la alte specializări din online. Continue reading →

Tags: , , , , , ,

Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking este unul dintre cele mai vechi și mai cunoscute instrumente de SEO analytics din lume. A fost lansat în 2002 ca un software pentru desktop, iar de aproximativ un an există și în versiunea cloud. În acest articol voi prezenta versiunea cloud, chiar dacă, fiind mai nouă, nu are încă toate funcționalitățile versiunii desktop. Versiunea cloud are și avantaje, precum IP-uri variate pentru verificat motoarele de căutare și design responsive adaptat pentru orice rezoluție. Continue reading →

Tags: , , , ,

Search fără keywords

Google nu a fost între primii furnizori de web analytics. Totuși, a primit meritele că a democratizat domeniul făcând datele web accesibile. Tot Google a evanghelizat cu fiecare ocazie analiza datelor. Ne-a spus că putem găsi insight-uri valoroase analizând liste de cuvinte cheie, până într-o zi în care a încetat să ni le mai ofere.

(not provided)

Toată lumea a aflat de (not provided), textul care apare în analytics în locul cuvintelor cheie. Acum se întâmplă pentru ~90% din vizitele venite din motoare de căutare. E de așteptat ca în curând să ajungă la 100%, deci întuneric total în rapoartele cu informații despre keywords din vizite organice. Problema este în toate tool-urile de analytics, precum și în cele de analizat competiția web sau de SEO, pentru că Google Search nu mai transmite informațiile. Se așteaptă ca și alte motoare de căutare să facă la fel în viitor. Continue reading →

Tags: , , , ,