Începând de astăzi, utilizatorii de Google Analytics 4 au posibilitatea de a integra proprietatea de analytics cu contul de Search Console.

Search Console este un produs diferit, oferit gratuit de Google, care oferă statistici privind apariția site-ului propriu în motorul de căutare Google, organic. Datele oferite de acesta sunt diferite de cele din Google Analytics, dar cele două pot fi integrate, pentru a vedea rezultatele organice și în analytics.

De astăzi, integrarea este accesibilă și utilizatorilor români care folosesc cea mai recentă versiune de Google Analytics.

Integrarea contului Search Console

În primul rând, trebuie să ai instalate cele două produse pentru același site, ambele să colecteze date, iar contul personal de Google Analytics 4 să fie cel puțin de Editor.

În zona de Admin din analytics, în coloana numită Property, zona Product Linking, vei vedea opțiunea Search Console Linking.

După un click pe aceasta, vei avea posibilitatea să alegi proprietatea de Search Console pe care vrei sa o legi și site-ul web din analytics de care vrei să fie legată (vezi imaginea de sus). De notat că Search Console se poate lega doar de o pagină web, nu și de o aplicație mobilă.

Datele sunt trimite la Google, căruia îi va mai lua ceva timp înainte de a arăta datele de Search Console în Google Analytics. În cazul meu, cred că durata a fost de aproximativ o oră.

Rapoarte noi în Google Analytics 4

Când procesul este finalizat, în raportul Acquisition overview vei vedea 2 segmente noi:

  • Google Organic Search Traffic – afișează paginile care au primit cel mai mult trafic organic din Google
  • Google Organic Search Queries – afișează căutările pe care ai primit cel mai mult trafic din Google organic

Din cele două zone de mai sus, poți intra în rapoartele de Search Console:

  • Landing page – un raport detaliat cu paginile de destinație care au primit trafic organic
  • Device – dispozitivele de pe care ai primit trafic organic (Desktop / Mobile / Tablet)
  • Country – țările din care ai primit trafic organic

Cele 3 de mai sus sunt și noi dimensiuni care vor apărea în Google Analytics 4 după integrarea cu Search Console.

Limite

Google Search Console oferă date pentru ultimele 16 luni. Așadar, și datele care vor apărea în analytics vor fi pentru aceeași perioadă. Datele organice apar cu o întârziere de 2-3 zile, deci ideal ar fi să verificați pentru o perioadă anterioară, nu pentru ultimele 7 zile, așa cum este prestabilit în GA.

Legătura se poate face doar între o proprietate de Search Console și una de Google Analytics 4. Nu pot fi integrate mai multe proprietăți de niciun fel (de exemplu, să fie legate mai multe proprietăți de Search Console la același stream de analytics). Odată creată, legătura nu poate fi editată, doar ștearsă și refăcută.

Pentru Google Analytics 4, este o schimbare mică, dar utilă în a face utilizatorii să se bazeze pe ultima versiune de analytics. Rapoartele noi care apar cred că vor duce și la un nou meniu, pentru că cel de acum este insuficient pentru toate acestea.

Etichete: , , ,