Yahoo! Mobile Development

Despre Yahoo! nu am mai scris de 3 ani. Cam atât a trecut de când au anunțat închiderea Yahoo! Web Analytics. La începutul acestui an au organizat pentru prima dată o conferință pentru dezvoltatorii de aplicații mobile, ocazie cu care au anunțat lansarea suitei Yahoo! Mobile Development. Aceasta include mai multe produse cu ajutorul cărora dezvoltatorii își pot monetiza aplicațiile:

  • Flurry Analytics with Explorer – soluția de analytics folosită de peste 600.000 de aplicații mobile, a fost achiziționată de Yahoo! vara trecută; se laudă cu un reach de 1.6 miliarde device-uri mobile, deci dublu decât Facebook

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

DoubleClick for Advertisers

DoubleClick oferă servicii de digital ad serving pentru vânzători (publisheri), cumpărători (advertiseri, agenții) și rețele de publicitate. A fost înființat în 1996, listat pe NASDAQ în 1998, unit cu Abacus Direct în 1999, achiziționat de Hellman & Friedman în 2005 (care apoi a vândut Abacus Direct) și în final achiziționat de Google în 2007.

În acest articol o să tratez soluțiile DoubleClick pentru cei care cumpără publicitate online (buy side). Acestea, împreună cu Google Analytics Premium, sunt vândute de Google drept DoubleClick Digital Marketing, o soluție premium pentru mari advertiseri și agenții. Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Nu începe cu media!

Este perioada în care se fac planurile pentru anul următor. Se fac de zor calcule pentru a umple tabele cu cifre în planul de marketing. Cred că este un moment potrivit să ținem cont de un sfat din analytics, venit de la celebrul Avinash Kaushik. Toamna aceasta am avut ocazia să văd live o prezentare a lui și cred că cel mai important lucru pe care l-am auzit de la el a fost: Don’t start with media!

Dar ce înseamnă asta? Media are cele mai mari bugete din marketing, deci se poate spune că este cea mai importantă, cel puțin în planificare. Investim în outdoor sau în TV? Facem SEO sau Facebook? Cât de mult să investim în AdWords? Alegerea canalelor și împărțirea bugetelor este o treabă dificilă și trebuie să fie gata până la începutul anului. Totuși, înainte de a face asta, e bine să răspundem la alte întrebări:

Citește tot articolul →

Etichete: , , , , ,

Mai este nevoie de SEO?

Căutările organice reprezintă unul dintre cele mai eficiente canale de marketing digital, după unele studii chiar cel mai eficient, în funcție de volumele de trafic și conversii. Rata de click este în continuare ridicată și nu este influențată major de existența reclamelor pe aceleași pagini.

În același timp, auzim tot mai des cum cei care aplică tehnici de Search Engine Optimization (SEO) sunt penalizați de Google și ajung pe poziții mai slabe decât cele ocupate inițial, deci cu mult mai puțin trafic organic. Atragi link-uri? Ești penalizat. Scrii articole pe alte site-uri? Și asta se penalizează. Îți optimizezi excesiv site-ul pentru motoare de căutare? Te va detecta și te va penaliza. Ai un forum sau altă formă de conținut generat de utilizatori? Penalizare și pentru asta. Poate e mai bine să preiei conținut de pe alte site-uri? Nu, sansele de penalizare sunt și mai mari!

Ce s-a schimbat în SEO

Aceste tehnici, precum și altele prin care se încearcă obținerea unor poziții mai bune, au fost mereu interzise. Citește tot articolul →

Etichete: ,

Studiu: Rata de click în motoarele de căutare

Numărul de căutări pentru anumiți termeni poate fi estimat, dar este nevoie să cunoaștem și rata de click pe rezultatele din motoarele de căutare pentru a avea o imagine asupra potențialului acestui canal. Nu e de mirare că CTR-ul din search a fost mereu o preocupare pentru oamenii din industrie. Aproape în fiecare an este dat publicității câte un studiu care promite să rezolve problema.

Cel mai recent a fost făcut de echipa Advanced Web Ranking (instrument de SEO Analytics pe care l-am prezentat într-un alt articol). Acest studiu este diferit pentru că se bazează pe un număr mare de termeni de căutare (aproximativ 500.000) de la 5.000 de site-uri. Google Webmaster Tools este sursa datelor.

Prima poziție nu dezamăgește

Rezultatul din prima poziție organică obține o rată de click de peste 30%. Citește tot articolul →

Etichete: , , ,