Advanced Web Ranking (AWR) este un cunoscut intrsument de SEO analytics, pe care l-am prezentat în urmă cu un an. Între timp, produsul a primit mai multe update-uri, printre care se găsesc rapoarte social media sau un instrument care evidențiază modificările algoritmului Google. Cel mai recent este un modul de keyword research, cu informații atât din organic search, cât și din paid search.
Rankings vs. Research
AWR a avut întotdeauna un modul puternic de keyword rankings. Cum de puțin timp are și unul de keyword research, cred că este important să facem de la început distincția între cele două.
Zona de Rankings cuprinde rapoarte complexe privind clasarea în motoare de căutare. Poți vedea evoluția în timp, comparații cu concurenții, comparații între motoare de căutare sau comparații între grupuri de cuvinte cheie. Rapoartele sunt generate pentru o listă de cuvinte introdusă de utilizator sau importate din Google Webmaster Tools, deci în general sunt cuvintele pe care deja le cunoști, iar actualizarea rapoartelor durează aproximativ o zi.
În modulul de Research primești pe loc o listă de cuvinte pentru care se afișează un site. Poate fi site-ul propriu sau un site concurent. Așadar, zona de Research este foarte utilă pentru descoperirea de noi cuvinte pentru campaniile de search.
Organic Research
În acest moment există trei rapoarte pentru căutările organice, care prezintă:
- căutările la care poate fi găsit un site în poziții organice, împreună cu detalii precum poziția pe care se afișează, numărul estimativ de clickuri pe care le primește, costul estimativ pe care l-ar fi plătit în AdWords pentru același număr de clickuri pe respectivele cuvinte, tendința în timp și chiar o simulare a paginii de rezultate
- top pagini de destinație din SEO, grupate și după subdomenii acolo unde este cazul; pentru fiecare pagină găsim și informații despre numărul de recomandări în rețelele sociale (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn și Pinterest)
- comparație cu competiția, fiind util să vezi în același ecran un rezumat cu clasările fiecărui competitor; de notat că și site-urile concurente sunt descoperite automat, ca și cuvintele cheie; există aici și un indicator interesant, cu rata de suprapunere între site-ul analizat și fiecare dintre concurenți (adică procentul cuvintelor pe care se afișează ambele site-uri), precum și liste cu aceste cuvinte comune pentru fiecare concurent
Așa cum scriam mai sus, AWR are mult mai multe rapoarte despre clasările organice în secțiunea Rankings. Aici le-am descris doar pe cele noi, din secțiunea Research.
Paid Research
La începutul articolului am prezentat AWR ca un instrument de SEO analytics, poziționare pentru care și-au câștigat reputația. Noul modul de Research pare că vrea să schimbe această părere, pentru că vine cu niște rapoarte foarte utile și pentru partea de PPC:
- raport de căutări, asemănător cu cel descris mai sus pentru SEO
- top pagini de destinație pentru ad-urile de paid search
- comparație cu competiția; la fel ca la SEO, include cuvinte comune și cuvinte la care apare doar unul dintre cei doi jucători
- reclame text folosite de site-ul analizat și numărul de cuvinte pentru care apare fiecare dintre ele
Din aceste rapoarte poți afla date utile despre strategia de search engine marketing a concurenților. Desigur, rapoartele de PPC le sunt utile și celor care fac SEO și viceversa. Există înclusiv opțiunea de a compara cuvintele din organic cu cele din paid între site-uri, pentru a afla ajunge la noi keywords.
Keywords
Research-ul poate începe și prin introducerea unui keyword, după care să afli cine se afișează pe aceasta (și eventual să continui prin a vedea la ce căutări se mai afișează acele site-uri). Dar după introducerea unui keyword sunt generate și alte rapoarte plecând de la el:
- Phrase match, termen cunoscut celor din PPC, afișează și alte căutări care conțin acel keyword
- Relevant keywords, o listă cu alte cuvinte cheie din aceeași categorie
Toate rapoartele prezentate până acum dispun de opțiunea de export în format CSV și de diverse opțiuni pentru filtrare.
Ce urmează
Modulul de Keyword Research este la moment în stadiu beta. Din acest motiv, există date disponibile doar pentru Statele Unite și este limitat la cuvintele cu un volum decent de căutare. Aceste lucruri se vor schimba în curând și va beneficia de date pentru mai multe piețe (vezi imaginea din dreapta).
De asemenea, mă aștept ca în perioada următoare să fie dezvoltate noi rapoarte și funcționalități, în urma feedback-ului primit de la primii utilizatori. Personal, la Paid Search aș scoate mai mult în față comparațiile cu competiția. Datele există și acum în rapoarte, dar cred că se mai poate lucra la prioritizarea lor și la modul în care sunt prezentate.
O veste bună la final: deși au fost dezvoltate mai multe module, unele dintre ele putând fi considerate instrumente separate, prețurile AWR au rămas neschimbate 🙂
3 Comments