AdWords Search Funnels în Google Analytics

Google Analytics este acum și mai bun la interpretat performanțele campaniilor AdWords, datorită funcției AdWords Search Funnels, care s-a lansat în versiune beta, cum le stă bine inovațiilor de la Google 🙂

Este vorba de un set de rapoarte noi care descriu comportmentul din momentul în care este văzută (afișată) prima reclamă AdWords până în momentul conversiei. Cuvintele cheie din campanii sunt împărțite în 3 categorii, fiecare cu propriul raport, în funcție de (in)acțiunea utilizatorilor în urma reclamelor afișate pentru respectivele keywords.

Rapoartele noi, pe numele lor în engleză pentru început, sunt: Top conversions, Assist clicks & impressions, Assist conversions, 1st click analysis, Last click analysis, Top paths, Time lag, Path length.

Sunt multe informații noi, atât privind click-urile cât și impresiile. În plus, acum putem analiza din același profil și performanțele datorate primului click al utilizatorului, cât și cele ale ultimului click.

În continuare, filmulețul de prezentare realizat de Google pentru noile rapoarte (în engleză):

Etichete: , , , , , , , , , , , ,

Microsoft Silverlight Analytics Framework

Microsoft a lansat platforma opensource de analytics pentru aplicațiile realizate în Silverlight. Prin intermediul acesteia, persoanele de online vor beneficia de statistici privind interacțiunea cu elementele din cadrul aplicațiilor Silverlight, inclusiv cele efectuate în afara browser-ului sau în mod offline.

Integrare cu Google Analytics

Să nu uităm că soluția de web analytics de la Google are de ceva timp API. Prin intermediul acestuia a fost realizată integrarea dintre Google Analytics și Microsoft Silverlight Analytics Framework.

În prezent, integrarea suportă event tracking, pageview tracking și variabile customizate. Detalii despre cum puteți folosi Google Analytics pentru aplicațiile voastre în Silverlight puteți găsi pe pagina de documentație.

Etichete: , , , , , , ,

Variabile customizate multiple în Google Analytics

Săptămâna trecută am scris despre variabile customizate în Google Analytics, dar în ultimele luni funcția a fost îmbunătățită variabilele customizate multiple devenind disponibile. Folosindu-le, putem afla informații suplimentare despre comportamentul vizitatorilor pe site.

Formatul și setarea

Ca și în cazul variabilelor customizate simple, și cele multiple vor fi definite în codul de Google Analytics din pagină, înainte de _trackPageview() sau trackEvent().

Formatul prin care le definim este:

_setCustomVar(canal, nume, valoare, scop)

unde:

canal – numărul variabilei; sunt 5 canale disponibile, pentru fiecare se va alege un număr de la 1 la 5, așadar atenție să nu rescrieți un canal existent că nu o să mai înțelegeți mare lucru din rezultate (același canal poate fi reutilizat dar dacă sunteți la început mai bine evitați bătaia de cap)

nume – numele variabilei, de exemplu „utilizatori înregistrați”

valoare – aici începem să înțelegem importanța multiplelor variabile customizate; pentru a merge tot pe exemplu de mai sus cu utilizatori înregistrați, la nume am putea trece „da” sau „nu” pentru a diferenția utilizatorii înregistrați de cei neînregistrați; sigur, pot fi și mai mult de 2 valori diferite acolo unde este nevoie

scop – se numește scopul variabilei, dar cuiva aflat la început i l-aș descrie drept tipul variabilei pentru că este de 3 feluri în funcție de cât dorim să fie valabilă variabila: 1 pentru variabila definită la nivel de vizitator (unic), 2 pentru cele la nivel de vizită/sesiune și 3 pentru cele la nivel de pagină.

Sunt mult mai multe posibilități de tag-urie și urmărire a vizitatorilor prin combinarea celor de mai sus, nu?

Bonus: de la setVar la setCustomVar

Nu-i direct subiectul postului, dar poate că ați observat schimbarea din _setVar în _setCustomVar. Este o altă îmbunătățire introdusă recent de GAnalytics. Fără a intra prea mult în detalii tehnice, trebuie să știm că vechea formulă alterează alte statistici: bounce rate și timpul petrecut pe site. Pentru a ne bucura de variabilele customizate fără să alterăm celelalte statistici avem acum posibilitatea să folosim _setCustomVar.

Etichete: , , , , ,

Web Analytics fără taguri javascript în pagini

Soluția Pion de la Atomic Labs a ajuns la versiunea 3.0, a scos și Pion Lite, o versiune gratuită și este acum recomandată și de Google Analytics!

Dar ce face acest Pion? Ei bine, este o soluție inovatoare care permite colectarea dacum-functioneaza-piontelor de trafic fără a instala cod suplimentar în pagini și funcționează împreună cu cei mai importanți furnizori de soluții web analytics: Google Analytics, Omniture, Webtrends, Unica și alții.

Pion urmărește traficul dintre serverele web și poate raporta inclusiv traficul RSS și mobile. Înaintea trimiterii datelor către furnizorul de web analytics, Pion șterge datele de identificare personale (Google Analytics interzice utilizarea sa pentru a procesa astfel de date).

Am inclus imaginea prin care cei de la Atomic Labs sintetizează modul de funcționare al Pion, în engleză. Click pe imagine pentru mărire!

Etichete: , , , , , ,

Variabile definite de utilizatori în Google Analytics

Luna trecută am scris despre bazele segmentării prin tagging. A venit timpul să aflăm și alte lucruri despre aceasta și mai ales să vedem cum putem să o implementăm în Google Analytics.

Soluția de web analytics de la Google oferă multe segmentări predefinite pentru vizitatorii site-ului. Avem rapoarte care clasifică utilizatorii dupa locurile geografice în care se află, fidelitatea lor pe site sau browserele folosite, și astea sunt doar câteva exemple. Dar nevoile utilizatorilor sunt diferite de la caz la caz, poate că unii au nevoie să compare comportamentul vizitatorilor înregistrați cu al celor neînregistrați, în funcție de veniturile lor declarate sau de scopurile pentru care vizitează site-ul. De aceea Google Analytics oferă posibilitatea customizării segmentelor de vizitatori.

Setarea segmentelor customizate

Pentru asta vom apela funcția _setVar() din codul Google Analytics, dintr-un formular sau dintr-un link spre o pagină.

În codul care permite GA să urmărească datele, înaintea liniei cu _trackPageview() va trebui introdusă încă o linie de cod, de exemplu:

pageTracker._setVar(getSegmente());

Sigur, pentru asta este nevoie ca înaintea codului Google să existe un alt script care să definească funcția getSegmente (sau cum doriți să o numiți) și variabilele de aplicat.

Cum funcționează

Etichetele astea sunt mai mult niște ștampile cu tuș care iese greu, pentru că scopul lor este să eticheteze un vizitator pe termen lung. Dar ce se întâmplă dacă acel vizitator trece totuși dintr-un segment în altul?

Dacă un vizitator etichetat anterior își schimbă eticheta în timpul unei vizite, respectiva vizită va apărea în statistici ca fiind efectuată de un vizitator din primul grup, sau cu prima etichetă. Altfel spus, valoarea luată în considerare pentru vizite este cea valabilă în momentul începerii vizitei.

Nu la fel stau lucrurile în cazul contorizării paginilor vizualizate. La pageviews se ia în calcul cea mai recentă valoare setată. Dacă într-o vizită de 7 pagini se intră cu eticheta A, iar în pagina a 2a este setată eticheta B, vizita va avea eticheta A, dar numai o pagină din vizită va avea aceeași etichetă, iar 6 pagini vor fi etichetate la segmentul B.

Etichete: ,