Google Analytics în 2010

Să vedem ce a făcut și Google Analytics în 2010. În urmă cu un an am publicat un articol asemănător cu îmbunătățirile Google Analytics din 2009. De data aceasta fac doar o listă deoarece am detaliat fiecare dintre noutăți la vremea sa.

Martie

Mai

ga2010redesign

Iunie

August

Septembrie

Octombrie

Noiembrie

Decembrie

Etichete:

GA: Variabile customizate pentru aplicații Android

Variabilele customizate reprezintă o funcționalitate care lărgește capacitățile tool-ului Google Analytics, de aceea m-am bucurat când cei de acolo au anunțat că de acum le vom putea folosi și în aplicațiile de Android.

Puțini utilizatori știu că pot folosi cele mai multe dintre funcționalitățile GAnalytics și în cazul măsurării site-urilor mobile, aplicațiilor Android și aplicațiilor iPhone.

Câteva exemple oferite de Google despre cum am putea folosi custom variables în aplicațiile Android:

  • segmentarea utilizatorilor în platitori și neplatitori
  • segmentarea după versiunea de aplicație utilizată
  • segmentarea după versiunea de Android folosită
  • utilizarea interfeței
  • poziția telefonului (orizontal / vertical) în care este utilizată mai mult aplicația
  • folosirea altor funcționalități din aplicație

Variabilele customizate se alătură altor funcționaltăți customizate de GA care pot fi folosite în Android SDK, precum segmentare avansată, obiective și raportare customizată.

Etichete: , , , ,

Cum afli ce conținut are succes pe site-ul tău

Google Analytics permite un mod foarte simplu de segmentare și analiză a acesteia. Opțiunea se numește Advanced Segments și se găsește în colțul din dreapta sus din paginile rapoartelor. Există câteva segmente deja create, dar adevărata putere a acestei funcționalități stă în faptul că permite crearea unor segmente customizate, în același mod în care în Google Analytics putem crea și rapoarte customizate.

Modurile în care pot fi folosite segmentele customizate sunt dintre cele mai diverse. În continuare o să arăt cum poți afla din câteva click-uri ce conținut prinde cel mai bine pe site-ul tău, cu ajutorul segmentării avansate.

Da, există deja un raport Top Content, dar raportându-l la toate vizitele site-ului nu este indicat. Poate un articol a fost pur și simplu promovat mai mult decât altele, și atunci e normal să aibă mai multe accesări. Dar prin segmentare putem elimina impedimentele de genul acesta pentru a analiza doar vizitele care ne interesează.

segment_ce_prinde

Acestea sunt regulile pentru segmentul care ne interesează. Ce am făcut acolo:

  1. Am filtrat să arate doar vizitatorii care se întorc pe site, deci pe cei care sunt fideli și nu pe cei care au ajuns cine știe cum acolo și nu au mai revenit.
  2. A doua condiție este să intre direct pe site, nu din alte legături. Eventual se poate adăuga aici o alternativă (poate vizitatorii din feed, poate cei din newsletter). După aceste două condiții am rămas cu vizitatorii interesați de site-ul analizat.
  3. La ultimul pas filtrăm paginile cele mai populare, precum homepage sau anumite categorii. În exemplul de mai sus am inclus doar homepage-ul. Atenție, în unele cazuri adresa homepage-ului este diferită (de exemplu /index.html)

Creăm segmentul, bifăm să ne arate statisticile doar pentru el, după care ne uităm la raportul Top Content și vedem ce pagini ale site-ului au cel mai mare succes.

Etichete: , , , , ,

Major contributors în GAnalytics Intelligence

Echipa Google Analytics a îmbunătățit din nou rapoartele Intelligence. Cea mai importantă dintre noile funcționalități se aplică la alertele customizate și indică până la 5 alerte corelate cu cea customizată.

În imaginea preluată de pe blogul lor putem vedea cum creșterea cu 510% a vizitelor este pusă pe seama vizitatorilor din Statele Unite care au intrat din blogul gmail într-o anumită pagină a site-ului pentru care vedem statisticile.

Alerte pe email și SMS

Tot pentru alertele customizate din Intelligence, GA vine cu o altă îmbunătățire utilă: anunțarea prin email-uri și de SMS-uri (deocamdată, SMS-uri sunt trimise doar utilizatorilor din Statele Unite).

Precedentele îmbunătățiri au fost aduse alertelor Intelligence în urmă cu 2 luni și jumătate. În cât timp credeți că vom auzi de următorul update la Intelligence? 🙂

Etichete: , , , , , , ,

GAnalytics: Subdomenii multiple cu cod asincron

Despre configurarea Google Analytics pentru statistici de la multiple subdomenii am scris deja, dar între timp cei de acolo au actualizat codul de tracking cu o versiune care lucrează asincron (citește despre codul asincron pt Google Analytics). Problema este că după trecerea la această versiune de cod se schimbă și toate celelalte configurări. Așadar, dacă ați rămas la versiunea veche de cod urmați pașii din primul link, dacă aveți cod asincron citiți în continuare ce trebuie făcut pentru ca Google Analytics să măsoare împreună performanțele subdomeniilor!

Modificarea de cod

Pașii sunt aceiași ca la prima variantă: prima dată facem o modificare în codul de analytics introdus în pagini pentru a indica domeniul parinte, după care aplicăm un filtru sau mai multe.

Codul ar trebui să fie de forma:

<script type=”text/javascript”>
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push([‘_setAccount’, ‘UA-000000-1‘]);
_gaq.push([‘_setDomainName’, ‘exemplu.ro‘]);
      _gaq.push([‘_trackPageview’]);
(function() {
var ga = document.createElement(‘script’); ga.type = ‘text/javascript’; ga.async = true;
ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘
https://ssl‘ : ‘http://www‘) + ‘.google-analytics.com/ga.js‘;
var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>

Practic, linia îngroșată este cea care se adaugă la codul pe care îl oferă contul de GA. Am scris cu roșu lucrurile pe care va trebui să le modificați (codul contului/profilului și domeniul site-ului).

Filtru pe profil

Fără adăugarea unui filtru pe un profil nou, traficul de la subdomenii va apărea ca fiind reffering (de la un site extern).

Setările filtrului:

Filter type: Custom

Advanced

Field A -> Extract A     Hostname     (.*)

Field B -> Extract B   Request URI    (.*)

Output To -> Constuctor  Request URI    $A1$B1

Yes

No

Yes

No

filtru-subdomenii-asincron

Acestea au fost setarile pt a avea statisticile domeniului și subdomeniilor la un loc.

OPȚIONAL: Se poate merge mai departe, pe lângă a le avea la un loc, putem să creăm câte un profil cu statisticile fiecărui subdomeniu. Pe fiecare dintre acestea ar trebui aplicat următorul filtru:

Filter type: Custom

Include

Filter Field  Hostname

Filter Pattern   subdomeniu\.exemplu\.ro

No

Etichete: , ,