Interfață nouă în versiunea 5 de Google Analytics

Google Analytics a anunțat versiunea numarul 5 a celui mai popular instrument de web analytics. Principala îmbunătățire: o intefrață cu totul nouă. Până când o vom putea vedea în conturi, haideți să vedem cum arată și principalel sale îmbunătățiri.

ga5home

Se remarcă bara de sus, asemănătoare cu cea adoptată de curând de principalele servicii Google. Noua pagină de început  are acum link-uri spre principalele rapoarte ale fiecărui site din cont. Cele 4 iconițe din dreptul fiecărui raport sunt link-uri spre Vizitatori, Surse de trafic, Conținut și Conversii. Cel din urmă s-ar putea să reunească actualele rapoarte de obiective (Goals) și Ecommerce. Așadar, vom avea link-uri spre o mulțime de rapoarte chiar din prima pagină pe care o vedem după ce intrăm în cont.

ga5dashboardDashboard-ul a fost și el schimbat cu totul. Se revine la un numar mai mare de dashboard-uri. Mai mult, de data aceasta se pot adăuga și altele. Elementele care compun un dashboard sunt acum numite widget-uri și fiecare raport poate ajunge într-unul, existând și posibilitatea de a alege forma vizuală în care să fie prezentat.

ga5raport

Rapoarte vechi cu nume noi

Vor fi schimbate și denumirile unor rapoarte importante din Google Analytics. Va apărea tab-ul Tehnologie cu rapoartele privind rețelele și browserele utilizatorilor. De asemenea, raportul de conținut se numește acum Pagini, obiectivele se numesc Conversii, iar durata și „adâncimea” vizitei sunt acum numite Engagement.

Voi reveni cu amănunte atunci când voi avea ocazia să testez noua interfață. În alte știri, de la ultima însemnare pe acest blog, GAnalytics și-a mai îmbunătățit API-ul, în special pentru iOS/iPhone SDK, și a schimbat modul în care livrează rapoartele benchmark.

Pozele și anumite informații din acest articol sunt luate de pe Search Engine Land.

Etichete: , , , ,

Customizare URL-uri fără a face conținut duplicat

În iunie scriam cum să măsurăm campaniile de publicitate cu Google Analytics. Soluția stă în customizarea URL-urilor în funcție de fiecare campanie, sursă, reclamă, cuvânt cheie etc. Sunt 5 parametri cu ajutorul cărora se face acest lucru. Partea rea este că având URL-uri diferite pentru aceeași pagină, este posibil ca motoarele de căutare să vadă în asta conținut duplicat. Este puțin probabil să facă o astfel de eroare, în special în cazul tool-urilor cunoscute de web analytics, dar dacă vrei să dormi liniștit că asta nu se va întâmpla, există soluții.

Din Google Webmaster Tools poți seta ca Google să ignore acești parametri, după cum se poate vedea în următoarea imagine (Site configuration \ Settings \ Parameter handling):

parametrii_wt

Tool-ul pentru webmasteri oferă și alte setări cu ajutorul cărora șansele de conținut duplicat să scadă, pe lângă cauza parametrilor pentru analytics.

Există și alte soluții prin care te poți asigura că motoarele de căutare nu vor vedea noile URL-uri drept conținut duplicat, fără să transmiți asta la fiecare 🙂 Una dintre acestea este folosirea de canonical URL din HTML. Mai puteți rezolva problema și prin modificări la URL-uri (înlocuirea „?” cu „#”).

Etichete:

Știrile lunii din lumea web analytics

Să trecem în revistă ce s-a mai întâmplat în lumea web analytics de când nu am mai scris aici:
  • Google Analytics a venit cu noi îmbunătățiri la API. Acum le oferă dezvoltatorilor 127 de noi metrici și dimensiuni, printre care vizitatori unici, care înlocuiește deficitarul absolut unici pe zi, și 10 dimensiuni noi pentru AdWords
  • HP a achiziționat Vertica, o firmă de managementul datelor și analytics în timp real
  • BlueKai a cumpărat TrackSimple, un start-up care are un instrument de analiza și optimizare a publicității
  • Tot la capitolul achiziții: platforma de content analytics idio a achiziționat thrudigital, o agenție de dezvoltare pt social media, pt că i-a plăcut platforma sa de analytics și vrea să o dezvolte
  • Un startup numit Crowdbooster vrea să profite de întârzierea Twitter Analytics oferind gratuit un serviciu de analiză la nivel de tweet. El va încerca să calculeze audiența fiecărui tweet. Deocamdată Crowdbooster este în private beta
  • Platforma de facebook analytics Kontagent a anunțat că a atins cifrele de 100 milioane utilizatori și 15 miliarde mesaje pe lună monitorizate
  • Serviciul de photo-sharing Picplz a lansat rapoarte de analytics pentru brandurile care îl folosesc pentru a împărtăși poze cu fanii
  • Pentru amatorii de statistici, anunț că lucruri asemănătoare au făcut și unele site-uri de modă. Polyvore și Boutiques (ultimul un serviciu Google) au lansat rapoarte proprii de analytics. Fashion analytics 🙂

Etichete: , , , , , , , , , , , , ,

Știri web analytics: Adobe se extinde

  • Adobe a cumpărat DemDex, o firmă care colectează date despre comportamentul utilizatorilor online, cu peste 40 de variabile pentru fiecare utilizator. Aceste date pot fi importante în ad servere. Noua tehnologie va fi adăugată de Adobe la Online Marketing Suite, din care mai fac parte produsele Omniture, companie de web analytics achiziționată și ea de Adobe
  • Google Analytics are acum librărie API pentru AcrionScript 3, realizată de o companie care deține certificarea de Solution Partner de la Adobe
  • PyCon 2011 a anunțat Startup Row, la care participă și Mixpanel, un startup focusat pe web analytics despre care am mai scris

Etichete: , , , , , , ,

Google Analytics în 2010

Să vedem ce a făcut și Google Analytics în 2010. În urmă cu un an am publicat un articol asemănător cu îmbunătățirile Google Analytics din 2009. De data aceasta fac doar o listă deoarece am detaliat fiecare dintre noutăți la vremea sa.

Martie

Mai

ga2010redesign

Iunie

August

Septembrie

Octombrie

Noiembrie

Decembrie

Etichete: