Noul Bounce Rate în Google Analytics – Engagement Rate

În prezent, în Google Analytics putem crea proprietăți de Universal Analytics sau de Google Analytics 4. Cel din urmă este cel mai recent și reprezintă viitorul acestui instrument de analiză.

Unii dintre noi suntem nevoiți să o folosim, de mai mult timp, Google Analytics 4 (anterior numit App + Web), mai ales că însumează datele din web și din aplicațiile mobile. Noua versiune este departe de finalizare, având atât setări care nu sunt încă lansate, dar și altele care nu funcționează așa cum ne-am aștepta. Mai jos, voi dezbate unul dintre lucrurile nou apărute în versiunea recentă.

Google încă nu oferă suport pentru ultima versiune de GA4. Știu, a început în beta programul Analytics 360, care ar trebui să ofere suport clienților aplicației premium. Tocmai pentru că aceasta este foarte la început, mai e mult până departe.

Dacă te-ai uitat în cel mai recent Google Analytics, ai văzut că acolo nu mai există Bounce Rate. În continuarea articolului puteți vedea de ce a fost înlocuit și cât este de util acum.

Citește tot articolul →

Etichete: , , , ,

Ce a adus 2020 în Google Analytics

În ultimii ani, am fost obișnuiți cu un număr mic de update-uri la majoritatea produselor din suita Google Analytics, excepție făcând Data Studio. Ca număr de anunțuri, am putea spune că 2020 a rămas la fel, dar nu și la anunțuri majore, fiind anul în care au debutat versiuni majore pentru produse: Google Analytics 4 și Google Tag Manager server-side.

Citește tot articolul →

Noutățile Google Analytics, Data Studio și Tag Manager din 2019

Ca în fiecare an, am făcut rezumatul celor mai importante noutăți aduse de produsele din suita Google Analytics în ultimele 12 luni.

2019 a fost anul în care GA a împlinit 14 ani, motiv pentru care am scris un articol cu istoria Google Analytics. Tot la capitolul aniversări recente, Adobe Analytics a împlinit 10 ani.

De asemenea, s-au făcut 10 ani de când scriu pe webanalyst.ro , motiv pentru mine să reamintesc cele mai importante momente din această perioadă.

Mai jos puteți găsi toate update-urile importante aduse de produsele Google pentru măsurarea marketingului digital.

Citește tot articolul →

Etichete:

Google Analytics App + Web implementat cu Tag Manager

În această vară a fost anunțat un nou tip de proprietate, Google Analytics App + Web (GAAW), aflat în stadiu beta.

Așa cum se poate vedea, în Google Tag Manager există deja modele de tag-uri pentru urmărirea utilizatorilor în site folosind acest GAAW. În continuare, voi arăta, pas cu pas, cum se implementează noul pixel în site.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,

14 ani de Google Analytics

În urmă cu exact 14 ani, pe 14 noiembrie 2005, Google lansa produsul său gratuit de web analytics. Era perioada în care blogurile deveneau populare, motiv pentru care au fost obligați să limiteze crearea de conturi noi după doar o săptămână, când produsul era deja folosit de 100.000 de site-uri, de 3-4 ori mai multe decât estimaseră că ar fi întreaga piață de web analytics.

Cu 8 luni înainte, Google achiziționase Urchin, o companie de web analytics care funcționa atât pe baza analizei log-urilor de pe server, cât și pe baza tag-urilor JavaScript din pagini sau un hibrid între cele două. Google Analytics s-a bazat pe produsul Urchin on Demand, un SaaS care colecta datele prin tag-uri în pagini. Deși un timp au mai lansat și produse sub brandul Urchin, în timp au renunțat la toate acestea.

Am început să folosesc Google Analytics la doar câteva luni după lansarea inițială, când crearea de conturi era încă limitată la invitațiile oferite de Google. Acest produs ne-a obișnuit cu update-uri dese, aproape lunare. Pe cele mai importante le voi reaminti în continuarea acestui articol.

Citește tot articolul →

Etichete: , , ,